המסע המרגש של הטניסאי הפראלימפי, גיא ששון, הגיע הבוקר (שבת) באליפות אוסטרליה הפתוחה לסיומו. ששון, שמדורג במקום הרביעי בעולם, הפסיד בגמר לסם שרודר ההולנדי (2 בעולם) 6:3, 6:3 ונעל את הטורניר במקום השני. זאת לאחר שהפך לנציג הראשון מישראל שמגיע לגמר בטורניר גראנד סלאם בטניס בכיסאות גלגלים.
1 צפייה בגלריה
הטניסאי הפראלימפי גיא ששון
הטניסאי הפראלימפי גיא ששון
במרחק נגיע מעוד פסגה. גיא ששון
(צילום: IMAGO/tennisphoto.de via Reuters)
אתמול נחל ששון בן ה-43 אכזבה, כשהפסיד גם בגמר הזוגות של הגראנד סלאם היוקרתי, יחד עם בן זוגו הדרום אפריקאי דונלד ראמפאדי לזוג אנדי לאפת'ורן הבריטי ודויד ואגנר האמריקאי 6:4, 3:6 (10:2) בקטגוריית הקוואד. היום הוא קיווה לרשום תיקון עם תואר אישי יוקרתי, אך כאמור התקשה מול המדורג שני בעולם והסתפק בתואר הפיינליסט אחרי שהפסיד בשתי מערכות.
כאמור, כבר בחצי הגמר רשם ששון היסטוריה, כשניצח את המדורג הבכיר בעולם, ההולנדי נילס וינק - גם הוא מהולנד - 6:4, 3:6, 1:6 בתום שעתיים ושש דקות של טניס.

התאונה, הפציעה והשיקום

לטניס בכיסאות גלגלים הגיע ששון בגיל 35, אחרי שנפצע בתאונת סנובורוד, וחלק מעמוד השדרה שלו נפגע. כחלק מהשיקום, הוא ניסה מספר ענפי ספורט עד שגילה את הטניס, לאחר שאומץ על ידי מועדון ספיבק.
ב-2015 כבר הצליח ששון לקום מכיסא הגלגלים, נעזר במקל הליכה ועם ההצטרפות לספיבק הציעו לו להצטרף לכדורסל בכיסאות גלגלים. ששון מצדו פחות התעניין בספורט קבוצתי, ובטח לא כזה שקשור לכיסא גלגלים. "כבר קמתי מהכיסא", סיפר בריאיון ל-ynet. "אבל אז הציעו לי טניס, ואני אוהב טניס, שיחקתי כשהייתי ילד. הבנתי ששוב אצטרך לחזור לכיסא הגלגלים כדי לקחת חלק בתחרות, אז העדפתי לנסות את השחייה. אמרו לי 'תנסה פעם אחת, לא תאהב תלך לשחייה'. אז התיישבתי פעם אחת, ראיתי כמה זה מאתגר, סופר מקצועני ולאילו רמות אפשר להגיע - והתאהבתי".
במאי האחרון הוא הוביל את נבחרת הטניס בכיסאות גלגלים למקום השני באליפות העולם, ועוד לפני כן ייצג את ישראל בטוקיו 2020. כעת מקווה ששון לקבוע את הקריטריון גם לפריז 2024, שתתקיים בחודש ספטמבר. כניסה לרשימת 12 המובילים בעולם מקנה כרטיס חופשי למשחקים הפראלימפיים בעיר האורות. "כולם נלחמים על הניקוד", הוא מספר. "אני לא רואה תסריט שלא אהיה ב-12".