מה שתפס לי את העין ב־1:5 של מנצ'סטר סיטי על לוטון היה דווקא הדרך שבה בחרו בצוות הסושיאל להציג את ההרכב. כבר כמעט עשור שסיטי היא הקבוצה הכי מעוטרת וטובה באנגליה. אשתקד גם זכתה בליגת האלופות, אך לא ניתן להתעלם מהחסרונות של המועדון, כזה שמבחינת אוהדי הכדורגל ייתכן שהחשוב ביותר – קהל, מסורת, קהילה.
לשכנה האדומה בעיר יש היסטוריה, פולקלור שלם. יש להם את "תיאטרון החלומות", יש להם את "פרגי-טיים", תינוקות פרגי, ועוד ועוד. לליברפול יש את הלילה המטורף באיסטנבול, שחקני עבר אגדיים, רפוטואר של תארים מקומיים ובינלאומיים. ואילו לסיטי, יש שיגידו שמלבד כסף אין מורשת, היסטוריה ואפילו קהל.
1 צפייה בגלריה
שחקני סיטי חוגגים
שחקני סיטי חוגגים
שחקני סיטי חוגגים
(צילום: Darren Staples / AFP)
אבל זה רק מיתוס. לסיטי יש קהילת אוהדים, ואת להקת אואזיס עם ליאם ונואל גלאגר, כמעין נשיאי כבוד ואוהדים של הקבוצה. יש להם אפילו מחלקת נוער בצמיחה. נכון לכרגע, השחקן הטוב ביותר שלהם העונה - פיל פודן, גדל באקדמיה של המועדון, היה מביא כדורים, גדל ברגע ההיסטורי בשער של אגוארווווווווווווווווווווו.
ללא ספק, הפרויקט של סיטי על המגרש מרשים, וברמה הניהולית עוד יותר, עם בניית תשתית אדירה בכל העולם. אבל כשזה מגיע לקהילת אוהדים, הם קצת מאחורה, מאחורי כל הליגה אפילו. אז בשיאה של העונה, במאבק אליפות משולש, ועם מותחן אדיר במשחק הראשון של רבע הגמר נגד ריאל מדריד, כשכל העיניים נשואות אל השבוע הכי חשוב בעונה של הסיטיסנס הם מצאו דרך יצירתית לתת מקום לקהילה שלהם, לאוהדים שלהם, בדרך כלל לפני משחקים מפרסמים את ההרכב עם תמונה של שחקן מההרכב.
אבל במנצ'סטר סיטי בחרו לתת את המקום למאנה מארי בת ה-9, שציירה את בלם הקבוצה רובן דיאס, במטרה לשים את הקהילה של האוהדים במרכז, דווקא בשיא העונה.
במבחינתי, סיטי התקדמה בשבת עוד צעד אל עבר היותה מועדון גדול, כזה שהגדיל את ארון התארים שלנו בעשור האחרון, הרוויח אוהדים מכל העולם, ועכשיו גם נותן מקום לקהילת האוהדים שלו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.