השליט הבלתי מעורער של אליפות אוסטרליה - בחוץ. עם שיא של עשר זכיות במלבורן, כולל בארבע הופעותיו האחרונות, ומאזן מושלם בחצי הגמר, לא הרבה חשבו שאפשר לעצור את נובאק ג'וקוביץ' בדרך לזכייה נוספת. הרי במאני טיים של טורניר הגראנד סלאם האהוב על מלך הטניס, הוא תמיד הולך עד הסוף. אבל היום (שישי) הריצה הזאת נגמרה. הענק האיטלקי יאניק סינר, כוכב חדש בשמי הטניס, שלח הביתה את הסרבי המדורג 1 בעולם עם 2:6, 1:6, 7:6 (6), 3:6 בתום 3:26 שעות.
המדורג 4 בעולם, שכבר ניצח את ג'וקוביץ' פעמיים בחצי השני של שנת 2023 - בטורניר גמר הסבב בטורינו ובגביע דייויס בדרך לזכייה של איטליה - עלה בגיל 22 לראשונה בקריירה לגמר גראנד סלאם. עדות לעליונות האדירה של סינר במשחק היא שג'וקוביץ' אפילו לא השיג הזדמנות אחת לשבירה לאורך משחק שלם. כמובן שזה לא ינחם את שיאן תארי הגראנד סלאם (24), אבל לפחות הוא גרם לסינר לשמוט מערכה, לראשונה בטורניר הזה.
4 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
הרצף באוסטרליה נעצר. ג'וקוביץ'
(צילום: EPA/JOEL CARRETT)
4 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
לא הופיע בשתי המערכות הראשונות. ג'וקוביץ'
(צילום: David GRAY / AFP)
4 צפייה בגלריה
סינר
סינר
גמר גראנד סלאם ראשון בקריירה. סינר
(צילום: AP Photo/Alessandra Tarantino)
בשתי המערכות הראשונות ניצח סינר בכל המשחקונים שבהם הגיש, ובכל אחת מהן שבר פעמיים את ג'וקוביץ', שנראה חסר אונים. במערכה השלישית ג'וקוביץ' יצא מההלם, וכל אחד ניצח בכל מערכה בה הגיש עד לשובר השוויון, שבו האיטלקי כבר הוביל 5:6 והיה רחוק נקודה מניצחון, אבל הסרבי הפך ל-6:8 וכפה מערכה נוספת. במערכה הרביעית שבר סינר במשחקון הרביעי, והמשיך לניצחון במשחק בלי להפסיד באף משחקון הגשה. סינר גם הפך לאיטלקי הראשון, גבר או אישה, שמגיע לגמר במלבורן.
סינר יפגוש בגמר את דניל מדבדב (3, רוסיה), שביצע מהפך גדול מול סשה זברב (6, גרמניה) בדרך ל-7:5, 6:3, 6:7 (4), 6:7 (5), 3:6 בתום 4:22 שעות. הרוסי, ששמט מערכה אחת לפחות בכל אחד מהשלבים עד כה, חוזר לגמר בפעם השלישית בארבע שנים (אחרי שנעצר בגמר ב-2021 וב-2022) ויקווה לזכות סוף-סוף באליפות אוסטרליה. הפעם, לראשונה, הוא לא מגיע בתור אנדרדוג.
הפעם היחידה שבה זברב שמט יתרון 0:2 במערכות היתה כשהפסיד לדומיניק תים בגמר אליפות ארה"ב ב-2020. עתה זה שוב ממנע ממנו הופעה שנייה בגמר גראנד סלאם. זברב, אגב, הוא גם השחקן שאותו ניצח מדבדב יותר מכל בשנים האחרונות – כעת מדובר ב-12 פעמים ב-19 מפגשים.
4 צפייה בגלריה
דניל מדבדב
דניל מדבדב
גמר שלישי בארבע שנים. מדבדב
(צילום: AP Photo/Asanka Brendon Ratnayake)
פורסם לראשונה: 09:10, 26.01.24