עם רדת המסך על שלב הבתים של ליגת האלופות, כולל הכישלון של שחטאר דונייצק שלא הצליחה אפילו לסיים במקום השלישי שמוביל לליגה האירופית, אפשר לסכם למעשה גם את הקדנציה של מנור סולומון בקבוצה האוקראינית.
הקשר, שהגיע לשחטאר לפני קצת פחות משלוש שנים, מסיים בקיץ את חוזהו בקבוצה, שתנסה למכור אותו כבר בחלון ההעברות הקרוב לפני שיוכל לעבור בחינם. גם סולומון עצמו רוצה לעבור כמה שיותר מהר לקבוצה בפרמייר־ליג, למרות שיש לו גם הצעות מאיטליה ומגרמניה. גם אם זה לא ייצא לפועל בינואר הקרוב, ברור כבר שהשחקן לא ימשיך בשחטאר לעונה נוספת.
4 צפייה בגלריה
מנור סולומון בליגה האלופות
מנור סולומון בליגה האלופות
מכוון לאנגליה. מנור סולומון בליגה האלופות העונה
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
מנור סולומון חוגג את השער נגד ריאל מדריד
מנור סולומון חוגג את השער נגד ריאל מדריד
לא הצליח לשחזר את היכולת מהעונה שעברה. סולומון חוגג נגד ריאל
(צילום: EPA)
ג'ון מגין, קשר נבחרת סקוטלנד ואסטון וילה, פירגן אחרי המשחק נגד ישראל בגלזגו: "סולומון הוא אחד השחקנים הכי טובים שהתמודדתי מולם, אולי מהטובים שראיתי בכלל בכדורגל עד כה"
סולומון הגיע ממכבי פ"ת עם תג מחיר של 6 מיליון יורו, וההצלחה היחסית שלו, בעיקר בליגת האלופות, גרמה לאוקראינים לפנטז שיוכלו לקבל עבורו 25 מיליון יורו – אבל העונה הנוכחית הכניסה את כולם לפרופורציות.
לפני שנתיים סולומון כבש באיתיחאד מול מנצ'סטר סיטי ונגד אטאלנטה בסן סירו, ובעונה שעברה הוא הבקיע בשני המפגשים עם ריאל מדריד על הבמה המרכזית של אירופה. את העונה הנוכחית הוא סיים ללא מספרים, למרות שקיבל את מספר הדקות הגבוה ביותר בשחטאר בליגת האלופות, כולל במוקדמות (517), עם שבעה משחקים בהרכב. בנבחרת ישראל התפוקה שלו בקמפיין מוקדמות המונדיאל עמדה על שני שערים בלבד, למרות שהוא הגיע ללא מעט הזדמנויות כיבוש.
שלא כמו בנבחרת, שם סולומון לא אהב את התפקוד שלו בעידן וילי רוטנשטיינר בעמדה נמוכה יותר, המאמן האיטלקי של שחטאר, רוברטו דה־זרבי, הציב אותו כשחקן כנף ונתן לו את המושכות – אבל הוא לא ידע לקחת. בליגה האוקראינית, שהיא למעשה דו־קרב בין שחטאר לדינמו קייב, הנמצאות בשוויון מוחלט רגע לפני היציאה לפגרת החורף, לסולומון יש שלושה שערים בלבד. בעונה שעברה, למשל, הוא הגיע לתשעה כיבושים.

