כרם פרימו ממשיכה להוכיח היום (חמישי) שהיא הדבר הבא בג'ודו הישראלי, לאחר שהוכתרה הערב (חמישי) לסגנית אלופת העולם עד גיל 21, בתחרות שנערה באיטליה.
כרם בת ה-16, אחותה הקטנה של גפן פרימו, נראתה נהדר בגמר מול הרוסייה קסניה גליצקייה, אך ספגה לבסוף איפון, 1:24 דקות לסיום הקרב. הישראלית פתחה את יום התחרויות עם ניצחונות על אנה קירז מהונגריה ומרתה פוואז (בסיבוב השלישי) מצרפת, שהגיע בניקוד זהב.
2 צפייה בגלריה
כרם פרימו
כרם פרימו
כרם פרימו
(צילום: בוריס טאופנוביץ')
2 צפייה בגלריה
גפן וכרם פרימו
גפן וכרם פרימו
גפן (מימין) וכרם פרימו. האחות הקטנה רושמת הצלחה גדולה
(צילום: אורן אהרוני)
ברבע הגמר, מול השווייצרית אוליביה גרטצ'ה, השיגה פרימו פעמיים ווזארי וחלפה גם על פניה. בחצי הגמר ניצחה את נטליה אלקינה מרוסיה באיפון, 21 שניות לסיום. רק שבקרב על התואר הפסידה, כאמור, לגליצקייה.
אגב, ראוי לציין שלאליפות העולם הזו לא הגיעו כלל ספורטאים מיפן, האימפריה מספר 1 בענף, שבטוקיו הג'ודוקות שלה זכו בתשע מתוך 15 מדליות הזהב שחולקו.
מאמן הנבחרת, שני הרשקו: "מדליה איכותית ומרשימה. כרם ספורטאית אדירה, לוחמת ללא פשרות עם מחויבות אין סופית לעבוד קשה ולהתקדם. כרם היא תוצר של עבודה ופרויקט צעירות מיוחד שהתחיל מיד אחרי ריו 2016 במסגרת האקדמיה למצוינות במכון וינגייט".
משה פונטי, יו"ר איגוד הג’ודו, הוסיף: "הישג מדהים לספורטאית מדהימה שמציגה יכול מרשימה וקוטפת מדליה אחרי מדליה. ברכות לכרם, שעוד צפוי לה עתיד מזהיר, לשני הרשקו ולצוות האימון של נבחרת הנשים".
פרימו נמצאת בכושר מצוין. רק לפני חודש זכתה באליפות אירופה עד גיל 21, ולפני חודשיים בזהב באליפות הקדטיות המקבילה שנערכה בריגה. כולם באיגוד הג'ודו כבר מצפים לכך שהיא תיכנס לסבב הבוגרות בשנים הקרובות.
פורסם לראשונה: 14:21, 07.10.21