הגורמים הבכירים בכדורגל הישראלי, שהובילו לסיכום לפיו בית"ר ירושלים תקבל מקדמה בסך שמונה מיליון שקל על חשבון זכויות השידור לארבע השנים הקרובות - כפי שנחשף אתמול ב-"ידיעות אחרונות" ו-ynet, התנו את העברת הכסף בכך שמשה חוגג יתחייב באמצעות מסמך רשמי לעזוב את המועדון עד סיום העונה.
אותם גורמים הסבירו שהמטרה של העברת המקדמה היא להציל את בית"ר מפירוק מיידי - ולא לכסות את ההתחייבויות והחובות של חוגג. לכן, הבעלים יידרש למעשה להפקיד את המפתחות לקבוצה בהתאחדות או במינהלת, ולהתחייב למכור את המועדון בתנאים סבירים עד הקיץ - אחרת לא יוזרמו כספים לקופת בית"ר והיא תגיע לחדלות פירעון.
2 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
יעזוב רשמית את בית"ר? חוגג
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
החשיפה ב"ידיעות אחרונות", אתמול
החשיפה ב"ידיעות אחרונות", אתמול
החשיפה ב"ידיעות אחרונות", אתמול

"אם חוגג חושב שהוא יישב בבית ויראה איך מעבירים לו כספים והוא מצידו לא יעזוב מיידית, אז הוא טועה. לא נחזיר את בית"ר לאותו המקום, חוגג חייב לעזוב מיידית ולהפקיד את הניהול בידי מישהו אחר", אמר אחד מאותם גורמים.
במקביל, נמשכים המגעים עם קבוצת אנשי העסקים האמריקאים, שאמורים להעביר 1.5 מיליון דולר לתפעול השוטף של המועדון ולהתחיל בבדיקת נאותות, שלאחריה יחליטו אם לרכוש את הקבוצה. לטענת עו"ד יונגר, ישנה גם קבוצת רוכשים נוספת שנמצאת במגעים. בבית"ר מעריכים כי העסקה עם האמריקאים תצא לפועל, וזאת בנוסף למקדמות שיקבל המועדון.