גיא גודס חיכה תקופה ארוכה להיות מאמן נבחרת ישראל, ולא התבייש להגיד את זה. בסוף הוא החליף את עודד קטש לפני פתיחת מוקדמות גביע העולם 2023 שייפתחו מחר (חמישי, 19:00) מול פולין. אבל על החגיגה מעיבה בעיה רצינית: הסיטואציה הקשה שבה נמצא המאמן הלאומי עם מכבי ראשל"צ, ששקועה במקום האחרון בטבלה.
שלשום, רגע לפני שנכנס בשערי היכל קבוצת שלמה לאימון הבכורה, גודס שמע בתקשורת את יושב הראש שלו, יצחק פרי, מפנה אליו חלק מהאשמה. ראשל"צ הייתה רוצה שגודס יתפטר, אבל יש לו חוזה לעוד עונה וחצי, ואם יחליט לעזוב יפסיד המון כסף. פיטורים יזכו אותו בפיצויים שמנים – צעד שהמועדון לא יכול להרשות לעצמו לאור הכוונה לבצע שינויים בסגל.
3 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
צריך לשים את הבעיות בקבוצה בצד. גיא גודס
(צילום: עוז מועלם)
מקורב לגודס: "למה יושבי ראש יכולים לפטר מאמן בדלתיים סגורות והוא לא? לא רוצה את המאמן? תפטר אותו. שלוש שנים גיא היה הקוסם של הקבוצה, אז במשבר הראשון שוברים את הכלים?"

הקסם התפוגג

"הדברים של פרי היו לא לעניין", אמר מקורב לגודס. "למה יושבי ראש אחרים יכולים לפטר מאמן בדלתיים סגורות והוא לא? אתה לא רוצה את המאמן - אז תפטר אותו. למה לדבר על זה כששעה לאחר מכן יש אימון ראשון של הנבחרת? שלוש שנים גיא היה הקוסם של הקבוצה. מה קרה? במשבר הראשון, עם הבדל של ניצחון אחד משאר הקבוצות בתחתית, אתה שובר את הכלים? אין בעיה גם עם זה שפרי רוצה שגיא לא יאמן, זו זכותו, אבל יש דרך לנהל את המצב. אולי זה היה מהלך מתוכנן – חשב שככה גיא יקום ויתפטר".
מי שאימן את ראשל"צ לפני גודס היה צביקה שרף, שפוטר אחרי פחות משמונה חודשים בתפקיד, וכאשר התקבלה ההחלטה ניצב במצב דומה עם פתיחת עונה רעה של מאזן 5:2 ומקום אחרון.
"שום דבר לא השתנה בכדורסל", אמר המאמן הוותיק. "כשאתה מאמן נבחרת אתה מגיע אחרי הפסדים או ניצחונות, אני חושב שגיא ענה במסיבת העיתונאים ('בנבחרת אני לא מדבר על ראשל"צ, כל אחד שם בצד את המצב ממנו הוא מגיע. הנבחרת היא אחת וכולם מרוכזים בה, לא משנה עם איזה מטען אתה מגיע') בצורה קולעת, נכונה ושקולה. גיא אף פעם לא יוצא מהכלים, הוא לא כמוני, אני מאמין לו שהוא מתרכז רק בנבחרת".
3 צפייה בגלריה
יצחק פרי גיא גודס
יצחק פרי גיא גודס
יצחק פרי וגיא גודס בזמנים טובים יותר
(צילום: אורן אהרוני)
עם כל הבלגן סביבו, גודס צריך לשים הכל בצד ולהתמקד במשימה הלאומית הראשונה שלו. "ממה שאני מבין, הוא לא מוכן להתפטר", אמר גורם בנבחרת. "גודס יודע שיש לו אחריות על מה שקורה בקבוצה, אבל הוא מאמין שהוא עוד יכול לתקן את המצב עם שינויים בסגל. ואם זה מה שהוא חושב, לגיטימי שלא יתפטר. אם לא מרוצים ממנו, הם אלה שצריכים לעשות את הצעד ולא הוא. ברגע שגודס הגיע לאימון הראשון שלו בנבחרת, הוא לא דיבר מילה אחת על ראשל"צ. הוא באמת מקצוען ויידע להתמודד עם הסיטואציה".

הכעס של פרי

בעקבות הטענות שנשמעו מסביבת המאמן, פרי אמר אתמול: "הוא קיבל ממני את המחמאות בכל המקומות על הדברים היפים שעשה בראשל"צ. בין זה לבין מה שקורה בקבוצה העונה יש תהום עמוקה. ההופעה שלנו נגד מכבי ת"א הייתה הגרועה ביותר של הקבוצה ב־35 שנותיה בליגת העל. זה היה מביש. להופיע בצורה הזאת? גם בימים הרעים שלנו לא שיחקנו כל־כך גרוע ומעליב. המגרש היה מלא, ישבו על המדרגות. זה נדיר שקבוצה במקום האחרון מושכת כל־כך הרבה קהל, ואלה לא היו אוהדי מכבי ת"א, אלא של ראשל"צ. אנשים התאכזבו והלכו הביתה ברבע השלישי".
היו"ר הוסיף: "אני אישית הבאתי אנשי עסקים שמקורבים אליי, שאני מקווה שיסייעו לנו בעתיד. ברגע שקבוצה משחקת ככה מישהו אחראי על זה. לא חושב שאני אחראי כי לא אני בחרתי את הזרים ולא אני מנהל את המשחקים. אם הייתי חושב שהוא צריך ללכת הביתה הייתי מפטר אותו, יש לי רזומה של פיטורים. אבל יש גם עניינים כספיים, ואי אפשר להחליף ארבעה זרים וגם מאמן. אני מאמין שגיא ימשיך, ומקווה שנבצע את השינויים שאנחנו צריכים בסגל כדי לצאת מהמצב הזה ושלא נרד ליגה. כרגע כל מי שקשור לכדורסל רואה אותנו כמועמדים הבטוחים לרדת ליגה, ולא היינו במצב כזה אף פעם".
3 צפייה בגלריה
גיא גודס ויצחק פרי
גיא גודס ויצחק פרי
ביקורת קשה של הבעלים. פרי וגודס
(צילום: עוז מועלם)
פרי: "ההופעה נגד מכבי ת"א הייתה הגרועה ביותר של הקבוצה ב-35 שנותיה בליגה. זה היה מביש. גם בימים הרעים שלנו לא שיחקנו כל־כך גרוע ומעליב. מישהו אחראי על כל זה"

כפל תפקידים

הבעיות של גודס מעוררות מחדש שאלה שעלתה לא פעם בכדורסל הישראלי: האם מאמן הנבחרת צריך להחזיק במקביל משרת אימון בקבוצה בליגה?
"הייתי לאורך הרבה שנים מאמן נבחרת וגם מאמן של קבוצה", מדגיש שרף. "אני בעד זה, אי אפשר לקחת מאמן נבחרת ולתת לו לנהל שני משחקים בנובמבר ובפברואר עם שלושה ימי אימון בלבד. לא שווה לקחת מאמן שהוא בין המובילים בארץ ולהשבית אותו מעבודה. גם מאמן צריך להיות בכושר".