למרות שהודה הבוקר (שישי) בבית המשפט בקנברה בתקיפת בת זוגו לשעבר, הדוגמנית קיארה פסארי, ניק קיריוס, מהטניסאים המוכרים בעולם, זוכה מאשמה.
פרקליטיו של המדורג 20 בעולם ביקשו בתחילה לדחות את התביעה בטענה כי הוא אינו כשיר לעמוד לדין מבחינה נפשית, אולם בית המשפט פסל זאת. לאחר מכן, כשנשמעו עדויות שני הצדדים, החליטה השופטת בת' קמפבל לבטל את האישומים והצביעה על כך שלא מדובר בדפוס חוזר אלא מריבה בודדת בין בני זוג שכבר נפרדו. יש לציין כי עונש המאסר המקסימלי על עבירה כזאת הוא שנתיים.
2 צפייה בגלריה
ניק קיריוס
ניק קיריוס
קיריוס מגיע לבית המשפט, היום
(צילום: EPA)
על-פי כתב האישום, ב-10 בינואר 2021 קיריוס דחף את חברתו לשעבר בעקבות ויכוח מחוץ לדירתם בקינגסטון. פסארי טענה כי כשניסתה להיכנס לאובר, הטניסאי האוסטרלי מנע זאת ממנה, דחף אותה ולאחר מכן צעק עליה כשהיא שוכבת על הקרקע. קיריוס אמר לפסארי "תעזבי אותי לעזאזל בשקט" ו"את פשוט מבאסת", בזמן שהיא ביקשה ממנו לצאת מהמכונית ולהירגע.
לפני שנה סיפרה פסארי על הזוגיות הרעילה שלה ושל קיריוס אחרי הפרידה: "הוא הפציץ אותי באהבה במשך שלושה חודשים, אבל לאחר מכן בגד בי". היא עצמה העלתה בזמנו תמונה שלו עם בחורה שלכאורה הייתה בעירום. לדבריה, היא פרסמה את הדברים נגדו "לא כדי למשוך תשומת לב, אלא כדי לעורר מודעות על מערכות יחסים רעילות".
2 צפייה בגלריה
ניק קיריוס
ניק קיריוס
קיריוס, פרקליטיו וחברתו הנוכחית
(צילום: AFP)
קיריוס, שהעפיל עד לגמר ווימבלדון האחרון (שם הפסיד לנובאק ג'וקוביץ') מכונה בשנים האחרונות בסבב "הילד הרע" של הטניס. האמת, בצדק. האישיות הסוערת חיסלה אותו: הוא לא מסוגל לסתום את הפה לרגע במגרש, וכל הזמן מתלונן לשופט ומתעמת עם מי שמולו; מלכלך חופשי בתקשורת; הדעה שלו תמיד תהיה מעוררת מחלוקת, גם במקרים בהם הוא היחיד שיש לו אומץ לדבר (כמו בפרשיית הטניסאית הסינית פנג שואי, שם היה בין הראשונים שקראו לטיפול בפרשה).
קיריוס ופסארי בתמונה משותפת בימים ההם
גם בטורניר ווימבלדון האחרון הוא לא נמנע מכך: אחרי הניצחון על פול ג'אב בסיבוב הראשון, הוא נקנס ב-10,000 דולר בגלל שירק לעבר אוהד שלא הפסיק להקניט אותו. לאחר מכן הוא שילם עוד 4,000 דולר בגלל מה שהוגדר כ"קללה בקול רם" במהלך הניצחון בסיבוב השלישי על סטפנוס ציציפאס (היווני עצמו חטף קנס של 10,000 דולר בגלל התנהגותו, שכללה חבטה מכוונת לעבר הקהל ולעבר היריב). השניים מסוכסכים עוד מ-2018, והמשחק הסוער הסתיים בכך שציציפאס טען שהאוסטרלי הוא בריון.