המשחק המרכזי: לשבת כזאת ייחלנו בליגת העל, שבת מרגשת ומלאה בכדורגל, עם משחק מרכזי אמיתי בסיומה. כמה טוב שיש את גביע המדינה כדי שזה יקרה. לפני שמכבי ת"א ובאר שבע ייפגשו בבלומפילד, מכבי חיפה תתארח אצל מכבי פ"ת ותוכל להלחיץ את ב"ש במאבק האליפות (17:45), והפועל חיפה תשחק מול הפועל ת"א במשחק מסקרן (15:00). שבת חלומית.
ולענייננו, המשחק המרכזי. טל בן חיים אמר במסיבת העיתונאים לפני המשחק שהוא לא חשב שאי פעם באר שבע תגיע פייבוריטית לבלומפילד. האמת, מעטים האמינו בהפועל באר שבע העונה. היו להם סיבות טובות: סגל מבוגר ושבע, ומאמן שלא ממש הצליח איתה בעונה שעברה, אך האדומים הכו בתחזיות הפסימיות וסופרים כבר שבעה ניצחונות רצופים (לצד אפס הפסדים). היו טענות לגבי רמת הכדורגל? אז הנה הפועל ב"ש גם חוגגת עם 0:3 על בני סכנין. סגל מבוגר? ניקיטה רוקאביצה כבר עם שמונה שערי ליגה למרות שלא עשה הכנה ראויה עם הקבוצה, והוא ממשיך בדיוק מאיפה שהפסיק בעונה שעברה. איתי שכטר מציג יכולת נהדרת ואין ספק שבמכבי ת"א מתגעגעים אליו וגם לאיתן טיבי.
5 צפייה בגלריה
הפועל ב"ש חוגגת
הפועל ב"ש חוגגת
ניקיטה רוקאביצה. מחורר רשתות
(צילום: הרצל יוסף)
שחקן ותיק נוסף שלא מדברים עליו מספיק לדעתי הוא מיגל ויטור, הבלם הכי טוב בליגה כרגע. היו לו לא מעט פציעות לאורך השנים, אבל בבאר שבע התעקשו עליו וידעו למה. כי כשמיגל ויטור טוב - השער נעול, וב"ש מציגה את הגנת ברזל עם עשר ספיגות בלבד. אין ספק, לבאר שבע יש לא מעט סיבות להיות אופטימית במאבק האליפות. היא לא כובשת בכמויות של מכבי חיפה, אבל היא מנצחת וזה מה שבאמת מעניין. היא פייבוריטית מובהקת בבלומפילד, ואפשר להיזכר בניצחון האגדי ההוא בעונת 2015/2016, הפעם האחרונה שהיא ניצחה את מכבי ת"א באצטדיון, 1:2 מתוק ביותר שסימל את המהפכה של המועדון מהנגב. האם גם הפעם היא תשיג ניצחון כזה? יש לה הרבה מאוד סיבות לאופטימיות. אה, והיא צריכה עוד בוסט לפני משחק העונה בשבוע הבא מול מכבי חיפה.
אחת הסיבות לאופטימיות הזו היא היכולת של מכבי תל אביב, שמגיעה שבורה אחרי ההפסד הדרמטי 3:2 למכבי חיפה בסמי עופר. בן חיים הודה שזה היה אחד מההפסדים הקשים בקריירה שלו, בעיניי זה הפסד שסימל את העונה המזעזעת של מכבי ת"א שלראשונה מאז 2012 היא לא פקטור במאבק האליפות. 15 נקודות מפרידות בינה לבין המוליכה וקשה לראות אותה סוגרת את הפער הגדול הזה. אם היא תיקח את הדברים הטובים מסמי עופר (המחצית הראשונה) ותצליח ליישם אותם עוד 45 דקות, יהיה לה סיכוי לנצח ומלאדן קרסטאיץ' יגדיל את הסיכוי לרכש משמעותי בחלון החורפי. כרגע, המצב נראה לא טוב.
