שלום לעודד קטש, ברכות על המינוי למאמן מכבי ת"א. אחרי 15 שנות טינה ומשקעים לאחר הקדנציה הקודמת שלך הוכחת שאתה אדם מבוגר ששם הכל בצד ויוצא על מנת להציל את קבוצת נעוריך. שיהיה בהצלחה בשנה הבאה, בכל המסגרות. ועכשיו, מספר טיפים:
1. נסה שלא להסתכסך עם דייויד בלאט. המאמן הוותיק, מטובי המאמנים במכבי (ובכלל בארץ) מגיע לתרום מניסיונו. ברור ומובן שלא תסכימו על כל דבר, אבל נסו לשמור על יחסי עבודה תקינים. ככל הכל, שניכם רוצים בהצלחת הקבוצה.
1 צפייה בגלריה
קטש ומזרחי
קטש ומזרחי
קטש ומזרחי
(צילום: שאול גולן)
2. אל תנסה להיות מישהו אחר. מאמני עבר אגדיים כמו פיני גרשון, רלף קליין וצביקה שרף הביאו לצהובים את האישיות שלהם וכל אחד מהם הטביע את חותמו. תמשיך להיות המאמן היצירתי שהיית בשלל תחנותיך - בקבוצות בישראל, ביוון ובנבחרות. אם תבהיר לשחקנים שאתה לצידם, אבל תדרוש מהם מספיק - התוצאות כבר יגיעו.
3. יש לקוות שדרשת סמכויות נרחבות בבחירת הסגל ובניהולו. נכון, אבי אבן הוא הסקאוט. אבל אתה הוא האדם שחי את היומיום עם השחקנים - ולכן בנושאים מסוימים (כמו בחירת שיטת משחק והרכב) המילה האחרונה היא שלך.
4. להשקיע בשוק הישראלי. הכוונה היא לא רק לרכישה של שחקנים מובילים אפשריים, אלא גם לתת להם דקות משחק והרגשה שהם חלק מהקבוצה. בשנים האחרונות מניית הישראלים במכבי ת"א בסימן שחיקה וירידה, הגיע הזמן להעלות אותה.
5. והכי חשוב, לקחת מדי עם רגע לנשום. שמור על עצמך, בריאות חשובה פי כמה מניצחון או הפסד.
מי ייתן ולמכבי תהיה עונה חלומית, על אף שכולם מנבאים אחרת. צהוב עולה!
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.