במכבי ת״א, וזה לא מקרי, בחרו לשדר לשחקנים לקראת הדרבי נגד הפועל ת"א הערב (ראשון, 19:30) במנורה מבטחים מסרים קצרים וברורים. על הראשון היה חתום המאמן עודד קטש ("זה לא זמן לדיבורים, עכשיו אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו על הפרקט") ועל השני ג'ון דיברתולומיאו ("אין מה להגיד – זה דרבי וצריך לנצח").
השאיפה לתקן את הרושם מההפסד בדרבי הראשון של העונה (89:86) עוברת מבחינת הצהובים קודם כל בראש, והמסר צריך להיות חד וברור – פשוט לעלות על הפרקט בהיכל הביתי ולעשות את זה.
2 צפייה בגלריה
הפועל ת"א מכבי ת"א כדורסל דרבי
הפועל ת"א מכבי ת"א כדורסל דרבי
"לעשות את העבודה". קטש בדרבי הראשון
(צילום: עוז מועלם)
הצהובים אמנם מחזיקים בשלושה ניצחונות רצופים בליגה וטיפסו השבוע למקום השלישי בטבלה (3:6) אבל גם הם זוכרים ששניים מתוך שלושת ההפסדים שהם רשמו בליגה היו מול הקהל הביתי, ביד אליהו. ההפסד השלישי, כאמור, אותו דרבי לפני שלושה שבועות בלבד, בו נכנעו למרות שכבר הובילו על האדומים ברבע האחרון ב-12 נקודות.
"זה משחק חשוב מבחינתנו", מבהיר רפי מנקו. "ואנחנו נבוא אליו במטרה לנצח". דיברתולומיאו הוסיף: "זה משחק גדול עבורנו. כולם יודעים מה החשיבות של הדרבי בשביל השחקנים, המועדון, האוהדים וההנהלה. אנחנו צריכים להיות מוכנים לקרב ולצאת ממנו עם הניצחון".
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון
נירשם לדרבי, למרות הכאבים. בראון
(EPA/ANDREJ CUKIC)
מכבי ת"א מגיעה לדרבי אחרי שרשמה ביום חמישי האחרון הפסד שלישי ברציפות ביורוליג, נגד אנדולו אפס, שהוריד אותה למקום העשירי בטבלה (13:13). הפסד לנמסיס העירונית, קל וחומר בהיכל הביתי שיהיה לראשונה מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל מלא בכ-10 אלף אוהדים, יכול להכניס את הקבוצה לסחרור קשה.
אחרי ההפסד לטורקים, נחתה מכבי ת"א בישראל ביום שישי, ושחקניה הספיקו לערוך לקראת הערב אימון אחד בלבד, במהלכו הוחלט לרשום את לורנזו בראון למשחק, למרות שנעדר מול אנדולו אפס בשל עומס וכאבים בגבו. ההחתמה החדשה, ג׳ו תומאסון, נשאר מחוץ לסגל כמו גם ג׳יימס ווב ואנטוניוס קליבלנד.