פארסה במשלחת הפולנית למשחקים האולימפיים. הוועדה המארגנת של האולימפיאדה מסרה לנבחרת השחייה כי היא צריכה לשלוח לא פחות משישה שחיינים הביתה מכיוון שהאיגוד הפולני ביצע טעות ברישום.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
לפולנים אושר להביא למשחקים בטוקיו 17 שחיינים, אך מסיבה לא ברורה הם החליטו לשלוח 23. "אני מביע את צערי העמוק בעקבות הסיטואציה שנוצרה", אמר נשיא האיגוד, פאבל סלומינסקי. "דבר כזה לא היה צריך לקרות, והתגובות והרגשות של השחיינים שנפגעו, ותוקפים כעת את האיגוד הפולני, מובנים והגיוניים", הוסיף סלומינסקי. לסיכום, אמר הנשיא: "הרצון שלנו היה לאפשר לכמה שיותר שחיינים לקחת חלק במשחקים".
1 צפייה בגלריה
הבריכה בטוקיו
הבריכה בטוקיו
הבריכה בטוקיו
(צילום: AP)
אחת השחייניות שנאלצו לעזוב את הכפר האולימפי בטוקיו ולחזור הביתה היא אלישיה טורוז, שהשתתפה בלונדון 2012 ובריו 2016. "תדמיינו שאתם מקדישים חמש שנים מהחיים שלכם במטרה אחת והיא להשתתף באירוע ספורט. אתם מוותרים על החיים האישיים שלכם, מקריבים את משפחותיכם, ובסוף כל המאמץ הזה מתגלה כפלופ", כתבה בחשבון הפייסבוק שלה.
מתיאוש צ'וונייאק, שחיין נוסף שנאלץ לעזוב את יפן, הוסיף באינסטגרם: "אני בשוק לחלוטין ממה שקרה. זה אבסורד ולא היה צריך לקרות. למעשה, אני מקווה להתעורר מחלום הבלהות הזה". רוב השחיינים מהמשלחת הפולנית לאולימפיאדה שלחו מכתב זועם לאיגוד המקומי עם דרישה שכל ההנהלה תתפטר בעקבות הטעות.