לאורך ההיסטוריה היו לא מעט שחקנים שהפכו לדמות אותה רבים מדמיינים כשמדברים על נושא מסוים בכדורגל. את ג'נארו גאטוזו תמיד יתנו כדוגמה לגרזן אגרסיבי ותמונה של מריו באלוטלי תמיד תופיע בכתבה על שחקנים בעלי הרס עצמי. זלאטן איברהימוביץ' תמיד ייתפס כשחצן ועל אריין רובן יש מהלך שפלוס-מינוס קרוי על שמו. בגיל צעיר מאוד הפך גם ויניסיוס לדמות כזו ולא ממש בהקשר חיובי. ויניסיוס כמעט קיבע את המעמד שלו כסמל ההחמצות.
הוא היה דריבליסט מרשים, אבל לא מאוד יעיל. מהיר בצורה קיצונית, אבל לא מהיר מחשבה. כל מהלך היה תמונה כפולה המציגה את הכדורגלן הגדול "שהיה יכול להיות אם" לצד הכדורגלן שנראה שיתפשר להיות בסופו של דבר. אבל המציאות השתנתה. מרכיבי אותו "אם" – בחירה נכונה של הפעולה הבאה, טכניקה בסיומת, קור רוח מול השער – הגיחו פתאום לעולם ואיתם שחקן אדיר, עצום, כזה שכרגע כמעט ואי אפשר לעצור.
4 צפייה בגלריה
ויניסיוס ג'וניור מתוסכל אחרי החמצה
ויניסיוס ג'וניור מתוסכל אחרי החמצה
שחקן אדיר, לא פחות. ויניסיוס
(צילום: רויטרס)
שבעה שערי ליגה יש לוויניסיוס בינתיים, יותר מהכמות שכבש בשתי העונות הקודמות יחד. אם בעונה שעברה הוא היה זקוק ל-23 בעיטות בממוצע כדי להבקיע שער, העונה המספר עומד על 5 בלבד. כמות הבעיטות יותר מהוכפלה, אחוז הדיוק למסגרת עלה מ-31 ל-54. גם כמות המצבים שהברזילאי מסדר לשחקנים אחרים בריאל מדריד עלתה באופן משמעותי, בקרוב ל-100 אחוזים. שמיים וארץ.
לקארים בנזמה לא היה כמעט אף אחד לשחק איתו בהתקפה, הוא החזיק את החלק הקדמי של ריאל מדריד לבדו. הסגן של בנזמה בעונה שעברה היה קאסמירו, קשר אחורי, עם שישה שערים. עונה קודם לכן סגן מלך השערים של ריאל מדריד היה סרחיו ראמוס, בלם. אם בנזמה לא היה בשיא, היה קשה למצוא מישהו שיבקיע, לא היה עוד שחקן התקפה שאפשר לבנות עליו. והנה, במשחק האחרון בנזמה, באופן נדיר, לא היה בכלל בסגל ומי שניצח במשחק עבור ריאל היה ויניסיוס. בגיל 21, בעונה הרביעית שלו בבירת ספרד, הוא הראה שסוף סוף יש על מי לסמוך.
4 צפייה בגלריה
ויניסיוס
ויניסיוס
ככה זה נראה עד העונה. ויניסיוס תופס את הראש
(צילום: getty images)

תמיכה מסביב לשעון

הדיווחים על העבודה המאסיבית שהשקיע ויניסיוס והצוות שאיתו (יש לו 38 עובדים, בנוסף למאמנים, בעיקר לשיפור תדמיתי) הגיעו עוד לפני שריקת הפתיחה לעונה. ויניסיוס לא סתם "נשאר עוד שעות במגרש" כמו שאוהבים לומר, אלא קיבל תמיכה מסביב לשעון במטרה להוביל לשיפור בפעולה האחרונה – מהרגע שצריך להחליט מה לעשות עם הכדור ועד לחגיגה שמגיעה כשהוא נוגע ברשת. העבודה נעשתה בשלוש חזיתות:
1 שיפור טכני. שינוי פגיעת הרגל בכדור. ויניסיוס תוקע היום את הרגל השנייה, לא זו איתה בועט לשער באותו מהלך, חזק יותר בדשא כדי לשמור על יציבות. מאמן מיוחד ניסה לשנות גם המיקום מתחת לכדור בו נכנסת כף הרגל.
