יאניס ספרופולוס

העונה הזאת אומנם הסתיימה בכישלון מבחינה אירופית עם המקום ה-13 בלבד ביורוליג (מאזן 20:14), אבל בהנהלה זוכרים למאמן היווני את ההצלחה של העונה שעברה שנקטעה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, המחסור באוהדים ברוב שלבי העונה, חוסר הוודאות מבחינה כלכלית וכמובן הדאבל עם הזכייה בגביע המדינה ובאליפות.
אחרי עונת הפיטורים הגדולה ב-2016/17 החליטו בהנהלה להוריד את האצבע מההדק אחרי כל הפסד, אבל נראה שלאור היכולת הלא מרשימה שהציגו הצהובים ב-2020/21 זה ייספר לספרופולוס גם בתחילת העונה הבאה, ואם הכישלון ביורוליג יימשך לא בטוח שהוא יישאר לעוד זמן רב בקבוצה.
6 צפייה בגלריה
קינן אוואנס, יאניס ספרופולוס, עומרי כספי
קינן אוואנס, יאניס ספרופולוס, עומרי כספי
קינן אוואנס, יאניס ספרופולוס ועומרי כספי
(צילומים: ראובן שוורץ, עוז מועלם)

נשארים

סקוטי ווילבקין: מי שבעיקר ירצה לשכוח את העונה הנוכחית באירופה ובכלל הוא ווילבקין, אבל אי אפשר לקחת ממנו את העובדה שבשלוש השנים האחרונות הפך לכוכב והמנהיג הבלתי מעורער של הקבוצה בכל היבט. העונה ההפכפכה שלו קרתה בעיקר בעקבות כך שמדובר בשחקן מאוד אמוציונאלי שניזון מהאווירה ביציעים, וכשהם היו ריקים הוא התקשה להניע את עצמו אל המקסימום. אבל מאז שהקהל חזר למגרשים גם הוא חזר ובגדול, אפשר היה לראות את זה במשחק בגן נר כשניסה לסחוב לבדו את הקבוצה לניצחון עם 34 נקודות, אבל לא יכול היה לבדו – סיפור העונה. ווילבקין מחזיק בחוזה לעונה הבאה ויישאר.
אנטה ז'יז'יץ': הסנטר הקרואטי הגיע למכבי ת"א בקול תרועה אחרי שכביכול היה אמור לחתום בריאל מדריד, אך ההתלהבות ירדה מהר מאוד כשהוא למעשה לא הצליח לספק את הסחורה ביורוליג עם ממוצע של 9 נקודות ו-5.4 ריבאונדים ב-20 דקות. בליגה הישראלית דברים נראו אחרת לגמרי והיריבות התקשו לעצור אותו. במכבי ת"א בטוחים שאחרי העונה הזאת ביורוליג שנתנה לו מן בסיס מסוים והכרה של איך הדברים עובדים, יחד עם ניסיון מזערי, הוא יוכל להשתפר ולתרום לקבוצה בעונה הבאה. מלבד זאת, הוא מחזיק בחוזה לעונה נוספת ויישאר.
6 צפייה בגלריה
נבחרו לחמישיית העונה. סקוטי ווילבקין ואנטה ז'יז'יץ'
נבחרו לחמישיית העונה. סקוטי ווילבקין ואנטה ז'יז'יץ'
ווילבקין וז'יז'יץ'. אמורים להיות עמודי התווך בעונה הבאה
(צילום: עוז מועלם)
ג׳ון דיברתולומאו: הקפטן מחזיק בחוזה מובטח לעונה הבאה ללא שום סעיף של פיצוי, כך שאם הצהובים ירצו להשתחרר מחוזהו הם יצטרכו לשלם לו את כל שכרו (או שימצאו קבוצה שתשתתף במשכורתו). יש לציין שבמהלך העונה האחרונה (גם בעקבות פציעה קשה) דיברתולומאו היה רחוק משיאו כשהעמיד ממוצע של 5.6 נקודות, 2.2 ריבאונדים ו-2.5 אסיסטים, מה שגרם לצוות המקצועי לפזול לשחקנים אחרים. השם הראשון שעלה הוא כמובן של יפתח זיו מגלבוע/גליל, שעל ההתעניינות של הצהובים בו פורסם לראשונה ב-ynet.

