השערים 5-4 בבלומפילד יהיו ריקים ביום ראשון במשחק שבו תארח הפועל תל אביב את מכבי חיפה, בגלל העונש שספגה הקבוצה בעקבות השלכת החפצים למגרש במשחק נגד בית"ר ירושלים – מה שיצר מתיחות בין האוהדים למועדון ולהתאחדות לכדורגל.
לפי תקנון ההתאחדות, במקרה של עונש סגירת שערים, המנויים שיושבים ביציעים אלה צריכים לרכוש כרטיסים לשערים אחרים. במקרה של הפועל ת"א מדובר ב-4,700 איש. האוהדים האדומים כועסים, וביום שישי האחרון נשלחה הודעה מטעמם לבעלי הקבוצה: "זוהי קריאת השכמה מ-4,700 אוהדי הפועל שהביעו נאמנותם לפני תחילת העונה ורכשו מינוי. אנחנו הפועל, פטיש ומגל, לא ניתן שתסובבו את הנאמנות שלנו נגדנו. אתם עומדים בפני החלטה גורלית – או להתחיל כדור שלג שלא ייעצר, או להוכיח שטובת המועדון לנגד עיניכם. תעשו את ההחלטה הנכונה והמתבקשת ואל תהרסו את העונה".
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב בבלומפילד
אוהדי הפועל תל אביב בבלומפילד
אוהדי הפועל תל אביב בבלומפילד
(צילום: עוז מועלם)
בקבוצה מנסים למצוא פתרון יצירתי, אך הם כבולים לתקנון ההתאחדות שקובע: "לא תהא רשאית הקבוצה להתיר שימוש למינוי ביציע שנסגר לשם כניסה ליציעים אחרים שאינם סגורים במשחקים שבהם יחול העונש, ואף לא תהא רשאית להמיר מינוי בכרטיסי כניסה ליציעים הפתוחים ללא תמורה מלאה".
הפועל ת"א עדיין לא החלה במכירת כרטיסים למשחק ביום ראשון, וגורם בקבוצה טען כי עירערה בניסיון למנוע את הענישה הזו: "תקנון ההתאחדות לא מאפשר לנו לתת הזדמנות להכניס מנויים מיציעים שנסגרו ללא תמורה מלאה. אנחנו עושים הכל כדי למצוא מתווה כך שבכל זאת האוהדים שכבר שילמו לא ייפגעו כלכלית, ואנחנו גם נמצא אותו. ההנהלה אינה רוצה לקחת פעמיים תשלום על אותו משחק. העונש פוגע באוהדים הטובים שלא עשו דבר, כשבמקביל הקומץ הפרוע יטופל על ידינו". הקבוצה סירבה להגיב באופן רשמי.
2 צפייה בגלריה
הפועל תל אביב חוגגת
הפועל תל אביב חוגגת
הפועל תל אביב חוגגת מול בית"ר. התנהגות הקומץ הובילה לעונש
(צילום: עוז מועלם)

נגד אחריות שילוחית

בנוסף, ההתאחדות קיבלה אתמול מכתב לפני נקיטת הליכים משפטיים מטעם אוהד הפועל ת"א, הנמנה עם אלפי המנויים משערים 5-4. במכתב, שנשלח על ידי עורכי הדין אסף פריאל ונדב פיינמן ממשרד תדמור לוי ושות', התבקשה ההתאחדות לבטל את הסעיף שלא מאפשר למנויים משערים שנסגרו להיכנס ללא תמורה לשער אחר. "מדובר בהוראה חסרת תקדים, בלתי סבירה באופן קיצוני הפוגעת בעיקרון השוויון ובזכות היסוד של אוהדים לקניין, ומטילה אחריות שילוחית על מרשנו ועל אלפי אוהדים אחרים למעשיהם של אחרים בחוסר סמכות", נאמר במכתב. "תורו כי התקנה לא תחול עד לבירור טענותינו, ולא תבוטל האפשרות של המועדון להמיר כרטיסים של מנויים ששולמו מראש לכרטיס ליציע אחר במשחק הקרוב".
במכתב מתבקשת ההתאחדות להשיב עד ליום רביעי, בטענה כי "הפרה באופן בוטה את חובותיה כגוף דו-מהותי, בהיעדר סמכות ענישה של אוהדי כדורגל, והביאה לפגיעה בלתי מידתית בזכויותיהם החוקיות של האוהדים. התקנה לוקה בחוסר סבירות קיצוני, אשר שולל את תוקפה, ודינה להתבטל". בהתאחדות לכדורגל סירבו להגיב.
פורסם לראשונה: 07:55, 22.11.21