עבור לא מעט אוהדים שעברו על סגלי הנבחרות טרם שריקת הפתיחה של גביע העולם, נבחרת אורוגוואי, שכוללת לא מעט שמות של שחקנים שמשחקים במועדוני פאר ברחבי אירופה, יכולה הייתה להסתמן כאחת הנבחרות שעלולה להיות כסוס השחור של הטורניר. זה אולי לא היה מספיק דיו להנפת גביע עולם שלישי אחרי הזכיות ב־1930 וב־1950, אך המגמה של ה"לה סלסטה" בטורניר הייתה צריכה להיות ברורה, ודאי בטורניר האחרון של גדולי הכדורגלנים האורוגוואיים של העשור האחרון, לואיס סוארס ואדינסון קבאני.
אורוגוואי היא מדינה קטנה המונה פחות מארבעה מיליון אנשים, הממוקמת בדרום-מזרחה של אמריקה הדרומית, עטופה בברזיל מצפונה ובארגנטינה ממערבה. כדורגל, כמו ברוב המדינות באזור, הוא הספורט הפופולרי במדינה הקטנה המכילה בין היתר גם שני מועדוני פאר, נסיונל ופניארול.
1 צפייה בגלריה
דרווין נונייס
דרווין נונייס
דרווין נונייס
(צילום: רויטרס )
באופן מפתיע למדי, בתום המחזור השני של שלב הבתים, אורוגוואי מוצאת עצמה ממוקמת במקום האחרון אחרי תיקו מאופס עם קוריאה הדרומית והפסד לפורטוגל האימתנית. אמנם עוד נשאר לה סיכוי להעפיל, אך לא כך רבים מאוהדיה חשבו שתופיע בטורניר. היכולת שלה עד כה לא מספקת במיוחד, כשבשני משחקים היא עם 0 שערי זכות, 2 שערי חובה ו־4 בעיטות למסגרת בסך הכל.
אז מה עובר על אורוגוואי? בואו נחזור קצת אחורה. נבחרת אורוגוואי במשך 15 שנים אומנה ע"י אוסקר טבארס, מגדולי המאמנים המקומיים. טבארס לקח את אורוגוואי הצנועה להישגים לא רעים בכלל, וניכר היה כי הנבחרת הזו משחקת בצלמו ובדמותו. הישג השיא שלו איתה היה זכייה בקופה אמריקה ב2011, אך כלל גם העפלה לרבע גמר מונדיאל 2018 שנערך ברוסיה. לקראת סוף 2021, אחרי רצף משחקים כושל במוקדמות המונדיאל הנוכחי, החליטה ההתאחדות האורוגוואית לפרק את החבילה ולרענן את האיש על הקווים. בכך מינתה את דייגו אלונסו, שהצליח במשימתו והעפיל עם הנבחרת למונדיאל.
עוד מלכתחילה הציג אלונסו אורוגוואי קצת אחרת. פחות כישרון, יותר תכליתיות. בתשעת המשחקים של הלה סלסטה תחתיו טרם המונדיאל, ספגה נבחרתו שני שערים בלבד, כשלזכותה עמדו 18 שערים. הכדורגל שלו מאופיין בעיקר בכדורים ארוכים, ריצות ומאבקים ופחות בביצועים אישיים. אין ספק שעד המונדיאל היה נראה שזה עובד טוב, אך כעת, נגד נבחרות שהן לא דרום אמריקאיות, הדברים נראים אחרת לגמרי והלחץ גובר.
אבל לא הכל שחור. מי שצפה במשחק נגד פורטוגל ודאי ראה אחרי השער הראשון שספגו האורוגוואים כי לאחר כמה חילופים ושינויים טקטיים, אורוגוואי הצליחה קצת יותר לייצר לעצמה מצבים ולהיות פחות שבלונית. משחק האגפים התחיל להניע ועם מעט יותר דיוק אורוגוואי גם הייתה יכולה להשוות. לאלונסו לא חסרים כלים בשום חלק על המגרש, בעיקר בהתקפה. לא פחות מארבעה חלוצים טבעיים זומנו למונדיאל, לא דבר של מה בכך. במצב הנתון, לקראת המשחק המכריע נגד גאנה, שראוי לכתבה בפני עצמו, היא תצטרך למצוא את הדרך להפעיל את אותם חלוצים כמה שיותר על מנת שסוף סוף יזכו לעלות על לוח התוצאות. אם זה יקרה, אולי סוף סוף נזכה לראות את אורוגוואי עונה על הציפיות של אוהדיה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.