במשך קרוב לשלושה רבעים הדבר הכי מרגש שקרה בסופרבול 58 הלילה (בין ראשון לשני) היה הופעת המחצית של אשר. אבל אז הכל נדלק. שתי הקבוצות השתחררו, הדרמה התעצמה – וקיבלנו גמר קלאסי, בסיומו קנזס סיטי הפכה לקבוצה הראשונה מאז ניו אינגלנד לפני 19 שנה ששומרת על האליפות, עם 22:25 על סן פרנסיסקו בלאס וגאס. זו הייתה הפעם השנייה בלבד בהיסטוריה בה הסופרבול מוכרע בהארכה, שננעלה עם התואר הרביעי של הצ'יפס – שלושה מהם בחמשת הגמרים האחרונים. שושלת אמיתית ומופלאה. טיילור סוויפט, הצמודה של כוכב הצ'יפס טראוויס קלסי, הייתה בשמיים.
זה לא היה אחד ממשחקי הסופרבול הגדולים בהיסטוריה, אבל לפחות היה לו סיום דרמטי וגיבורים בלתי צפויים. שתי הקבוצות שילבו בין הגנות חזקות במיוחד לבין התקפות עצבניות עם ידיים רועדות, מה שהעלה חשש שיהיה מדובר במשחק הגמר עם הניקוד הנמוך אי פעם. אבל טעות גדולה של האלופה הטרייה לקראת סיום הרבע השלישי שיחררה את כל הנצרות, ועד לסיום הקהל קיבל את כל התמורה.
17 צפייה בגלריה
סופרבול
סופרבול
מהומס, הכוכב הגדול של קנזס סיטי, עם הגביע
(צילום: AP Photo/John Locher)
17 צפייה בגלריה
סופרבול
סופרבול
התמונה שכל אמריקה חיכתה לה בסיום המשחק. טיילור סוויפט והחבר טראוויס קלסי
(צילום: Patrick T. Fallon / AFP)
17 צפייה בגלריה
סופרבול
סופרבול
יכולים לחגוג. שחקני קנזס סיטי
(צילום: Steph Chambers/Getty Imagess)
17 צפייה בגלריה
סופרבול
סופרבול
גמר סופר-דרמטי
(צילום: AP Photo/George Walker IV)
17 צפייה בגלריה
סופרבול
סופרבול
אצטדיון אליג'אנט בלאס וגאס היה מלא מפה לפה
(צילום: Tim Nwachukwu/Getty Images)
17 צפייה בגלריה
סופרבול
סופרבול
אירוע השיא שכל ארה"ב חיכתה לו
(צילום: AP Photo/Brynn Anderson)
בהארכה, סן פרנסיסקו עוד הובילה מבעיטה מדויקת של ג'ייק מודי, אבל פטריק מהומס המבריק העצים את מעמדו ההיסטורי עם התקפת נגד מושלמת, שהסתיימה עם מסירה שלו לטאצ'דאון מנצח של מיקול הארדמן על שלושה יארד. בכל שלוש הזכיות האחרונות, אגב, קנזס סיטי חזרה מפיגור 10 נקודות, כולל מול סן פרנסיסקו לפני ארבע שנים.
לאס וגאס ציפתה למשחק נוצץ בהתאם לתדמית, וקיבלה במקום זאת רבע ראשון של 0:0, שהשיא בו היה איבוד כדור של כריסטיאן מקאפרי מסן פרנסיסקו בזכות מהלך גדול של ליאו צ'נאל (גיבור 1). מודי (גיבור 2) שיגר שער שדה מ-55 יארד, שיא סופרבול (שלא החזיק מעמד זמן רב), וקבע 0:3 לניינרס בתחילת הרבע השני, וקנזס סיטי התחילה לצאת מאיפוס. אייזיאה פאצ'קו איבד כדור, החבר של סוויפט, טראוויס קלסי, רתח על המאמן אנדי ריד בגלל שלא שילב אותו במהלך וכמעט התנפל עליו, ואז ההגנה הופתעה כאשר דווקא התופס ג'וואן ג'נינגס (גיבור 3) מסר למקאפרי את הטאצ'דאון הראשון במשחק על 21 יארד, 0:10 לסן פרנסיסקו. בעיטה של הריסון באטקר הורידה את קנזס סיטי להפסקה בפיגור 10:3 ועם הרבה חומר למחשבה.
17 צפייה בגלריה
סופרבול
סופרבול
סיפק את הסחורה במופע המחצית. אשר
(צילום: Steph Chambers/Getty Images)
17 צפייה בגלריה
קיז
קיז
הופעת אורח. קיז
(צילום: Kirby Lee-USA TODAY Sports)
זה היה הזמן של אשר, שסיפק את הסחורה במופע המחצית עם שרשרת להיטי ענק, כשהוא גם מציג לראווה את כישורי הריקוד שלו עם תנועה בלתי פוסקת על הבמה. כשהוא מוקף בהמון רקדנים ססגוניים ותזמורת מצעדים, אשר אמר לקהל "לא האמינו שאגיע לכאן, אבל הנה אני", ואז אירח שורת אמנים - בהם לודקריס ואלישיה קיז - ריחף על הבמה בגלגיליות ולא ויתר על הורדת החולצה.
הקהל התחיל להתגעגע לאשר עם המהלכים החלשים הראשונים של המחצית השנייה, כולל איבוד של פטריק מהומס, הצ'יפס התחילו להתניע כאשר מהומס עבר לרוץ בעצמו במקום למסור, והוא שיחרר מעט את ההתקפה, מספיק כדי להכין לבאטקר בעיטה מ-57 יארד - הפעם השנייה במשחק אחד בה שיא הסופרבול נשבר. מעבר לזה נראה היה שהכל תקוע בשני הצדדים, עד שריי-ריי מקלאוד מהניינרס פישל בגדול בתפיסת כדור, סידר לקנזס סיטי עמדה נוחה, ומהומס העניש מיד עם מסירה על 16 יארד למארקז ואלדז-סקנטלינג - מהפך, 10:13 לאלופה לפני הרבע האחרון.
