האזינו לתוכנית המלאה
אלמוג כהן הוא אחד משני המנהלים המקצועיים המצליחים ביותר בכדורגל הישראלי, יחד עם גל אלברמן ממכבי חיפה. העונה הוא הוביל את מכבי נתניה למקום הרביעי בסיום העונה הסדירה, זכייה בגביע הטוטו וחצי גמר גביע המדינה.
"ריפליי" - תוכנית הספורט של ynet radio
"למעט שלוש הקבוצות הגדולות, אנחנו היחידים שעלינו לפלייאוף העליון גם בעונה שעברה. המטרה שלנו היא לייצר מסורת באירופה", אומר כהן בראיון לתוכנית הספורט "ריפליי" ב־ynet radio שתשודר היום. "גם כשיצאתי לשחק בגרמניה ראיתי הרבה שאמרו שאין סיכוי ושמהר מאוד אחזור. אני מרגיש שכל הקריירה שלי, כשחקן ועכשיו כמנהל מקצועי, אני צריך להוכיח, אבל בראש אני מאוד חזק. אני מרגיש שיש לי אופי של גרמני, אופי שמנצח בסופו של דבר הכל, וזה מה שהבאתי איתי למכבי נתניה".
1 צפייה בגלריה
אלמוג כהן
אלמוג כהן
"רוצים לייצר מסורת באירופה", כהן
(צילום: עוז מועלם )
אחרי הצלחה גדולה עם בני לם, הגיע המשבר בתחילת העונה, הראשון שלך כמנהל מקצועי. מה קרה שם? "הפאניקה, ואני לא הייתי שם בפרונט כדי לעשות את הסטופ הזה. אני מדבר על המשחק מול סכנין, כדורגל שלא מתאים לנו. סיימנו בתיקו, אבל כל הצוות ראה שהייתי מאוד מדוכדך. פה הרגשתי שיש איזה סדק. גם אני יכול להיכנס לסחרור, ואז דווקא בהפסד להפועל חדרה קיבלתי את האמונה חזרה, כשהיינו במקום הלפני האחרון".
שיחקת אותה עם המינוי של רן קוז'וק. "הבחירות בריימונד אטוולד, לם וקוז'וק, שלא אימנו בליגת העל, מסבירות את המדיניות שלנו. האג'נדה היא להביא מאמנים שמאוד מאמינים בכדורגל התקפי, לוחץ, ולצערי זה לא קורה בארץ ופוגע בכדורגל. הציעו לי מאמנים אחרי לם, שלחו לי הודעות, אבל תחתיי לא יכולים לאמן מאמנים עם כדורגל הגנתי. היה לי ברור שקוז'וק מאמן מצוין, תמיד היה מקצוען, ראיתי שיש בו משהו אחר. רן לא חתר תחת בני, הוא קפץ מאושר כשכבשנו שער שוויון נגד ריינה, היה בטירוף. הגדולה של להיות ווינר בעיניי זה לדעת לקבל גם הפסד, וזה קוז'וק".
כיצד היית נוהג כמנהל מקצועי בפרשת ערן זהבי? "למען האמת, עד היום לא הבנתי באמת מה הם חושבים עליו מקצועית. אני הייתי נותן לזהבי חדר לבד. לי בנבחרת היה חדר לבד בגלל שאני מתפלל מוקדם בבוקר, הייתה לי רוטינה, לא משהו מוזר. ברגע שיש לך משפחה אתה רוצה לדבר איתם בשקט, הרי רוב הזמן אנחנו ביחד בנבחרת ואז עולים לחדר. בתקופתי בנבחרת היו ארבעה או חמישה שהיו להם חדרים לבד. יוסי בניון בעצמו היה בחדר לבד, וכשהוא היה עם דודו אוואט הם גם היו מקבלים סוויטה, החדר הכי יפה, היינו באים לשבת שם. העולם הולך עכשיו לחדרים לבד".