התעניינות באיטליה

שחטאר היא אחד הכישלונות הגדולים של שלב הבתים בצ'מפיונס. אם עוד היה סביר שהיא לא תעלה לשמינית הגמר מבית שכולל את ריאל מדריד ואינטר, המקום השלישי היה בהחלט בהישג יד, אבל היא הפסידה אותו לשריף טירספול הצנועה. הקבוצה עברה חילופי דורות, יש בה שחקנים צעירים יותר, וצוות האימון החדש שהגיע מאיטליה שינה את שיטת המשחק שהתאימה לאופי הברזילאי של השחקנים.
עכשיו שחטאר נשארה רק עם הליגה המקומית, שיוצאת אחרי המחזור הקרוב לפגרת חורף של שלושה חודשים, אותה ינצל סולומון לחופשת מולדת. הוא ישהה בדירת הוריו בכפר־סבא מספר שבועות עד ליציאה המתוכננת למחנה האימונים של שחטאר לקראת חידוש הליגה האוקראינית, אבל סולומון מקווה שעד אז הוא כבר ימצא תחנה חדשה, בטח אחרי ההדחה מאירופה.
4 צפייה בגלריה
מנור סולומון מול שריף טיראספול
מנור סולומון מול שריף טיראספול
סולומון מול שריף טיראספול
(צילום: AFP)
המניה של סולומון אמנם בירידה, אבל זו סיטואציה שגם יכולה לסייע לו. הוא עצמו סירב להאריך את חוזהו בשחטאר, כך שיש לו אמירה ברורה למעסיקיו כי הוא יסיים את דרכו במועדון לכל המאוחר בקיץ, וגם בהנהלת הקבוצה נפלה החלטה שהצעה כספית טובה תוביל לשחרורו כבר בינואר. תג המחיר, שהרקיע עד 25 מיליון יורו כשנעשו פניות בשנתיים האחרונות מצד אטאלנטה וקבוצות פרמייר־ליג, כבר לא רלוונטי. לאחרונה הציעה שחטאר לסאסואולו האיטלקית את סולומון עם תוספת של 10 מיליון יורו תמורת ז'רמי בוגה הצרפתי, אבל מנור מכוון למקומות אחרים לגמרי.
באיטליה נרשמה בשנים האחרונות התעניינות בסולומון. רומא עקבה אחריו, אבל מי שהייתה הרצינית ביותר היא אטאלנטה. מנור עצמו אמר לאחרונה לתקשורת במדינה: "היו שמועות לגבי בשנים האחרונות בהקשר של כמה מועדונים בליגה האיטלקית. אני יכול להגיד שהיו כמה פניות מאוד רציניות, וכמובן שבעתיד ארצה לשחק באיטליה או באחת הקבוצות מהליגות הטובות בעולם. איטליה תהיה כמובן אופציה נהדרת, אבל אני לא יודע מה צופן העתיד. אף פעם לא דיברתי עם דה־זרבי על האפשרות לשחק באיטליה".

הדריבליסט הכי טוב

סוכניו של סולומון, בהם פיני זהבי שאחראי על השוק האנגלי מבחינתו, טוענים כי למרות עונת המספרים הרדודה שלו, הוא עדיין מוצר מבוקש. "הוא רק בן 22, המספרים שלו נמוכים יחסית כי הוא קשר ולא חלוץ, אבל רואים את ההתקדמות שלו", אמר אחד ממקורביו. "גם במשחק שלשום נגד טירספול הוא היה מצוין, מעבר לבעיטה שלו למשקוף. הוא עדיין שחקן שהרבה קבוצות רוצות אותו. יש נתונים מעבר לשערים שנבדקים לגביו".
סולומון הוא הדריבליסט הטוב ביותר בליגה האוקראינית, עם 8.09 למשחק בכ־80 אחוזי הצלחה. הוא גם קיבל מחמאה מג'ון מגין, קשר נבחרת סקוטלנד ואסטון וילה, אחת המועמדות הבולטות לקלוט אותו, אחרי המשחק נגד ישראל בגלזגו: "סולומון הוא אחד השחקנים הכי טובים שהתמודדתי מולם, אולי מהטובים שראיתי בכלל בכדורגל עד כה".
4 צפייה בגלריה
מנור סולומון מנסה לעבור את סקוט מקטומיניי
מנור סולומון מנסה לעבור את סקוט מקטומיניי
דריבליסט-על. סולומון מנסה לעבור את מקטומיניי
(צילום: AFP)
אסטון וילה, אותה החל לאמן לאחרונה סטיבן ג'רארד, מסומנת כאחת המועמדות הרציניות לקלוט אותו, אבל רשימת המתעניינות האנגליות ארוכה, וכוללת גם שלוש לונדוניות (ארסנל, ווסטהאם וטוטנהאם) יחד עם ניוקסאל ואברטון. "פיני זהבי אמר לי שיביא שתי הצעות מהליגה האנגלית, היו את וילה וארסנל, וגם אטאלנטה לא הרימה ידיים לגביו", סיפר אבי לוזון, שירוויח אחוזים ממעבר כזה. "תשעים אחוז שזה יקרה בקיץ, אבל אם תגיע הצעה טובה כבר עכשיו, יש כבר החלטה בשחטאר למכור".