בפעם הראשונה, ספורטאי ישראלי בענף הקשתות ישתתף במשחקים האולימפיים, לאחר שאיתי שני השיג היום (שני) את הכרטיס לטוקיו כשעלה לרבע גמר תחרות המיון שנערכת בפריז.
שני בן ה-22, שהיה צריך לסיים בשמונת הראשונים בתחרות כדי להעפיל לטוקיו, גבר בשמינית הגמר על יריב קרואטי 4:6 והבטיח את הכרטיס.
2 צפייה בגלריה
איתי שני בפעולה
איתי שני בפעולה
איתי שני בפעולה
(צילום: איגוד הקשתות)
שני עבר יום נהדר כשגבר על יריבים מלטביה ובלגיה, כשבפתיחה חלף ללא קושי על יריב מאיסלנד 0:6. במקצה הדירוג הוא סיים במקום ה-23 (מתוך 94 משתתפים), כשהשיג 656 נקודות.
זאת כאמור הפעם הראשונה שישראל תשלח נציג לאולימפיאדה בענף הקשתות, כאשר מאמן הנבחרת גיא מצקין היה קרוב לעשות זאת באולימפיאדה ב-2012 בלונדון, אבל לצערו השיג רק את הקריטריון הבינלאומי ולא את הישראלי.
המשלחת של ישראל מונה כיום 81 ספורטאים ב-17 ענפי ספורט שונים, כשעד לסוף החודש צפויים להצטרף ספורטאים נוספים גם בשחייה, גולף ואתלטיקה.

"נאפשר חצי מתכולת האצטדיונים או עד 10 אלף"

מארגני האולימפיאדה הודיעו היום כי יאפשרו למלא עד 50 אחוז מתכולת האצטדיונים או מקסימום 10 אלף איש. על פי הדרישות, יאסר עליהם לצעוק או לדבר בקול רם, ועליהם לנסוע ישירות למקום התחרות ובסיומה לחזור מיד הביתה.
במהלך החודשים האחרונים המארגנים עמדו בלחץ גדול כדי לקיים אותם בדלתיים סגורות, מחשש להגברת הסיכון מקורונה, אבל הירידה בתחלואה בתקופה האחרונה שינתה את ההחלטה.
2 צפייה בגלריה
האצטדיון האולימפי בטוקיו
האצטדיון האולימפי בטוקיו
האצטדיון האולימפי בטוקיו
(צילום: AP)
למרות ההחלטה, רק 16 אחוזים מהאוכלוסייה היפנית קיבלו לפחות מנה אחת של חיסון נכון לעכשיו, כאשר שישה אחוזים מהם קיבלו חיסון שני.