העונה בליגה הצרפתית נגמרה, פריז סן ז’רמן זכתה בעוד אליפות, מסי לא כיכב, אמבאפה כובש בצרורות, כישרונות חדשים נוצצים, ממש עולם כמנהגו נוהג. אז זהו שלא. המאבק על הכרטיסים למפעלים אירופיים היה אדיר, כשבסופו של דבר הפרידו רק חמש נקודות מקומות 4 ל-8. הרביעית הלכה לשלב הבתים בליגה האירופית, החמישית למוקדמות הליגה האזורית, האחרות נשארו בידיים ריקות.
לבסוף, מי שסיימה רביעית הייתה רן, שממשיכה לכתוב פרקים מפוארים בהיסטוריה של המועדון. בעונה הקודמת, רן שיחקה לראשונה בתולדותיה בשלב הבתים של ליגת האלופות. העונה העפילה לשמינית גמר הליגה האזורית, לאחר שסיימה במקום הראשון בבית עם טוטנהאם, ויטסה ומורה. בשמינית היא הוגרלה לשחק נגד לסטר, והודחה בתוצאה 3:2 בסיכום (אגב, את המשחק הראשון שפט אוראל גרינפלד). בכך היא השלימה ארבע עונות רצופות במפעלים אירופיים.

1 צפייה בגלריה
אדוארדו קמאבינגה
אדוארדו קמאבינגה
אדוארדו קמאבינגה. קיבל את הבמה ברן
(צילום: AP)

בליגה, לעומת זאת, הקבוצה קירטעה בתחילת העונה, כשהשיגה רק 5 נקודות בששת המחזורים הראשונים. אבל הקבוצה הצליחה להסתדר והתחילה לנצח. מלבד הניצחונות המרשימים על פ.ס.ז' וליון. ראן פירקה את בורדו וקלרמון 0:6 (הניצחון הגבוה בליגה בתולדות המועדון, ואת לוריין, מץ וסנט אטיין ניצחה בהפרש של חמישה שערים. במחזור ה-35, כשניצחה את סנט אטיין 0:5, רשמה שיא נוסף, כשהגיעה ל-19 ניצחונות בעונה אחת, דבר שלא קרה לה מעולם. ואם מסתכלים על כמות השערים שכל קבוצה כבשה, רן הבקיעה 82 פעמים, מספר מדהים, כשהיא שנייה רק להתקפה המפחידה של פ.ס.ז' (90) ומקדימה בלא פחות מ-16 כיבושים את ליון שהייתה שלישית בקטגוריה. הפרש השערים היה פלוס 42, כשהשיא הקודם של רן היה פלוס 14 ב-2019/20!
כשהעונה בליגה הצרפתית נפתחה, לכולם היה ברור שהטריו ההתקפי הפורה בליגה יהיו מסי, אמבאפה וניימאר, אך הטריו של רן - מרטן טרייה, גאטן לאבורד ובנז'מן בוריז'ו הבקיע כמות שערים כמעט זהה לפריזאים (43 לעומת 47), ומדורג במקום השישי בטופ 5 הליגות אחרי הטריו של באיירן, ריאל, ליברפול, לאציו ולברקוזן. כל אחד מהשלושה היה מעורב ביותר מ-20 שערים, שלושתם צרפתים בגילאי 28-25, והם מכירים את הליגה היטב ומוכיחים שרן יודעת למצוא גם שחקנים "מבוגרים" מצוינים ולא רק צעירים כמו עוסמאן דמבלה ואדוארדו קמאבינגה שפרצו אצלה.
מי שאחראי לשינוי הוא המנהל המקצועי פלוריאן מוריס, שהגיע לפני כשנתיים לאחר עשור שבו ניהל (בהצלחה רבה) את מערכת הסקאוטינג בליון, והוא זה שהביא את המאמן ברונו ז’נסיו אותו הכיר היטב מתקופתם המשותפת בליון. בראיון שהעניק למגזין "sofoot" הסביר מוריס את שיטתו ואמר: "כששחקנים מגיעים, מעל הכל חשוב המצב המנטלי שלהם. הרי אי אפשר להחתים רק שחקנים צעירים, וצריך מי שיביא בגרות וניסיון לקבוצה". כשנשאל על הפסיכולוגים שצירף לצוות, אמר: "כדורגל היום משוחק עם הראש. כששחקן עושה פעולה לא טובה, הוא חושב שהוא לא בסדר, ואז ברשתות הוא מגלה שכולם חושבים ככה. גם אם הפסיכולוג עוזר לשחקן לעשות 2% יותר מהיכולות שלו, זה שווה את זה".
טרייה, שנכלל בנבחרת העונה, נשאל על השילוב המוצלח עם לאבורד ואמר: "כשהוא הגיע היה בצד שמאל שלי בחדר ההלבשה מקום פנוי, אז הצעתי לו. וזה גרם לנו להיות חברים טובים גם במגרש". לפעמים מחווה קטנה מובילה למשהו גדול. כרגע התוכנית של מוריס עובדת מעולה. השחקנים והמאמן עם הניסיון הם אלה שהובילו את הקבוצה לעונה חמישית ברציפות במפעל אירופי. והם מוכיחים לנו שיש עוד דברים מעניינים בליגה הזאת.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.