"I don't belong here", איני שייך לכאן, שרה להקת רדיוהד ב-creep. נראה כי מילים אלה מתארות היטב את מצבה של מכבי ת"א ביורוליג.
ההרחקה הצפויה מהמפעל של הקבוצות הרוסיות, ומחיקת תוצאות המשחקים מולן, אמורות להוביל לכך שמכבי תקפוץ לשמינייה הראשונה. ההחלטה, לטעמי, לוקה בחוסר הוגנות ספורטיבית, אבל זה רק חלק מהסיפור. בדיוק כשהגיעה לעמדת זינוק מצוינת לפלייאוף, מכבי הוכיחה מול הכוכב האדום בלגרד כי היא פשוט שייכת לשם.

1 צפייה בגלריה
ריינולדס
ריינולדס
ריינולדס
(צילום: עוז מועלם)

מה שראינו ממכבי בדקות הפתיחה של המשחק הזה ממחיש את העניין בצורה הברורה ביותר: הגנה שערורייתית ברמה הקבוצתית וברמה האישית, שאיפשרה לסרבים להשיג סלים קלים ולהגיע לזריקות 3 פנויות, אותן קלעו באחוזים טובים; התקפה מבולבלת ולא יעילה; איבודי כדור; אי לקיחת כדורים חוזרים בהגנה; ותחושת רפיון כללית אצל שחקני מכבי, שדומה שלא עשו את ההתאמות הנדרשות כדי לנצל את ההזדמנות שהנסיבות המצערות של המלחמה באוקראינה יצרה עבורם.
גם בהמשך, כשמכבי הצליחה לסגור את הפער ואף להוביל לכמה שניות, מיד באה קריסה של 13:0 שאיפשרה לכוכב האדום לפתוח פער ביטחון, שבסופו של דבר הספיק לה לניצחון. ניהול החילופים של אבי אבן לקה בחסר, וג'יילן ריינולדס, שגרם בעיקר נזק למכבי, נשאר על הפרקט זמן רב מדי. גם אנג'לו קלויארו, שלא תרם דבר התקפית, בילה במגרש יותר דקות ממה שהגיעו לו.
כאמור, מכבי לא שייכת לפלייאוף היורוליג, לא ברמת המשחק ולא ברמת המאמנים. קבוצות שמדורגות מתחתיה, כמו באסקוניה, אלבה ברלין והכוכב האדום, מציגות משחק קבוצתי, יעיל, מחויב ואינטלגנטי הרבה יותר מזה של מכבי. אלו קבוצות מאומנות יותר, שיודעות מה צריך לעשות בשביל לנצח. לכן, הטבלה הנוכחית משקרת בהחלט, והמיקום התיאורטי של מכבי בשמינייה הראשונה, שהושג בחסד ולא בזכות, לא מגיע לה. ספק רב אם גם יישאר כזה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.ג