זה לא חדש שלידס יונייטד היא אחת מהקבוצות הגדולות באנגליה. למרות הווה מדשדש, עברה המפואר לא נעלם בזיכרונות השהייה הארוכה בליגות הנמוכות, וריגוש רב נרשם בממלכה עם חזרתם של הלבנים אל קדמת הבמה בעונת 20/21. אחרי שלוש עונות וחצי תחת שרביטו של מרסלו ביילסה, "אל לוקו" מצא את עצמו בקבוצת תחתית, חסרת מעוף, שלא מתאימה לשיטתו ופועלת בכוח רב ממידותיה, שעל הדשא תורגם לתבוסות כואבות ותסכול רב. המנהל הספורטיבי של המועדון, ויקטור הורטה, הבין כי המהלך היחידי שיציל את לידס מביקורים בעונה הבאה ברות'רהאם ובוויגן היא החלפת רב החובל בהקדם האפשרי.
לאחר פיטורי ביילסה, לא עבר זמן רב עד שלידס הודיעה על מינויו של ג'סי מארש, שהגיע לאנגליה לאחר השתלמות בקבוצות של תאגיד המשקאות רד בול: שלוש עונות שבילה בזלצבורג, בה לקח אליפות בכל אחת מהן, ואז כישלון בלייפציג. מארש הגיע בקיץ 2021 בקול תרועה רמה לקבוצה מצמרת הבונדסליגה, אבל הדברים בין הצדדים לא הסתדרו כלל. דשדוש במרכז הטבלה וכישלון טוטאלי בצ'מפיונס הובילו את המאמן האמריקאי ללשכת התעסוקה כבר בחודש דצמבר.

1 צפייה בגלריה
ג'סי מארש
ג'סי מארש
ג'סי מארש
(צילום: getty images)

בלידס החליטו לסמוך על מארש, אחרי הכדורגל הסוחף שיזם באלופת אוסטריה לא נעלם מעיניהם של המנהלים הספורטיביים, ושילוב הצעירים בו הוא מתמחה היה כלי קריטי בקבלת ההחלטות. לאורך הקדנציה של ביילסה במועדון, רוטציה הייתה מילה זרה לבאי אלנד רואד, חוסר מוחלט של שילוב צעירים מהאקדמיה, ורכש דל מאוד שהוביל בשעת מעשה להרכבים מאתגרים שלרוב כללו המון שחקנים שלא מתפקדים בעמדות המקוריות שלהם. תחת ביילסה, לידס ביצעה בפתיחת העונה מספר רכישות מצומצם מאוד שהסתכם בג'וניור פירפו שהגיע מברצלונה, קריסטופר קלאסון הצעיר על תקן שוער שני וג'ק הריסון שעבר לצמיתות ממנצ'סטר סיטי אחרי שכבר שיחק בלידס. דניאל ג'יימס הוחתם בינואר. כל זה פשוט לא מספיק לקבוצה שמתיימרת להחזיק מעמד בליגה הבכירה, ורק במחזור האחרון לעונה, הודות לנפילה של יריבתה לתחתית ברנלי ושער מאוחר של הריסון נגד ברנטפורד, הלבנים נותרו בפרמייר-ליג.
לאחר העונה הארוכה הובן כי נדרש שינוי רדיקלי בקבוצה. לכל גורם שמעורב במועדון מובן כי עם הסגל הקצר לא יהיה ניתן להחזיק מעמד עונה נוספת, וכאן נכנס לתמונה מארש, שבתוך חודש מסיום העונה וכשרוב חלון ההעברות עוד לפנינו, כבר השלים שתי רכישות מאוד משמעותיות - ולמרבה ה"הפתעה", שתיהן מזלצבורג. לסגל של הלבנים הצטרף הקשר המוכשר ברנדן ארונסון, אמריקאי בן 20 שצבר ניסיון במדי פילדלפיה ובעונה וחצי באוסטריה רשם 13 שערים ו-15 בישולים, מספרים פנטסטיים. אליו הצטרף המגן הדני רסמוס קריסטנסן, כששניהם יחד עלו 40 מיליון אירו. קריסטנסן (24) כבר זכה באליפות עם איאקס ושיחק שלוש שנים בזלצבורג, ומדובר בחיזוק נהדר גם להתקפה מפני שמדובר במגן מאוד דומיננטי במצבים נייחים (7 שערים ו-4 בישולים העונה).
לשני אלה צפוי להצטרף בקרוב קשרה של באיירן מינכן מארק רוקה. הספרדי המוכשר נרכש על ידי הבווארים מאספניול הספרדית, אך לא הצליח להביא לידי ביטוי את יכולתו באלופת גרמניה וצפוי להביא את שק הכישרון שלו למדיה של לידס.
כל אלה מובילים את לידס לפתחה של תקווה מחודשת במחוזות העידן החדש בפרמייר-ליג. עם שינוי גישה בגזרת הרכש ושילובם של הרבה מאוד ילדי אקדמיה של לידס שלא זכו לזרקור עד עתה, השחקנים יוכלו לקחת את אחד המועדונים הגדולים באנגליה בחזרה למקום לו הוא שייך, צמרת הממלכה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.