מכבי ת״א קיוותה לשאוף קצת אוויר פסגות עם הישג נהדר לכדורגל הישראלי - העפלה לשלב שמינית הגמר של מפעל אירופי - אך הצהובים הוכיחו עד כמה קל ללכת לאחור. בסיומו של ערב מאכזב בבלומפילד ביום חמישי, הצהובים נשארו רק עם המחמאות והמקטום השני בבית, שככל הנראה מסמל את סיום הקמפיין האירופי שלהם. אחרי הכל, כעת הם יגרילו קבוצה שתרד מהמקום השלישי בבית בליגה האירופית.
המאמן הזמני ברק יצחקי סיים את המשחק עם אדוארדו גררו, אוסמה חלאיילה ואופיר דודזאדה בחלק הקדמי. שלושת השחקנים הללו היו אמורים לספק את הווינריות המכביסטית אחרי שהצהובים ספגו את השער שהיה באוויר מהדקה ה-70. כמה אירוני לדרוש זאת מהתקפה שכבשה יחד מספר חד-ספרתי של שערים במדי הקבוצה העונה. גם האוהדים האופטימיים ביותר שישבו בשער 11 לא באמת ציפו שייפול שער שוויון עד הדקה ה-94. חוסר האמונה וההשלמה עם ההפסד האכזרי הזה ממחישים עד כמה המצב במועדון חמור וחייב להשתנות.

1 צפייה בגלריה
לאסק לינץ כובשת
לאסק לינץ כובשת
לאסק לינץ כובשת
(צילום: רויטרס)

על הבעיות בכדורגל שמציגה מכבי מתחילת העונה כבר דובר רבות. משחק ההגנה הלוקה בחסר הוא כבר לא שיחת היום כשמדובר במכבי ת"א, אלא התנהלות המועדון בעת משברים. אחד מסימני השאלה הגדולים ביותר לפני שהוחתם ג'ורדי קרויף לפני כ-9 שנים הייתה כיצד הצהובים יתנהלו בראשותו של ההולנדי, ונראה שזה מה שחסר כעת למועדון מקריית שלום. מכבי ת"א משחקת כבר למעלה מחודש בלי מאמן קבוע, ויצחקי אף הצהיר לא פעם שהוא לא מעוניין למלא את התפקיד עד תום העונה - ודי בצדק. במצב כזה, האחריות לעשות סדר בבלגן מוטלת על מיץ' גולדהאר כבעלים. בליגה אין הצלחה, באירופה ראינו פספוס ברגע האמת. רק להזכיר, הצהובים של יורגוס דוניס ידעו לסיים את העבודה בבית בליגה האירופית בדיוק לפני שנה.
הצהובים לא יכולים להגדיר את המקום השני בבית כהצלחה, בטח לפי איך שהמצב נראה ערב ההפסד ללאסק, אך המצב בליגה עדיין לא גמור. מכבי עדיין יכולה להתאושש מפתיחת העונה הזוועתית וממצב הסגל שהשאיר פטריק ואן לוון, אך הדבר יכול לקרות רק אם תגיע סמכות מקצועית שנמצאת קרוב לכר הדשא.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.