אנתוני ג'ושוע כבר לא אלוף העולם באיגרוף במשקל כבד. המתאגרף הבריטי (31) הפסיד לפנות בוקר (ראשון) לאוקראיני אלכסנדר אוסיק בהחלטת שופטים פה אחד בקרב שהתקיים בלונדון לעיני 67,000 צופים.
ג'ושוע סיים את הערב עם עין נפוחה ופרצוף מאוכזב. הוא ספג לא מעט מכות, בעיקר לקראת הסיום כאשר יריבו חבט בו ושלח אותו לחבלים. בעקבות הפסדו, הקרב היוקרתי שהוא אמור לקיים נגד טייסון פיורי, ממנו הוא אמור להרוויח 200 מיליון פאונד, מוטל כעת בספק גדול.
5 צפייה בגלריה
אנתוני ג'ושוע
אנתוני ג'ושוע
לשופטים לא היה ספק מי המנצח
(צילום: getty images)
5 צפייה בגלריה
אנתוני ג'ושוע
אנתוני ג'ושוע
אנתוני ג'ושוע סיים את הערב מאוכזב עם עין נפוחה
(צילום: רויטרס)
אוסיק, ששלט בקרב, ניצל היטב את יתרון הגובה שלו והוכרז כמנצח על ידי שלושת השופטים, קיבל את החגורה מטעם התאחדויות WBA, IBF ו-WBO. ג'ושוע הציג עבודה טובה עם אגרוף ימין שלו בסיבובים 5 ו-6, אבל לשופטים לא היה ספק באשר לזהות המנצח בתום 12 הסיבובים.

ג'ושוע: "אני יכול לחזור ולזכות שוב, אמרתי לו שעוד ניפגש"

היה זה הפסדו השני של ג'ושוע בקריירה. בינואר 2019 הוא הפסיד לאמריקני/מקסיקני אנדי רואיז וניצח אותו בקרב חוזר כעבור שנה. לאחר הפסדו הוא הגיב בטוויטר: "אני נשאר חיובי למרות ההרגשה שהעולם מתרסק מולך. לונדון, אני אוהב אותך ומודה לך בכל פעם".
5 צפייה בגלריה
אוסיק מפיל את ג'ושוע לחבלים
אוסיק מפיל את ג'ושוע לחבלים
אוסיק מפיל את ג'ושוע לחבלים
(צילום: AFP)
לתקשורת הוא אמר: "איכזבתי אנשים, הייתי צריך אולי לנקוט בתוכנית אחרת אבל אני יכול לחזור ולהיות שוב האלוף. הייתי המום, אצפה בקרב ואתקן את הטעויות שעשיתי. יש לי הזדמנות לזכות בפעם השלישית בתואר העולמי ולחרוט את שמי בהיסטוריה. אני לא בן אדם חלש ולא אחד שיילך הביתה לבכות, כי זו מלחמה. אמרתי לו בסוף שעוד ניפגש. העין שלי הייתה סגורה לגמרי ולא יכולתי לראות שום דבר, אז למדתי גם מהניסיון הזה כי זאת הייתה הפעם הראשונה שזה קרה לי במהלך קרב. אני בטוח במאה אחוז שאחזור לעוד קרב נגדו ואז אנסה להחטיף לו יותר".
ב"דיילי מייל" לא התרשמו: "ג'ושוע איבד לא רק את התואר ואת הכסף מהקרב נגד פיורי, אלא גם את המוניטין שלו. לא הייתה לו תשובה, הוא עמד בזירה ולא ידע איך להחזיר".
מאמנו של ג'ושוע, רוב מקרייקן, הגיב: "צריך להפעיל יותר לחץ על מתחרה כזה ולא לתת לו יותר מדי זמן. אני משוכנע שאם אנתוני יתאים את עצמו לכך, ואין לי ספק שהוא יעשה את זה, הוא יציג קרב גדול בגומלין".
5 צפייה בגלריה
אנתוני ג'ושוע
אנתוני ג'ושוע
"אנתוני ג'ושוע איבד את המוניטין, עמד בזירה ולא ידע איך להחזיר"
(צילום: getty images)
אוסיק (34), שזכה במדליית זהב באולימפיאדת לונדון 2012, עלה לזירה בראש מגולח ושפם. היה זה הקרב השלישי שלו בלבד בקטגוריית המשקל הכבד, אליה הוא עלה לפני שנתיים.
5 צפייה בגלריה
אלכסנדר אוסיק
אלכסנדר אוסיק
"הקרב התנהל כמו שציפיתי". אלכסנדר אוסיק
(צילום: getty images)
בסיום הגיב האוקראיני באמצעות מתורגמן: "הקרב התנהל בדיוק כפי שציפיתי. היו כמה רגעים בהם הוא לחץ אותי חזק, אבל שום דבר מיוחד. לא הייתה לי שום כוונה לנסות להכניע אותו בנוק אאוט כי אנשי הפינה שלי אמרו לי לא לעשות את זה. המאמן שלי אמר לי 'עצור ותעשה את העבודה שלך'".