עוזבים

אותלו האנטר: בגיל 35, שכר של 800 אלף דולר וירידה חדה ביכולת בישורת האחרונה של העונה, בצוות המקצועי מעדיפים לרענן את השורות ויעדיפו לחפש בשוק שחקנים אחרים.
טי.ג׳יי קליין: הגיע כגיבוי בעיקר לזירה המקומית. יש הטוענים שספרופולוס לא ממש מאמין בו כשחקן שיכול להיות חלק מהמועדון למשך עונה שלמה. בקיץ הקרוב בצוות המקצועי יעדיפו לשים את היד על שחקן בעמדה שלו בחוזה ארוך טווח שיכול גם לתרום באירופה. השם הראשון שכמובן עלה בתוכנית המגירה של הצהובים הוא טי.ג'יי ליף (24, 2.08), שניסה במהלך השנתיים האחרונות להיאחז בקרנות המזבח של ה-NBA ללא הצלחה. נכון לעכשיו ליף רוצה למצות את כל האופציות שלו בליגה הטובה בעולם, ולא מן הנמנע שאם זה לא יקרה הוא ינחת בהיכל מנורה מבטחים. ללא קשר אליו ג'ייק כהן צפוי לחזור לקדנציה שלישית במועדון ואמור להגיע על המשבצת של קליין. אקס הפועל אילת ג'וש ניבו גם מועמד להצטרף.
6 צפייה בגלריה
סרור לא עושה חשבון להאנטר
סרור לא עושה חשבון להאנטר
האנטר. כבר לא יכול לתרום
(צילום: אורן אהרוני)
כריס ג'ונס: בלא מעט משחקים העונה ספרופולוס התעקש להשאיר על הספסל את ג'ונס ולתת את המושכות לווילבקין גם בניהול ההתקפה, מה שלא כ"כ עבד ברוב הפעמים ואפילו הפריע לווילבקין להתמקד במה שהוא באמת טוב בו - לקלוע. עם הזמן ג'ונס התחיל לקבל יותר קרדיט וגם החזיר על האמון, ובשל כך היה נראה שהוא יישאר לעונה נוספת, גם לאור עלותו הנמוכה. אבל בצוות המקצועי שמו את העין כבר על שחקן אחר, אקס הפועל חיפה, קינן אוואנס, שכבר סגר את תנאיו וצפוי לחתום כבר בימים הקרובים.
עוז בלייזר: בקבוצה מאוד אהבו את רוח הלחימה שלו והאכפתיות, כולל את החיבור המהיר שלו למועדון ולאוהדים, אך הוא לא הצליח לעשות את קפיצת המדרגה באירופה מה שמהווה שיקול משמעותי בהחלטה לגביו לקראת העונה הבאה. כרגע לפי רוח הדברים נראה שהוא לא יישאר.
6 צפייה בגלריה
עוז בלייזר בטירוף
עוז בלייזר בטירוף
בלייזר. החלטה מפתיעה לא להמשיך איתו
(צילום: עוז מועלם)

מתנדנדים

סנדי כהן: לא מעט קבוצות בליגה הישראלית פזלו לכיוונו במהלך העונה בעיקר בשל הקרדיט המועט שקיבל במועדון הצהוב. לא מן הנמנע שהוא יושאל כדי לצבור ביטחון ובעיקר קילומטראז'.
עומרי כספי: ברוב במקרים כשכספי שיחק העונה הוא הביא לקבוצה הרבה חוכמת משחק, ניסיון והקרבה, למרות שבגן נר פתח עם יכולת רעועה מה שגרם לספרופולוס להבין מהר מאוד שאין לו הרבה מה לתרום באותו ערב והוא החליט לספסל אותו. אחרי גל הפציעות והעובדה שהוא שיחק רק ב-14 משחקים בעונה הסדירה, מה שמונע מהקבוצה לסמוך עליו מבחינה מקצועית, בקבוצה שוקלים לא לממש את האופציה בחוזה לעונה הבאה. מהלך כזה יקרה רק בהסכמה הדדית של שני הצדדים. בטח אחרי שכספי כבר רמז אחרי האליפות כי "זה יכול להיות המשחק האחרון שלי בקריירה".
6 צפייה בגלריה
עומרי כספי מול בן קרטר
עומרי כספי מול בן קרטר
יפרוש? כספי
(צילום: עוז מועלם)
יובל זוסמן: בתחילת העונה הייתה מן ציפייה שיהפוך לישראלי המוביל של הקבוצה אחרי עזיבתו של דני אבדיה, אך אחרי שעבר שתי פציעות רציניות לא הצליח להגשים את המטרה וירד לממוצעים של 2.6 נקודות ו-1.5 ריבאונדים ביורוליג. הנקודה החיובית האחת שלו העונה הייתה ההצטיינות בגמר גביע המדינה. במכבי ת"א יודעים שזוסמן עובד קשה כדי לחזור ליכולת הקודמת שלו, אך די הרימו גבה במהלך העונה אחרי כל משחק בודד טוב שהוא עשה כשיצא בהצהרות ובאמירות מפוצצות. יש לציין שלמרות כל המצב זוסמן עצמו לא מרוצה ממעמדו ושוקל לנסות למצות אופציות אחרות באירופה.
אנג'לו קלויארו: הפורוורד מחזיק בחוזה לעונה הבאה ובתקופה האחרונה המניות שלו שוב עלו עם התעלות במשחקים חשובים אחרי עזיבתם של טיילר דורסי ואלייז'ה בראיינט, אך גם הוא נעצר מבחינה מקצועית לעומת העונה שעברה, לכן בקבוצה שוקלים לשחררו או לחלופין לחפש לו קבוצה שתיקח על עצמה את רוב חוזהו, מה שגם תלוי בשוק השחקנים החופשיים.
6 צפייה בגלריה
יובל זוסמן
יובל זוסמן
זוסמן
(צילום: אורן אהרוני)
דראגן בנדר: במכבי החליטו להחזירו בקיץ האחרון לקדנציה נוספת אחרי ששיחק ארבע עונות ב-NBA ללא הצלחה - בתקווה לקבל שחקן בשל ומנוסה יותר, אך בפועל הוא לא סיפק את הסחורה ביורוליג עם ממוצע של 6.8 נקודות ו-3.8 ריבאונדים ב-19 דקות. לאחרונה הוא נפצע (קרע ברצועה הצולבת בברך) מה שיגרום לו להיעדר לפחות חצי שנה. ההערכות הן שיוכל לחזור להתאמן לקראת חודש דצמבר ולפעילות מלאה בינואר. נכון לעכשיו בקבוצה לא שוללים את הצטרפותו לסגל לקראת אמצע העונה, אבל די ברור שכבר עכשיו יגיע לו מחליף כדי לא לפתוח את העונה עם סגל חסר.