לינוי אשרם הדהימה בצהריים (שבת) מדינה שלמה כשזכתה במדליית הזהב בתחרות הקרב-רב בהתעמלות אמנותית באולימפיאדת טוקיו. הישראלית בת ה-22 אמנם סומנה כפוטנציאל למדליה, אך נוכח השליטה של האחיות אברינה, דינה וארינה, היה נראה שאשרם תסתפק בארד ואולי בכסף.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
אך המתעמלת הנהדרת הזאת עשתה את הבלתי ייאמן ותחזור לישראל בקרוב כשמדליית הזהב על צווארה. "אני לא מעכלת אפילו חצי ממה שקרה פה", אמרה אשרם בסיום. "אני מתרגשת. אין לי מילים. ידעתי שאני יכולה לזכות במדליה, וזה רק מוכיח לי שהעבודה הקשה שלי השתלמה. זה הרגע הכי מאושר בחיי".
8 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
אשרם עם המדליה
(צילום: AFP)
8 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
אשרם והדגל
(צילום: EPA)
8 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
אשרם. הישג היסטורי
(צילום: אורן אהרוני)
עוד אמרה האלופה האולימפית: "חלמתי רק להיות באולימפיאדה, לא לעמוד על הפודיום ולהיות במקום הראשון. זה לא היה בדמיון שלי. במהלך התחרות לא חשבתי על שום מדליה, רק לעשות את הטוב ביותר שלי. רק אחרי התרגיל השלישי הבנתי שאני בשלישייה הראשונה".
על הלחץ בתרגיל הסרט, הוסיפה: "כשנפל לי הסרט, מה שעלה לי לראש זה לקחת אותו הכי מהר שאני יכולה כדי להגיע לציון הכי גבוה שלי. אמרתי לעצמי, 'תמשיכי עד הסוף הכי טוב שאת יכולה'". על ההמתנה מורטת העצבים לציון שתקבל דינה אברינה, המתעמלת האחרונה בתחרות, הוסיפה אשרם: "זה היה הרגע הכי מלחיץ בחיי. חיכיתי לציון שלה ולדעת רק איפה סיימתי.
אשרם התייחסה גם לתרגיל החישוק שלה במוקדמות, בו הפילה את המכשיר והיה נראה שהיא לא תצליח בטוקיו: "הטעות במוקדמות? זו חוזקה של ספורטאי שיש לו את היכולת אחרי נפילה או טעות לקום ולחזור לעצמו. זה מאוד חשוב לאפס את עצמך. המאמנת שלי איילת ידעה מה להגיד לי ברגע הזה ואני שמחה שיש לי אותה. היום קמתי בבוקר הכי מרוכזת שאני יכולה, איילת אמרה לי שהיא אוהבת אותי לא משנה מה יהיה, וקיבלתי תמיכה ענקית מהמון אנשים וזה מה שעזר לי לדעת שיש קהל עצום מאחורי שאני מתחרה בשבילו. קיבלתי גב ענק. אני מודה לכל הקהל הישראלי ששלח לי הודעות, זה נתן לי רוגע".
כשנשאלה איפה תתלה את המדליה בבית, אמרה אשרם: "אתלה אותה באמצע הקיר בחדר שלי". על החום שקיבלה מהישראלים בתקופה האחרונה, הוסיפה: "תודה על כל התמיכה שלכם. קיבלתי הרבה חום ואהבה מכולם. לא הייתי יכולה לעשות את זה בלעדיכם. אני אוהבת אתכם".
8 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
אשרם. נתנה הצגה בכל המכשירים
(צילום: אורן אהרוני)
8 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
(צילום: אורן אהרוני)
8 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
(צילום: אורן אהרוני)

זוסמן: "לא יכולנו לחלום על יותר טוב מזה"