17 צפייה בגלריה
סופרבול
סופרבול
הסופרבול ממבט מלמעלה
(צילום: AP Photo/Godofredo A. Vásquez)
17 צפייה בגלריה
קלסי
קלסי
התנפל על ריד - ונקלט בעין המצלמה. קלסי
(צילום: Jamie Squire/Getty Images)
פה הכל התחיל לזוז במהירות. מאמן סן פרנסיסקו קייל שנהאן הימר בגדול כשהלך על דאון רביעי במרחק שלושה יארד, במקום לבעוט כדור נוח ולהשוות. ההימור הצליח, וההתקפה הסתיימה בטאצ'דאון של ג'נינגס - הפעם בתפיסה ממסירה של פרדי על 10 יארד. תוך פחות מדקה הניינרס שוב הרגישו מתוסכלים, כאשר הבעיטה של מודי לנקודת הבונוס נחסמה ע"י צ'נאל - 13:16, עם אפשרות לקנזס סיטי להשוות בבעיטה בלבד אחרי עוד כמה רגעים מטורפים של האנשים שעשו את המשחק. באטקר אכן השווה בסיום התקפה בה קלסי הצטיין – מה שגרם לבמאי לצלם את סוויפט יותר מאשר את השחקנים – אבל עם 1:57 דקות על השעון, מודי דייק מ-55 יארד. כל הלחץ על מהומס? איזה לחץ. הוא הריץ התקפה קרובה לשלמות, ושלוש שניות לסיום באטקר שלח את המשחק להארכה. ושם הטירוף הפך למושלם.
הצ'יפס עברו עונה בינונית במונחים שלהם, ולפחות בשני מקרים היו אמורים לעוף הביתה - בשני הסיבובים הקודמים, במשחקי החוץ הקשים בבאפלו ובבולטימור. זה לא הזיז להם, ובמיוחד למהומס. שהתחמם ככל שהמשחק נמשך עד שהכריע אותו. בדרך לזכייה השלישית שלו בתואר ה-MVP של הסופרבול, מהומס מסר 333 יארד ב-34 מ-46, עם איבוד אחד, ועוד הוביל את הקבוצה בריצה עם 66 יארד נוספים. קלסי, שכל נגיעה שלו בכדור הובילה לצילומים אינסופיים של החברה, תפס 93 יארד. פרדי היה מצוין מצד שני עם 23 מ-38 על 255 יארד, אבל יותר מדי התקפות מבטיחות של הניינרס הסתיימו מבלי שהצליח להנחית את המכה המכריעה על הצ'יפס. מקאפרי האדיר רץ 80 יארד ותפס עוד 80.
17 צפייה בגלריה
סוויפט
סוויפט
טיילור סוויפט, רגע אחרי סיום המשחק
(צילום: REUTERS/Carlos Barria)
17 צפייה בגלריה
מהומס
מהומס
נכנס לרשימה של הגדולים ביותר. מהומס
(צילום: Rob Carr/Getty Images)
17 צפייה בגלריה
סופרבול
סופרבול
מאמן קנזס סיטי, אנדי ריד, מקבל מקלחת קרה
(צילום: Michael Reaves/Getty Images)
17 צפייה בגלריה
סופרבול
סופרבול
בסן פרנסיסקו לא מאמינים איך הפסידו את המשחק
(צילום: Steph Chambers/Getty Images)
17 צפייה בגלריה
סופרבול
סופרבול
הטאצ'דאון המנצח של הארדמן
(צילום: Kyle Terada-USA TODAY Sports)
הענקת הגביע דמתה לטקס הדלקת הלפיד האולימפי. אגדות הפוטבול לארי זונקה וטרוי אייקמן העבירו את הגביע אחד לשני, משם לקומישנר רוג'ר גודל ואז לנשיא הצ'יפס קלארק האנט, שהעביר אותו לריד שיחד עם מהומס יצר מכונת פוטבול לא נורמלית והפך למאמן החמישי בהיסטוריה שזוכה בשלושה משחקי סופרבול. מהומס שם אחריו את היד על הגביע, הניף אותו באושר וסיכם: "אני גאה בבחורים ובצוות המקצועי. קנזס סיטי צ'יפס הם אף פעם לא האנדרדוג". רק שני שחקנים בהיסטוריה זכו לפניו שלוש פעמים בתואר ה-MVP של הסופרבול - טום בריידי (עשה זאת חמש פעמים) וג'ו מונטנה שצפה בתסכול מהיציע בקבוצתו האהובה מפסידה. זו חתיכת רשימה להצטרף אליה.
ואז קלסי לקח את הגביע, הבטיח שקנזס סיטי הולכת על אליפות שלישית ברציפות וצרח למיקרופון את "ויוה לאס וגאס" של אלביס. העיקר שטיילור קיבלה עוד קצת זמן מצלמה.
17 צפייה בגלריה
סופרבול
סופרבול
הבטיח שקנזס סיטי הולכת על אליפות שלישית ברציפות
(צילום: AP Photo/Brynn Anderson)
17 צפייה בגלריה
טיילור סוויפט
טיילור סוויפט
ואי אפשר בלי עוד תמונה של טיילור סוויפט ביציע
(צילום: Harry How/Getty Images)
פורסם לראשונה: 01:30, 12.02.24