הקריסה הכלכלית של ברצלונה היא הרבה יותר גדולה ממה שאנשים חושבים. עד לפני עשור רשם המועדון הישגים אדירים במגרש ומחוצה לו. כולנו זוכרים את בארסה הגדולה של פפ והתארים שהותירו גם שלווה פיננסית.
המועדון הקטלוני מתנהל בשיטה דמוקרטית, כך שנשיא יכול לכהן מקסימום 4 שנים רצופות בתפקיד, ולאחר מכן ישנן בחירות. ב-2014 הנשיא סנדרו רוסיי התפטר בעקבות עסקת ניימאר. הסגן שלו ז'וזפ מריה ברתומאו החליף אותו בתפקיד, ודווקא ב־2015 רשם הצלחה מטאורית. יותר נכון ה־MSN (מסי, סוארז, ניימאר) גרמו להצלחה במגרש. לאור זאת ברתומאו קיבל את המנדט, ותחתיו המועדון הוסיף עוד טרבל לארון.
1 צפייה בגלריה
ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה
(צילום: gettyimages)
אף אחד בברצלונה לא דמיין שההצלחה הרגעית ההיא תגרום לשחקן הכי גדול בהיסטוריה שלה לעזוב בדלת האחורית. וכמו הביצה והתרנגולת, לא ברור מה קרה קודם תחת כהונתו של הנשיא המפוקפק – התנהלות כלכלית לא טובה מקצועית או שפשוט סלט משובח של הכל ביחד.
את ההתנהלות הכושלת של ברצלונה בשוק ההעברות כולם מכירים. קוטיניו וגריזמן שנקנו ב-120 מיליון יורו לא תרמו שום דבר. מבחינה מקצועית, לא ברור איך הנשיא חשב שרכישות כמו דוגלאס המגן הברזילאי, קווין פרינס בואטנג וארדה טוראן אמורים לתרום לקבוצה. או שפשוט העסקאות האלה הן לא יותר ממשהו מאחורי הקלעים.
את כל הירושה הזאת קיבל ז'ואן לאפורטה, שכיהן כנשיא המועדון משנת 2003 עד שנת 2010 ונבחר שוב כדי להציל את המועדון מקריסה טוטאלית. כשנבחר הבטיח להשאיר את ליאו מסי ולא קיים. הבטיח לחזק את הסגל, והיה נראה שהפעם את ההבטחה הזאת הוא כן מתכוון לקיים.
הדיווחים היו על ההחתמות של בלם צ'לסי אנדראס כריסטנסן וקשר מילאן פרנק קסייה, שמסיימים חוזה הקיץ, פלוס רוברט לבנדובסקי, שיוצא לתקשורת ללא הפסקה, עם הרצון להגיע אך ורק לברצלונה. עד עכשיו אף אחד מהשחקנים האלה לא חתם רשמית. זאת כנראה בעקבות המצב הכלכלי הקשה.
הפתרונות של לאפורטה למצב הם למשכן את ההכנסה העתידית של ברצלונה מזכויות שידור ל־CVC, מכירת 49 אחוזים מהמרצ'נדייז ומכירת בארסה סטודיוס ואת פרנקי דה יונג. העובדה שברצלונה מוכנה למשכן את ההכנסות העתידיות שלה, למכור שחקן חשוב שברור לכולם שצ'אבי בונה עליו מקצועית לעונה הבאה, ושעדיין לא דווח על שום חתימה רשמית – כל אלה מוכיחים עד כמה הבור הכלכלי עמוק. דווח על שום חתימה של שחקן חדש והתקדמות במכירות האלה, מוכיחה שהבור הכלכלי הוא עד כדי כך עמוק. בקצב הזה, לברצלונה ייקח עוד הרבה מאוד זמן לחזור לטופ עולמי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.