טרגדיה בקניה: אגנס טירופ, רצה למרחקים ארוכים שייצגה את המדינה האפריקאית והייתה קרובה למדליה במשחקים האולימפיים בטוקיו, נדקרה למוות בביתה. לפי הדיווחים היא נמצאה כשהיא מתבוססת בדמה, עם פצעי דקירה בצוואר ובבטן.
איגוד האתלטיקה של קניה הודיע היום (רביעי) כי טירופ אותרה בביתה באיטן, עיירה במערב המדינה שבה מתאמנים ספורטאים רבים. משטרת קניה חוקרת את פרשת מותה הטרגי, ובעלה של טירופ חשוד ברצח. בן הזוג החשוד נעלם, והמשטרה מחפשת אחריו.
2 צפייה בגלריה
אגנס טירופ באליפות העולם באתלטיקה בקטאר, 2019
אגנס טירופ באליפות העולם באתלטיקה בקטאר, 2019
אגנס טירופ באליפות העולם בקטאר, 2019
(צילום: getty images)
בהודעת איגוד האתלטיקה המקומי נכתב: "האתלטיקה הקנייתית הצטערה לשמוע על מותה בטרם עת של מדליסטית הארד באליפות העולם, אגנס טירופ. היא נמצאה בביתה לאחר שככל הנראה נדקרה על ידי בעלה. אנחנו לומדים את הפרטים בנוגע למקרה. קניה איבדה תכשיט, את אחת מענקיות האתלטיקה. אנו מתפללים שהאל ייתן כוח למשפחתה ולחבריה בתקופה קשה זו".
2 צפייה בגלריה
טירופ בליגת היהלום בשטוקהולם, 2019
טירופ בליגת היהלום בשטוקהולם, 2019
בעלה חשוד ברצח. טירופ בליגת היהלום בשטוקהולם, ארכיון
(צילום: AP)
טירופ, שבחודש הבא הייתה אמורה להיות בת 26, זכתה בשתי מדליות ארד בריצה ל-10,000 מטר באליפות העולם באתלטיקה – בלונדון 2017 ובדוחא 2019. באולימפיאדת טוקיו היא סיימה במקום הרביעי בריצה ל-5,000 מטר, 0.75 שניות אחרי הזוכה במדליות הארד.
רק בחודש שעבר היא שברה את שיא העולם בריצת כביש ל-10 ק"מ, עם זמן של 30:01 דקות בגרמניה – שיא שהחזיק מעמד מאז שנת 2002. בשבוע שעבר היא קבעה תוצאה מרשימה וסיימה במקום השני בחצי מרתון בוולנסיה.