נבחרת העתודה של ישראל שומרת על מסורת ההצלחות. אחרי שתי מדליות כסף בעשור הראשון של המילניום, מדליית כסף ב-2017 והשיא של שתי מדליות זהב רצופות בשנתיים שלאחר מכן, היא שוב שיחזרה את ההישג של המקום השני באליפות שנערכה ביוון. נועם יעקב, דניאל וולף וחבריהם הוכיחו, על אף המפלה נגד הצרפתים בהארכה של גמר האליפות – שהשלם גדול מסך חלקיו. ועם זאת, כדי שההישג יבשיל לרמת הבוגרות יש כמה צעדים שהאיגוד צריך לנקוט בהם מיידית.
ראשית, צמצום מספר הזרים. 5־7 זרים בליגה ישראלית הוא מספר גדול מדי. סיכויו של ישראלי צעיר להתפתח קטן עד מאוד. לכן מספר הזרים הרשומים חייב לקטון לארבעה ולחייב לכל הפחות שני ישראלים ובהם מתאזרח על המגרש.
1 צפייה בגלריה
וולף
וולף
וולף
(צילום: FIBA PHOTOS)
שנית, הקמת ליגת מילואים או קבוצות מילואים. ישראלים יוכלו לשחק שם בלי מגבלות של לחץ והישגים ופשוט להתפתח בקצב שלהם. יש מדינות שאפשר ללמוד מהן את המודל, כמו ספרד וטורקיה.
שלישית, לעודד ישראלים צעירים לעבור לקבוצות זרות. אחרי 26 שנים של נציגות דלה למדי בחו"ל (הראשון לחתום באירופה היה גיא גודס בקזרטה, בעונת 1997/8) העניינים מתחילים סוף סוף לזוז. ים מדר שיחק בפרטיזן ובקרוב יעבור לפנרבחצ'ה, דני אבדיה בוושינגטון עונה רביעית רצופה וגם תמיר בלאט ויובל זוסמן תיחזקו עד לא מזמן קריירה סבירה למדי במדי אלבה ברלין מהיורוליג.
הרווח של הנבחרת מניסיון בינלאומי של שחקנים כאלה הוא גדול ביותר. תראו איך היוונים, הספרדים, הצרפתים ודומיהם שולחים מאסות של שחקנים לליגות אירופאיות אחרות ול־NBA. בלי זה, ספק אם הנבחרות היו מתקדמות ומגיעות לאן שהגיעו.
יישומן של שלוש הנקודות שהוזכרו הן קריטיות להמשך התפתחות הכדורסל הישראלי. כך, בתום עשור, ייתכן שישראל תפתיע את עצמה ותהיה חברה קבועה בין ארבע הראשונות באירופה. הלוואי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.