הערב ייפתח שלב רבע גמר ליגת האלופות בגרסתו המיוחדת, כאשר בפעם הראשונה מאז שנוסד המפעל כל המשחקים יתקיימו במקום אחד (בירת פורטוגל ליסבון), בשיטה של משחק נוקאאוט אחד, כאשר המשחקים יחולקו לשני מגרשים: אצטדיון ז'וזה אלבלדה (מגרשה הביתי של ספורטינג ליסבון) ואצטדיון האור (מגרשה הביתי של בנפיקה). ועוד דבר מיוחד: שש מתוך שמונה הקבוצות שהעפילו לרבע הגמר מעולם לא זכו בגביע אירופה.

אטאלנטה – פריז סן ז'רמן (רביעי)

נצרפתים קיבלו הפעם הזדמנות פז ללכת עד הסוף, כאשר היריבות שעל הנייר נחשבות החזקות ביותר יכולות לחכות לה רק בגמר. למרות זאת, הקבוצה תגיע בסגל חסר מאוד. קיליאן אמבאפה ומאורו איקרדי עדיין בספק בגלל פציעות, סיבה שהשאירה בחוץ את תילו קבר, לבאן קורזאווה ומרקו וראטי. בנוסף, אנחל די מריה מושעה בגלל צבירת כרטיסים צהובים. אטאלנטה, אחת ההפתעות הנעימות בעונה החולפת באירופה, תקווה לעשות את הבלתי ייאמן ולהעפיל לחצי הגמר על חשבונה של אלופת צרפת. יוסיפ איליצ'יץ' ייעדר מסיבות אישיות, וכמוהו גם השוער פיירלואיג'י גוליני שנפצע במשחק סיום העונה בסרייה A נגד אינטר.

1 צפייה בגלריה
רוסלן מלינובסקי
רוסלן מלינובסקי
אטאלנטה
(צילום: רויטרס)

לייפציג - אתלטיקו מדריד (חמישי)

דייגו סימאונה מרגיש שהפעם זאת העונה שלו. אתלטיקו מדריד הדיחה בשמינית את אלופת אירופה ליברפול, ונראה שאין ראויה ממנה ללכת עד הסוף. היא בעמדה לא רעה להגיע לגמר רביע בתולדותיה, והפעם גם לזכות. למרות שהמגן הקרואטי שימה ורסליקו והקשר אנחל קוראה חלו בקורונה, הקבוצה תצא לליסבון כמתוכנן. לייפציג, שנאבקה במהלך העונה על אליפות גרמניה וסיימה לבסוף במקום השלישי המכובד, עשתה דרך יפה בעונת הבכורה שלה במפעל, אבל תצטרך להסתדר בלי החלוץ המרכזי שלה, טימו ורנר, שעבר לצ'לסי. ורנר תרם העונה בצ'מפיונס 4 שערים והוסיף שני בישולים, והשאלה היא האם שאר השחקנים יצליחו לסחוב את העגלה.

ברצלונה - באיירן מינכן (שישי)

שתי קבוצות פאר שנמצאות במומנטום שונה: בעוד הדאבליסטית הגרמנית דורסת כל מה שזז, סגנית אלופת ספרד נמצאת במשבר שהוביל לאובדן האליפות בספרד ליריבה השנואה ריאל מדריד, ולא ברור עתידם של שחקנים בכירים ושל המאמן קיקה סטיין. ההיסטוריה של המפגשים ביניהם מפוארת: בשנת 2013 הדיחה באיירן את ברסה בדרכה לטרבל, וכעבור שנתיים נקמה בה ברצלונה בדרך להישג זהה. מדובר בשתי הקבוצות היחידות מתוך השמונה האחרונות שהצליחו לזכות בעבר בליגת האלופות. הן גם השתיים שהגיעו הכי הרבה פעמים לרבע הגמר ליגת האלופות, 18 כל אחת.
ברצלונה העפילה על חשבון נאפולי כאשר מסי מספק שער יצירתי ובישול, אך נראה שמשחקה של שבלוני ולא יצירתי מספיק. באיירן לא איבדה נקודה מאז הקורונה וגם זכתה בגביע הגרמני, וחזרה לצ'מפיונס עם רביעייה לרשת צ'לסי. השילוב המצוין בין תומאס מולר שקם לתחייה תחת האנזי פליק, סרג' גנאברי ורוברט לבנדובסקי עשוי להספיק מול ההגנה האיטית והחלשה של ברצלונה.

מנצ'סטר סיטי - ליון (שבת)

פפ גווארדיולה רוצה להחזיר לעצמו את התואר שהוא כל כך אוהב, ולא זכה להניף אותו מאז 2011 עם ברצלונה. אין לו היעדרויות משמעותיות, והוא יכול לקוות שהקשר האנגלי הצעיר פיל פודן ימשיך להראות מכישוריו. ליון חזרה לרבע אחרי עשר שנים, ותקווה לגנוב ניצחון במשחק הבודד ולהפתיע כפי שעשתה ליובנטוס. כך או כך, המנצחת במשחק הזה תפגוש בחצי יריבה לא פחות קשה, באיירן או ברצלונה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.