מתגלגלים לדרום? המיליארדר והנדבן הקנדי-ישראלי סילבן אדמס, בעלי קבוצת הרכיבה המקצוענית "ישראל פרמייר טק", בוחן תוכנית להקמת מרכז אופניים גדול בדרום הארץ, שבמרכזו ייבנה הוולודרום השני בישראל – זירת רכיבה מעגלית. כזכור, אדמס הקים את הוולודרום הראשון בהדר יוסף בת"א.
במהלך פסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א, שבו הציגה הקבוצה את מרכז האופניים שבנתה ברואנדה, אדמס סיפר כי בעקבות המלחמה החליט לשנות את סדרי העדיפויות של תרומותיו ולהשקיע יותר בארץ. כאמור, היעד המתוכנן הוא בדרום, בהמשך לתרומה של 100 מיליון דולר שהעניק לאחרונה אדמס לאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע.
1 צפייה בגלריה
אדמס עם אחד הצילומים מהתערוכה
אדמס עם אחד הצילומים מהתערוכה
אדמס עם אחד הצילומים מהתערוכה
(צילום: ישראל פרמייר טק)
אדמס אמר: "בעבר הבאתי לישראל אירועים גדולים כמו הג'ירו ד'איטליה והופעתה של מדונה באירוויזיון, כל זאת במטרה להראות לעולם את ישראל הנורמלית, מדינה דמוקרטית ותוססת. עשינו זאת בהצלחה רבה. אבל מאז 7 באוקטובר, אלו אינם זמנים נורמליים. אלו הזמנים הקשים ביותר, עם אנטישמיות גואה ברחבי העולם וישראלים כה רבים בדרום ובצפון שמחכים לרגע בו יחזרו הביתה בבטחה. עלינו לדאוג שזה יקרה, ובה בעת עלינו להשקיע בקהילות הללו כדי לחזקן אף יותר מבעבר, שייהנו משגשוג ותחייה".
אדמס התייחס גם לפתיחת העונה הטובה בתולדות הקבוצה הישראלית, עם 15 ניצחונות: "זה נפלא. אוהדי אופניים ברחבי העולם מדברים על הניצחונות שלנו במקום על המלחמה".