בהתחלה לא הבנתי למה צריך לעצור הכל פעם בשבוע וללמוד על ערכים, אבל לאט לאט שהתחברו החלקים בפאזל זה היה ברור. תכנית "לאורו בספורט" לזכר סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל גרמה לי ולחבריי לקבוצה להתבגר ולהבין באמת את המשמעות של "אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד".
בתקופה הזו של סוף מאי כולם מתעסקים במי האלופה, מי תיקח את הגביע, אילו קבוצות יעלו לליגת העל ומה יעלה בגורל היורדות. אבל לא רק כדורגל וסיכומי עונה קורים בסוף מאי, גם ציון נפילתו של רונן לוברסקי ז"ל שנפל ב־26.05, אבל מה הקשר בין מותו של לוחם דובדבן בפעילות מבצעית לספורט? הרבה מאוד!
1 צפייה בגלריה
ילדים משחקים כדורגל
ילדים משחקים כדורגל
ילדים משחקים כדורגל
(צילום: shutterstock)
לפני כשלוש שנים, כשחקן בקבוצת נערים בליגה, התאמנתי המון – אימוני כושר, אימונים אסטרטגיים, אימוני טכניקה, משחקים ואימונים קבוצתיים. המון תכנים של כדורגל וספורט. לכך הורגלתי וזה מה שידעתי. אך באחד האימונים סיפרו לנו שנבחרנו להשתתף בתוכנית "לאורו בספורט". כשחקן שרגיל לכמות אימונים ולחשיבות שלהם, הופתעתי מזה שפעם בשבוע עוצרים הכל. לא אימוני כושר, לא אימונים אסטרטגיים, הכל עוצר ועושים אחרת. אני מודה שבהתחלה לא ממש הבנתי.
מה שכן ידעתי, זה שזה לזכרו של חייל שנהרג, אבל לא מעבר לזה. אז פשוט זרמתי, כמו שאר הקבוצה שזרמו עם זה גם. לאט לאט, ככל שעבר הזמן, הדברים התחילו להסתדר, לקבל פנים וצורה, וגם להיכנס פנימה ולחדור. זה כבר לא היה רק חייל שנהרג, זה היה רונן. סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל. זה כבר לא היה רק לדבר עליו ולשמוע, אלא לנסות להבין את מודל החיים שלו, ולקחת מזה כמה שיותר לחיים שלך.
ככל שהתוכנית התקדמה, הבנתי איך אני יכול לקחת את הערכים של רונן - המידות של דבקות במטרה, שאיפה למצוינות, אחריות וחברות לתוך הדשא. לתוך המגרש. הבנתי את המשמעות של "ערכים בספורט".
אני חושב שהתבגרנו תוך כדי התוכנית הזאת, ואולי זו גם העונה הראשונה שכשצעקנו בתחילת משחק "אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד", הבנו מה זה באמת אומר.
הבנו את הערך של כל אחד מאיתנו לחוד וביחד. למדנו לכבד אחד את השני. הבנו שאנחנו בתחרות ושאפנו לניצחונות אבל גם למדנו שלהפסיד זה חלק מהספורט. הבנו גם מה זאת ענווה ושהקבוצה שאנחנו משחקים נגדה היא לא הקבוצה היריבה, אלא הקבוצה הנגדית.
אני יודע שלקחנו איתנו את התוכנית, והצלחנו גם להוציא אותה מחוץ למגרש. לקחתי את המוטו של רונן שהיה רשום על חולצות המשחק שלנו "כמה נתת מעצמך השבוע?" לחיים.
אני יודע היום לשאול את עצמי, מתוך כוונה אמיתית - כמה נתתי מעצמי השבוע. בכל מגרש עליו אני נמצא: במגרש הביתי, במגרש הכיתתי והלימודי, במגרש החברתי והקהילתי וגם במגרש הכדורגל.
אז כשכולם מדברים רק על כדורגל בסוף מאי, חשוב לזכור שיש דברים גדולים יותר וחשובים יותר ושאם כל אחד מאיתנו ישלב ערכים סכל מגרש שהוא, כולנו נהיה טובים יותר.
הכותב הוא שחקן נערים ג' שעבר את תכנית "לאורו בספורט" של עמותת 'לאורו לזכר רונן לוברסקי ז"ל. העמותה נמצאת כעת בקמפיין מימון המונים כדי להרחיב את תוכניותיה וביניהן תוכנית הערכים בספורט.
לתרומה לעמותה יש להיכנס לאתר JGive.com לקמפיין "מאירים את הדרך לזכרו של רונן לוברסקי" או לתרום בלינק www.jgive.com/new/he/ils/donation-targets/78356/about
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.