30.04.2021. 21 שנים חיכתה הפועל ירושלים לבשורה הזו. ניצחון 0:2 על נס ציונה מול 5,000 אדומים בטדי והכרטיס לו חיכו כולם - חוזרים לליגת העל!
המועדון עבר אין ספור תהפוכות מהירידה, אי שם בשנת 2000. הפיצול בין האוהדים והקמת מועדון אוהדים ראשון בישראל (הפועל קטמון), ועד האיחוד עם השם המיתולוגי "הפועל ירושלים" ושוב עלייה לליגת העל.

1 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים הפועל ירושלים
בית"ר ירושלים הפועל ירושלים
קשה להפועל ירושלים
(צילום: עוז מועלם)

אחרי עונת התאקלמות ב-2021, עונת 2022/23 הייתה יוצאת דופן. זיו אריה, שהעלה את הקבוצה ליגה, הוביל את הפועל ירושלים לעונת שיא שהסתיימה במקום ה-4 אחרי סיבוב ראשון שהיה הטוב בתולדות המועדון. ניצחונות בדרבי היוקרתי מול בית"ר, הנחלת תבוסה 0:3 לאלופה, ניצחון על מכבי ת"א ושהייה במקום השני בליגה. זו הייתה הפעם הראשונה מאז 1990 בהפועל ירושלים סיימה את העונה במקום גבוה יותר מיריבתה בית"ר. את העונה סיימה לבסוף הקבוצה במקום הרביעי בטבלה – מיקום השיא של המועדון בליגה הבכירה, מאז הגיעה למקום השלישי בעונת 1972/1973.
אך אותם שחקנים שכיכבו הפכו כבויים, ושחקנים שעברו לקבוצות צמרת כמעט ונשכחו. גוני נאור, אותו ילד שגם כבש בעליית הליגה והיה אחד מהשחקנים הטובים בעונת השיא תחת זיו אריה, עבר למכבי חיפה ובקושי רואה דשא. במכבי חיפה דיברו על השחקן שייכנס לנעלי נטע לביא, עם חוכמת משחק שהתגלתה עוד בילדים ותואר במדעי המחשב. הירוקים מהכרמל בנו על הילד מירושלים להיות בעל הבית באמצע - בפועל גוני נאור כמעט שנה במועדון ושיחק רק 13 משחקים.
גם גיא בדש היה אחד השחקנים הבולטים בהפועל ירושלים. 15 שערים בכל המסגרות סידרו לילד מכפר סבא חוזה ל-3 שנים בהפועל באר שבע, שם קיוו לקבל שחקן שיהיה הקיצוני ימני שכה חסר לקבוצה. בפועל, רק אתמול כבש שער ראשון, ועוד בפנדל. גם הראל שלום היה שחקן של אוהדים - מגן שמאלי ששיחק בקבוצה 9 שנים ובגיל 25 כמעט פרש מכדורגל. ב-2022 הוא פתח מבערים, תרתי משמע, 34 משחקים ותרומה אדירה לירושלמים שסידרו גם לו חוזה של 3 שנים בהפועל באר שבע - אך גם הוא עומד על 3 משחקים בלבד כרגע.
אולי זו הייתה זו הבלחה עונתית, שכן הפועל ירושלים של העונה במקום האחרון, אך עדיין קשה להסביר את היכולת של אותם שחקנים שפרחו בירושלים אך נבלו בשאר הקבוצות. רוב השחקנים נשארו - אדבאיו אדליי, אונדז'יי באצ'ו, אילוז' יאו, נדב נידם ואופק ביטון. אור רויזמן ומתן חוזז הגיעו ממכבי תל אביב, אך גם זה לא עוזר. לפעמים חממה קטנה עוזרת לשחקנים להתבלט, להציג את עצמם כלידרים ולהוביל את המועדון - מה שקצת יותר קשה במועדונים גדולים. עם זאת, שחקנים גם צריכים להביא את המוטיבציה כשלא תמיד הולך, או כשהם לא מקבלים את ההזדמנויות להן הם מצפים.
הפועל ירושלים כרגע בקצב של ירידת ליגה חזרה ללאומית, ואם אותו קסם שגרם לבדש, נאור ושאר המופלאים של עונת 2022/23 להתעורר - הקסם יהפוך לסינדרום ואותו פרויקט אוהדים שהיה הראשון מסוגו בארץ והצליח על אף כל המכשולים - עלול לקרוס.
הכותב הוא מייסד פודקאסט הספורט בק טו בק

גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.