"לפני שבוע ישבתי עם המשפחה שלי בפאב, צחקנו ונהנינו, לא ידעתי שתוך שבוע החיים שלי ישתנו". מייקל בלוק היה עד לפני זמן קצר מדריך גולף אלמוני מקליפורניה, שמדי פעם משתתף בתחרויות לחובבנים. הוא התרגש מהכרטיס החופשי שקיבל לאליפות ה-PGA וחשב שהוא יסיים במקומות האחרונים ויגיד תודה על עצם ההזמנה. הוא אפילו לא ביטל שיעורים אותם תיכנן להעביר בהמשך השבוע.
לפי חוקי התחרות, לצד הגולפאים הטובים בעולם מוזמנים לטורניר גם 20 חצי מקצוענים מתחתית הדירוג. בלוק עלה בגורל מתוך 20 אלף אנשים. כולם הודחו בשלבים מוקדמים, בלוק המשיך עד הסוף.
3 צפייה בגלריה
מייקל בלוק מתחבק עם רורי מקלרוי
מייקל בלוק מתחבק עם רורי מקלרוי
אהוב הקהל. מייקל בלוק
(adam Cairns-USA TODAY Sports)
שבוע אחרי, מייקל בלוק הוא השם הכי חם בעולם הגולף ואולי בעולם הספורט בכלל. הוא נתן טורניר חלומי וסיים במקום ה-15, מעל שחקנים מקצוענים, חלקם צעירים ממנו בהרבה. בסיבוב האחרון זכה לשחק לצידו של אחד השחקנים הכי גדולים בכל הזמנים, רורי מקלרוי. כשהודיעו לו שהוא הולך לשחק עם הגיבור שלו אמר: "אני לא מאמין לכם, פשוט לא מאמין. מקווה שיהיה כיף".
בלוק לא נתן להתרגשות לבלבל אותו יותר מדי, והדהים אפילו את עצמו כשחבט באופן מדויק מ-138 מטרים וגרם לקהל בניו יורק להשתולל. "זה נכנס, רורי?", שאל את הצפון-אירי שצעיר ממנו ב-12 שנים, וזכה לקבל ממנו חיבוק גדול ומחמאה אדירה "זה היה פאקינג מדהים". "אין לי מושג איך זה נכנס, ועוד ליד שחקן שאני מעריץ. הוא נתן לי המון עצות ואני אזכור את זה כל החיים. זה מרגיש מגוחך, אין לי מושג מה אני עושה פה בכלל. אני בתוך חלום", אמר בלוק לאחר מכן ולא שכח לבקש ממקלרוי תמונה למזכרת.
3 צפייה בגלריה
מייקל בלוק מתחבק עם רורי מקלרוי
מייקל בלוק מתחבק עם רורי מקלרוי
קיבל את החיבוק ממקלרוי
( Aaron Doster-USA TODAY Sports)
3 צפייה בגלריה
מייקל בלוק
מייקל בלוק
הקהל השתגע ממנו. בלוק
( Aaron Doster-USA TODAY Sports)
"אני גאה במייקל", החמיא מקלרוי, "הוא הפך לאהוב הקהל ובזכותו הייתה אווירה מדהימה במשחק. הוא נתן כמה חבטות נפלאות. אני מבין למה הקהל אוהב אותו. הוא הרשים אותי מאוד, אני שמח שיכולתי לחלוק איתו את החוויה. זה היה השבוע שלו".

המחיר לשיעור יעלה

בלוק דמע מהתרגשות בכל פעם שראיינו אותו. "אני חי את החלום. זה היה השבוע הטוב בחיי, ואני כבר בן 46. סוף סוף הילדים שלי חושבים שאני מגניב. כשאסתכל אחורה על חיי, אזכור את מה שקרה פה. לא יכולתי להסתכל בעיניים לשחקנים שסיימתי מעליהם, לא נעים לי".
המפרסמים כבר עטו על "האלוף של העם" והציעו לו הרבה כסף כדי להמשיך להתחרות, הוא גם הוזמן לתחרויות יוקרתיות בהמשך הסבב, אבל החליט לוותר. "אני רוצה לבלות זמן עם המשפחה שלי, ולא אוכל לעשות זאת בתור מקצוען. לא תיכננתי לעשות את זה באופן קבוע. אני לא חושב שאצטרף לסבב כרגע", אמר. מה שכן, הוא אישר שנראה אותו בניו יורק גם בשנה הבאה, לאחר שהעפיל אוטומטית לטורניר. הוא גרף לכיסו סכום נאה של 300 אלף דולר.
עד השנה הבאה, בלוק מתכנן להמשיך לתת שיעורים פרטיים בגולף תמורת 150 דולר לשעה. "אישתי בטח תכריח אותי להעלות את המחיר", צחק.