5 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ׳
מלאדן קרסטאיץ׳
מלאדן קרסטאיץ׳. המצב לא טוב
(צילום: עוז מועלם)
כוכב השבת: לא מעט אנשים כבר הספידו את צ'ארון שרי, האוהדים ברשתות החברתיות טענו שזה כבר לא אותו שחקן, שהגיל נותן את אותותיו אחרי עונת שיא שהסתיימה באליפות. אבל בדקה ה-77 מול מכבי ת"א ההולנדי שוב הוכיח מאיזה חומרים הוא עשוי, כשצימק ל-2:1 ופתח את הקאמבק של הירוקים. ייתכן ששחקן אחר היה מתבלבל ומחטיא את המצב הקורץ הזה, אך שרי הראה קור רוח מרשים. יש לו העונה "רק" ארבעה שערים ושלושה בישולים, השער הזה אמור להחזיר אותו לעניינים בכרמל. אין עוררין לגבי חשיבותו במערך של ברק בכר, ואין הרבה סיכויים למצוא עוד זר ברמתו. מכבי חיפה זקוקה לשרי של העונה שעברה (12 שערים, חמישה בישולים ובעיקר - מנהיגות) כדי לזכות שוב בתואר.
מול שרי ומכבי חיפה הלוהטת מתייצבת מכבי פתח תקווה וניר קלינגר אחרי הפסד דרמטי במשחק הבכורה. קלינגר הפיח מעט חיים במכבי פ"ת שנראתה הרבה יותר טוב מאיך שהיא שיחקה תחת גיא לוזון, אך לרוע המזל היא תשחק מול אחת משתי הקבוצות הטובות בליגה וקלינגר עלול לספוג הפסד שני רצוף, שיתקבל בהבנה.
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שרי. יחזור לעצמו?
(צילום: עוז מועלם)

בעוד קלינגר סובל, הפועל ת"א חוגגת. עם שלושה ניצחונות רצופים ומקום שלישי היא מגיעה למשחק בסמי עופר נגד הפועל חיפה, מולה יש לה רקורד עגום בשנים האחרונות והגיע זמנ לשבור את הנאחס ולהגדיל את רצף הניצחונות לארבעה. זאת הולכת ומתבררת כעונה חלומית עבור הפועל תל אביב, בה היא אפילו מנצחת בדקה ה-96. הפעם היא תקווה לסגור את הסיפור מוקדם יותר. הפועל חיפה, מנגד, מגיעה אחרי 2:2 מול ק"ש. היא יכולה להיות מעודדת מהיכולת, אבל קצב צבירת הנקודות שלה מתחיל להדאיג והיא עלולה לסיים שוב מחוץ לפלייאוף העליון.
5 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א חוגגים
שחקני הפועל ת"א חוגגים
הפועל ת"א רוצה להמשיך בטירוף
(צילום: עוז מועלם)

זה היה אמור להיות משחק די משעמם ואז שי ברדה חתם בנוף הגליל, המשחק הראשון שלו הוא נגד החבר הכי טוב סלובודן דראפיץ'. אחרי שנים של שיתוף פעולה הם יתמודדו אחד מול השני, יהיה מעניין לראות קרב טקטי בין אנשים שמכירים כל כך טוב. כרגע שי ברדה צריך פחות טקטיקה ויותר מלחמה על כל כדור, הוא קיבל קבוצה כבויה ששכחה מה זה לנצח. אם הוא לא רוצה לרדת ליגה, עליו להתחיל בניצחון על חברו הטוב, שמאז שהגיע לקריית שמונה הוא שינה אותה לגמרי. גם דראפיץ' קיבל קבוצה בדיכאון והצליח להפיח בה רוח חיים. שי ברדה יוכל להתייעץ איתו איך עושים את זה בנוף הגליל, אבל רק ביום ראשון. בשבת הוא לבד.
5 צפייה בגלריה
מכבי נתניה מול הפועל חיפה
מכבי נתניה מול הפועל חיפה
נפגשים. דראפיץ' וברדה
(צילום: ראובן שוורץ)