אחרי ארבעה טורנירים סבירים עד מוצלחים, בלגיה חוזרת הביתה בשלב המוקדם. נכון, לא מדובר בטרגדיה, במיוחד כשהרבה נבחרות חזקות על הנייר מודחות בשלבים מוקדמים (כמו גרמניה, דנמרק ואורוגוואי) או סתם מפסידות בהפתעה (כמו ברזיל נגד קמרון למרות שהמשחק היה חסר חשיבות מבחינת הסלסאו), ועדיין. נבחרת שלפני 4 שנים הייתה מספר 3 בעולם וכבשה 16 שערים, חוזרת הביתה אחרי שלושה משחקים ושער בודד. מאכזב למדי. הסיבה העיקרית לכישלון הנבחרת היא שחילופי הדורות נתקעו עוד ביורו 2020.
ז'רמי דוקו היה השחקן היחיד מתחת לגיל 23 בסגל ולא זכה לקבל דקות רבות ביורו ובמונדיאל. גם שאר חבריו לשנתונים הנמוכים, בהם לואי אופנדה, שארל דה קטרלה ואמאדו אוננה, קיבלו פירורי דקות. די מובן, שאם יהיה גל של פרישת שחקנים לאחר הטורניר או במהלך מוקדמות היורו - הם ייכנסו לנעליהם במידת הצלחה זו או אחרת.
1 צפייה בגלריה
רומלו לוקאקו שחקן נבחרת בלגיה
רומלו לוקאקו שחקן נבחרת בלגיה
רומלו לוקאקו
(צילום: EPA)
המאמן רוברטו מרטינז, שהמשיך ושכלל את יכולתה של נבחרת "השדים האדומים" אחרי עזיבתו של מארק וילמוטס הנהדר, כבר לא יזכה לראות את השחקנים האלה פורחים. הוא התפטר דקות לאחר ההדחה.
לזכותו של מרטינז ייאמר שהוא עשה הכל כדי לסחוט עוד מהמיץ שעונה לשם "דור הזהב הבלגי". גם לשחקנים יש חלק נכבד בהופעה הכושלת. השוער קורטואה והקשר דה בריינה היו היחידים שהראו יכולת סבירה בטורניר. כל היתר, בראשם אדן הזאר שכבר שנים בירידה, כבר ממש לא בתמונה ואין צל של ספק שימיהם בנבחרת ספורים. לרומלו לוקאקו קשה לבוא בטענות, שכן הוא החלים מפציעה ממושכת.
אז, האם בלגיה תחזור לתקופה שחורה דוגמת 2004־2012 בה החמיצה 3 טורנירי יורו ושני מונדיאלים? כנראה שזה לא יקרה, אבל ייקח זמן עד שיגדל דור חדש ומוצלח. חוץ מלעבוד קשה ובסבלנות, ולמצוא מאמן חדש ומוצלח בקרוב, אין הרבה מה לעשות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.