מעת לעת אנחנו מתבשרים על שינוי חדש בחוקי משחק הכדורגל, אז אולי הגיעה השעה לשנות גם את כללי בעיטת העונשין מ-11 מטרים - הלא היא הפנדל המסורתי.
שריקה לפנדל היא מאוד בעייתית, ולא כל שופט ממהר להפעיל את המשרוקית, גם כאשר בוצעה עבירה ברורה של מגן ברחבה. פנדל מסתיים, בדרך כלל, בשער, ואף שופט לא רוצה ששריקה שלו תחרוץ את גורל המשחק. כמו כן, עבירות רבות המבוצעות במרכז המגרש זוכות לשריקה של השופט, אבל כשאותן עבירות מבוצעות ברחבת ה-16, משרוקיתו של השופט נאלמת, והקבוצה שביצעה את העבירה יוצאת נשכרת.

1 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה מחמיץ פנדל
(צילום: רויטרס)

שימוש נוסף בבעיטות העונשין מ-11 מטרים הוא הכרעת גורל המשחק במקרה של תיקו, על ידי חמש בעיטות לכל צד. הבועט ניצב מול השוער בידיעה ברורה שכל האחריות מוטלת על כתפיו, ואם יחמיץ - כל עולמו חרב עליו. מהשוער, לעומת זאת, אף אחד לא מצפה לגדולות, אבל אם יצליח לעצור את הבעיטה הוא קונה את עולמו באותו שבריר שנייה. בבעיטות ההכרעה גם למזל יש תפקיד, ולא אחת קורה שהקבוצה הנחותה מנצחת.
מה שיכול לפתור את שתי הסוגיות הוא שינוי מרחק הכדור מהשער. הפנדל יתבצע ממרחק גדול יותר (סביר שזה יהיה בין 16 ל-18 מטרים), ללא חומת שחקנים, והסיכוי להבקיע יעמוד על כחמישים אחוזים. אפשר לתת למומחים לקבוע את המרחק המדויק. יש לצפות לכך שכאשר פנדל לא יהפוך בסבירות גבוהה לשער, שופטים לא יתעלמו מעבירות המבוצעות ברחבה והצדק יצא לאור.
גם את בעיטות ההכרעה במצב של תיקו יבצעו מאותה נקודה, וכאשר הסיכויים להבקיע עומדים על כחמישים אחוזים, תהיה חלוקה מאוזנת של הנטל בין הבועט לשוער. שחקן שלא הבקיע מאותה נקודה - עולמו לא יחרב עליו. יתרה מכך, בעוד שבפנדל המסורתי למזל יש חלק לא קטן, סביר להניח שבבעיטות ההכרעה המוצעות, לקבוצה עם שוער טוב יותר ו/או בועטים טובים יותר יהיה סיכוי גבוה יותר לזכות בניצחון.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.