בשניות האחרונות אתמול בהיכל טוטו, כשכולם כבר הבינו שהפועל חולון היא האלופה החדשה, גם גיא פניני הרשה לעצמו להשתחרר מעט. פתאום אפשר היה להבחין בלחלוחית שעמדה לו בקצה העין. בגיל 38, האיש שעבר הכל בכדורסל שלנו, עדיין מתרגש. וזה מה שיפה בספורט.
"יש לי בגוף תחושות מדהימות", סיפר פניני, בתום ה-74:90 של חולון על בני הרצליה ואחרי שהניף את הצלחת וריגש בעצמו עיר שלמה. "האליפות הזאת באמת מגיעה לנו. לא רק לשחקנים, אלא בכלל למועדון הזה. עברנו בשתי העונות האחרונות מלא דברים שלא היו בשליטתנו. אם זה קורונה, מלחמות, פציעות, ובאמת מה לא? היה הכל מהכל, והרגשנו הפעם שאין שום כוח בעולם שייקח את זה מאיתנו".
3 צפייה בגלריה
גיא פניני
גיא פניני
ברשימה אקסלוסיבית. פניני
(צילום: עוז מועלם)
ואכן, הפועל חולון נעלה עונה מופלאה מבחינתה. היא הגיעה עד פיינל-פור ליגת האלופות, סיימה פלייאוף עם מאזן 1:7 אדיר ובעיקר בדרך לצלחת עברה שתי סדרות ללא יתרון ביתיות. בחצי הגמר, למשל, הדיחה את הפועל ירושלים עם שני ניצחונות חוץ. "הרגע המכונן היה אחרי הניצחון על ירושלים במשחק השלישי בסדרה ההיא", מודה פניני. "הרגשנו תחושת ביטחון אחרי הסדרה הזו שבנתה לנו את כל המומנטום, ואני חושב שראו את זה".

"במכבי ת"א אתה מסמן 'וי', פה זה משהו היסטורי"

פניני אמנם כבר זכה עם הפועל חולון בגביע המדינה ב-2018 אבל את צלחת האליפות, עד אתמול, הוא הניף 3 פעמים רק עם מכבי ת"א. בכך, נכנס לרשימת אקסקלוסיבית של שחקנים שזכו באליפות עם יותר מקבוצה אחת. אמארה סטודמאייר, אבי בן שימול, עידן זלמנסון, יותם הלפרין, ליאור אליהו, יניב גרין, דונטה סמית', גל מקל, ג'רמי פארגו, אבישי גורדון, גוני יזרעאלי, טרה סימונס, דורון שפר, ברד ליף, זוהר כהן ופרדריק בורדיון, חברו לקבוצה, שהיה פצוע וראה את המשחק מהספסל.
3 צפייה בגלריה
גיא פניני
גיא פניני
עם צלחת האליפות. "כולם פה בטירוף"
(צילום: עוז מועלם)
"כשאתה לוקח אליפות במכבי אתה מסמן 'וי'. פה, במועדון הזה, להניף צלחת זה באמת משהו היסטורי, שיישאר איתך לכל החיים", הסביר הקפטן החולוני. "באמת שיש התרגשות עצומה, כולם פה בטירוף, וזה ממש כיף שאתה משמח כל-כך הרבה אנשים".
זה לא סוד, שפניני, בטח העונה, כבר לא משחק כמו פעם. בכל הסדרה מול ירושלים, למשל, שותף ל-18 דקות בלבד. אבל זה הניסיון, הניסיון שאין לו תחליף. "לפלייאוף יש חיים משלו", מספר פניני. "יש סדרות שאתה נמצא בהן פחות בקצב. הפועל ירושלים זו קבוצה שיש לי פחות מאצ'אפ מול השחקנים שלה, וזה קורה. במשחק הראשון מול הרצליה המאמן כבר נתן לי דקות ארוכות, ואני שמח שהפעם השתחרר אצלי איזה משהו. סוף-סוף במשחק האחרון של העונה, אם לא הפעם אז מתי? זה כיף גדול, לקחת אליפות, פה באולם מול הקהל שלנו. קשה לתאר את הרגשות הללו במילים".
3 צפייה בגלריה
פרדריק בורדיון
פרדריק בורדיון
בורדיון חוגג עם אוהדי חולון. פניני: "תחושות מדהימות"
(צילום: עוז מועלם)
ג'ו רגלנד סיפק פלייאוף מהסרטים "הוא מדהים. הייתה עונה לו באמת שמוגדרת כרכבת הרים. הוא התחיל את העונה קצת פחות בקצב, ועד שהוא נכנס לכושר, עד שהתרגלנו אליו ועד שהבנו מי הוא כשחקן ואדם - עברנו הרבה דברים. בסופו של דבר הוא הגיע למאני-טיים, אם זה באירופה ואם זה בפלייאוף בליגה. מגיע לו את תואר ה-MVP. הוא באמת נתן פה סדרות מטורפות. הרבה זמן לא ראיתי שחקן שמציג יכולת כזו".
לסיום, השאלה המתבקשת. אתה פורש בשיא? "לא. אני יודע שאנשים חושבים שזה נקרא לפרוש בשיא, אבל אפשר לשבור כל שיא, אני רוצה להמשיך לשחק ולשבור עוד שיאים".