לאו מסי? כריסטיאנו רונאלדו? לברון ג'יימס? תחשבו שוב. הספורטאי עם עם השכר השנתי הגבוה ביותר בעולם הוא בכלל מישהו שמעטים בישראל כנראה מכירים: הגולפאי הספרדי ג'ון ראם.
על-פי מספר דיווחים ברחבי אירופה, ראם חתם על עסקת ענק עם סבב הגולף הסעודי (LIV) ויקבל משכורת שנתית בת 300 מיליון דולר (!).
2 צפייה בגלריה
ג'ון ראם
ג'ון ראם
משכורת עתק. ראם
(צילום: AP Photo/Kamran Jebreili)
סבב הגולף הסעודי כבר פיתו בשנה האחרונה שמות גדולים כמו דסטין ג'ונסון וברוקס קופקה, אבל המדורג 3 בעולם - ואחד השחקנים הפופולריים בענף - הוא כנראה ה"החתמה" הנוצצת ביותר.
"אני יודע שכל החלטה שאנחנו לוקחים בחיים - יהיה מישהו שיאהב אותה ומישהו שלא", סיפר ראם. "קיבלתי את ההחלטה הזו כי אני מאמין שהיא הטובה ביותר עבורי ועבור משפחתי, וכל מי שהצלחתי לדבר איתו ממש תמך בי".
2 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו שחקן כוכבי ריאד מול לאו מסי שחקן פריז סן ז'רמן
כריסטיאנו רונאלדו שחקן כוכבי ריאד מול לאו מסי שחקן פריז סן ז'רמן
"רק" במקומות 2 ו-3. רונאלדו ומסי
(צילום: AP)
יש לציין כי ראם בן ה-29 בעבר ביקר את סבב ה-LIV - שנתמך בידי קשר העושר הסעודית. "ברור שבשנתיים האחרונות יש הרבה שינויים בענף", אמר. "דברים השתנו, וגם אני. לראות את הצמיחה של ה-LIV זה משהו שבאמת משך את תשומת ליבי. מקווה שהחברים שלי ישארו כאלה גם אחרי שישמעו את זה".
ראם ישתכר כמעט פי שניים מהבא אחריו ברשימה - כריסטיאנו רונאלדו - שמרוויח באל-נאסר הסעודית 136 מיליון דולר לעונה. לאו מסים במקום השלישי עם 130 מיליון דולר לעונה שהוא מקבל מאינטר מיאמי. בטופ-10 נמצאים גם שני גולפאים - וכן, גם הם חתמו על הסכם עם LIV: דסטין ג'ונסון (107 מיליון, מקום 7) ופיל מיקלסון (106 מיליון, מקום 8).