אחרי כריסטיאנו רונאלדו אני עוקב האדיקות כמעט 20 שנה. זה קרה כאשר המועדון האהוד עליי, מנצ'סטר יונייטד צירף אותו היישר מספורטינג ליסבון. אני זוכר אפילו את ההופעה הראשונה שלו במדי ה"שדים האדומים" כאשר התעקש להיות זה שיבעט את הכדור החופשי, כל זה בגיל 18 בלבד. לאורך הקריירה שלו סיפק רונאלדו לי ולמאות מיליוני אוהדי כדורגל רגעי אושר בלתי נשכחים ומופעי יחיד חד פעמיים שייזכרו לנצח.
תקשורת הספורט, בארץ ובעולם היא אכזרית ביותר. כיוון שמשחקים כדורגל משבוע לשבוע, בכל משחק התקשורת יכולה להפוך אותך לכוכב ענק בין רגע, ובאותה המהירות גם לפספוס ענק או כישלון מהדהד. רונאלדו בנה קריירה אדירה בעשר אצבעותיו, התמודד עם משברים אישיים לא פשוטים, והגיע בעבודה קשה למעמד של אחד הגדולים בהיסטוריה. אחד הסממנים לגדולתו של רונאלדו היא העובדה שכאשר אומרים רונאלדו מתכוונים אליו ולא אל רונאלדו הברזילאי, ששים דגש על לאומיותו כדי להבדיל בינם. אני חושב שזה השיג שיא עבור שחקן כדורגל, לאור גדולת הקריירה של הברזילאי הבלתי נשכח גם הוא.
1 צפייה בגלריה
רונאלדו על הספסל
רונאלדו על הספסל
רונאלדו על הספסל
(רויטרס)
ברור לכל שרונאלדו כבר איננו בשיאו, הפיזיות והחדות לא כמו שהיו פעם, וניכר כי איבד את מגע הזהב שלו. עם כל זאת, זה לא נותן הצדקה לאף אחד מהעיתונאים לעודד את לכתו החוצה מן המגרש, ולחפש לכלוכים עליו כאשר הוא נשאר על הספסל. בעיני הדבר שהפך את רונאלדו לאגדה הוא העובדה הפשוטה שהוא אוהב כדורגל ואוהב לנצח, וזאת הסיבה שבכל פעם שמציעים לו אי אלו הצעות כספיות מליגות ערביות, הוא מעדיף להישאר באירופה ולהתמודד מול הטובים ביותר, זאת מורשתו האמתית ואתה הוא גם מנחיל בנבחרת פורטוגל.
אל מול כל הטענות העולות כנגדו, כמו למשל שהישארותו בנבחרת פוגעת בסיכוייה לנצח אני אומר שהנבחרת הזאת נבנתה לאורך שנים בצלמו, והשחקנים שסובבים אותו הסתכלו עליו בהערצה בתור ילדים וראו בו גיבור ילדותם וגם עבדו קשה כדי להיות כמוהו. שלא יהיה ספק, בלי רונאלדו הנבחרת הזאת לא הייתה מה שהיא היום, כמו שריאל מדריד לא הייתה נראית אותו הדבר בלי העשור האדיר ששיחק שם. אני קורא מכאן לכל המצקצקים, לתת לרונאלדו את הכבוד המגיע לו, בריקוד האחרון שלו בגביע העולם. ענקים כמוהו, ורק הם, יחליטו מתי לרדת מן הבמה, אני מאמין ומקווה, שגביע העולם יהיה בעוד שבוע וחצי, עטוף בכף ידו של הפנומן הגדול מכולם. סי!!!!!
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.