כפי שציינה אשרם, מי שמלווה אותה כל הדרך היא המאמנת שלה איילת זוסמן, שהייתה באופוריה אחרי הזכייה בזהב: "תחושה מטורפת, לא יודעת, לא יכולנו לחלום על יותר טוב מזה. אני לא מאמינה שאני מאמנת של אלופה אולימפית. זה לא נתפס. ידעתי שיש לה את זה, שהיא מסוגלת לעמוד בתחרות כל כך כל כך קשה. אחרי תרגיל החישוק במוקדמות שהיא לא מצאה את עצמה, דווקא הדברים האלו גורמים לה להיות עוד יותר טובה".
עוד אמרה זוסמן: "אני באמת עוד לא מעכלת. זה נשמע אבסורד, אבל באמת הכי חשוב לי שהיא עשתה תחרות טובה. מה שעברנו כל השנים, היה לי חשוב שהיא תעשה תחרות טובה בבמה הכי חשובה. גם אמרתי לה אתמול 'לינוי, עשית את זה, את גדולה, כל השאר זה בונוס'. אז זה נכון, קיבלנו בונוס ענק".
8 צפייה בגלריה
אשרם וזוסמן בטירוף
אשרם וזוסמן בטירוף
זוסמן ואשרם מתחבקות אחרי שהבינו שזכו בזהב
(צילום: EPA)

על הטעות במוקדמות, הוסיפה המאמנת: "לינוי ואני היינו בבלבול. לא קראו לה להיכנס למשטח והיא נכנסה נחושה. היא הייתה עושה תרגיל טוב אם לא הייתה נכנסת ויוצאת. היא כן התבלבלה, כן עשתה טעות גדולה, לא טעות שלינוי לא יכולה לקום ממנה. ביקשתי מאלה סמופלוב (המאמנת של ניקול זליקמן) עזרה והיא ליוותה אותנו עד סוף התחרות. ובאמת בלעדיה לא היינו יכולות לעשות את זה. זו מדליה שלנו ממש.
זוסמן סיפרה איך היא רואה את אשרם: "היא ילדה מאוד מאוד אמביציוזית, מאוד פרפקציוניסטית. הייתה מאוד קשוחה, מצד אחד מאוד קשוחה בקטע ספורטיבי, מצד שני מאוד נעימה באישיות שלה. לא ידענו מגיל קטן שהיא תהיה אלופה אולימפית. זה באמת המון עבודה, המון השקעה. אבל בגדול היא פרצה גיל 14".
8 צפייה בגלריה
זליקמן, סמופלוב, זוסמן ואשרם
זליקמן, סמופלוב, זוסמן ואשרם
אשרם וזוסמן יחד עם סמופלוב וזוסמן
(צילום: אורן אהרוני)
על היום-יום עם אשרם, הוסיפה זוסמן: "לינוי גרה כמעט שנתיים בבית הנבחרות בווינגייט. אנחנו עובדות מהבוקר ועד הערב עם כל הצוות שמסביב. יש כל כך הרבה אנשים מאחורי ההישג הזה. היא על המשטח ואני נמצאת איתה באולם עשר שעות ביום, אבל זה באמת תמיכה של מערכת שלמה מסביב".
מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר: "לינוי, ריגשת מדינה שלמה והלב של כולנו מלא גאווה בך. את אלופה אמיתית, מצטיינת, שיודעת לעמוד גם ברגעי הלחץ לקום ולנצח. לא פחות חשוב להעריך את האנשים שהולכים עם הספורטאים לאורך הדרך, המשפחה והמאמנים שנמצאים שם עבורכם בכל הרגעים ומלווים אתכם".
בנק הפועלים תומך ב-3 השנים האחרונות בלינוי אשרם דרך קרן פועלים בקהילה, וקוטלר הודיע היום על מענק אישי מיוחד נוסף לתמיכת הבנק של 180 אלף שקל. כמו כן יקבלו המאמנים האולימפיים מענק של 90 אלף שקל כל אחד - איילת זוסמן של לינוי וסרגיי וייסבורג של ארטיום דולגופיאט.