2 שיפור מהירות. כולם יודעים שוויניסיוס מהיר והכוונה פה היא בעיקר למהירות התחלת ביצוע הפעולה. באימונים ויניסיוס לא נוגע בכדור יותר משתי נגיעות רצופות, אסור לו, אלא ישר לחפש בעיטה או מסירה.
3 שיפור מנטלי. פסיכולוג ספורט אישי מנסה למנוע רעשי רקע. הביטחון שהגיע עם הבקעת שערים בשלב מוקדם של העונה כמובן עזר למצב.
אם ויניסיוס מביא איתו סיומת לא רעה מול השער – לא צריך מצוינת אפילו, לא רעה זה מספיק – הוא אוטומטית הופך לשחקן גדול כיוון שהדריבל והמהירות שלו תמיד יביאו אותו למצבים. תמיד. כך היה גם לפני העונה הנוכחית. אז ויניסיוס מביא איתו סיומת מצוינת מפתיחת העונה וזו כבר הופכת אותו לשחקן שחובה לראות משחק בכל שבוע.
4 צפייה בגלריה
ויניסיוס וקארים בנזמה חוגגים
ויניסיוס וקארים בנזמה חוגגים
בנזמה כבר לא צריך לעשות הכל לבד. הצרפתי עם ויניסיוס
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
ויניסיוס
ויניסיוס
בצמד מול לבאנטה הראה כמה יכולות יוצאות דופן
(צילום: getty images)
ויניסיוס לא כבש בקלאסיקו מול ברצלונה ועדיין היה השחקן הכי טוב במגרש יחד עם דויד אלאבה, אבל השערים במשחקים האחרים, אלה שהגיעו אחרי אותן פעולות שכבר התרגלנו לראות ממנו קודם, הם הסיפור. בצמד האחרון, נגד אלצ'ה, הציג השער השני את מגוון הכישורים של שחקן הכנף השמאלית. ויניסיוס הגיע לכדור עם רגל ימין, נתן מקדמה ארוכה שהוציאה את השוער קיקה קסיאה מהשער, אבל ויניסיוס טס קדימה, הגיע ראשון לכדור וסיום באומנות ברגל שמאל.
השער הראשון במשחק הזה, כמו גם השער הראשון שהבקיע מול שחטאר דונייצק, איתה יתמודד שוב מחר (רביעי, 22:00) בליגת האלופות, היו כאלה של חלוץ אמיתי: תנועה ללא כדור, סיומת קטלנית. השער השני מול האוקראינים הגיע בעקבות דריבל מרשים מול חמישה שחקנים, מהסוג שעד העונה ויניסיוס לא היה ממשיך עם כדור למסדרת. בצמד הראשון שכבש – יש לוויניסיוס שלושה כאלה העונה – מול לבאנטה, הוא הראה מהירות אדירה עם ובלי הכדור ודיוק מזווית שנראית כמעט בלתי אפשרית לכיבוש.
בקיץ עלתה האפשרות לטרייד שישלח את ויניסיוס וסכום כסף לפריז תמורת קיליאן אמבאפה. בהתחשב בכך שהצרפתים יאבדו את החלוץ שלהם בחינם בסוף העונה זו נראית כרגע כמו החלטה נוראית שלהם לא לבצע את העסקה הזו, אבל מדובר בהיסטוריה. עכשיו יהיה מעניין לראות מה תעשה ריאל מדריד כשאמבאפה יגיע, אולי תציב אותו בכלל באגף ימין, אבל זו שאלה לעונה הבאה. את ויניסיוס צריך לראות, חובה לראות, בעונה הנוכחית, ממש עכשיו, כיוון שמה שעובר עליו, אותו ניגוד עצום בין התדמית המוצדקת שדבקה בו לבין היכולת העכשווית, הוא לא דבר שרואים בכל יום.
פורסם לראשונה: 09:38, 02.11.21