"הריקוד האחרון של קלופ", "הרביעית ברציפות של סיטי". רבות דובר על השתיים שבצמרת הליגה האנגלית, אבל מי שצריכה לקבל את מלוא הכבוד היא ארסנל, שבמשחקה האחרון שברה כמות שיאים היסטורית. הכל בפנים.
את שנת 2023 היא סיימה עם שלושה משחקים ללא ניצחון בליגה, ואת שנת 2024 היא פתחה עם הדחה מהגביע האנגלי - והביקורות לא הפסיקו לזרום. ההחלטה של הקבוצה לא להחתים חלוץ מוביל, סקורר, כזה שיקרע רשתות ויעשה מספרים, עלתה לדיון הרחב, אך מיקל ארטטה האמין בקבוצתו וידע שהיא יכולה להתפוצץ ומחכה לנקודת מפנה. שבועיים עברו מההדחה בגביע, ארבעה עשר ימים של מרתון חג המולד, ושחקניו של ארטטה חזרו לעניינים עם תחושה אחרת במועדון. תחושה של קבוצה שרוצה וצריכה לקרוא תיגר על השתיים שמעליה.

1 צפייה בגלריה
ארסנל חוגגת ניצחון
ארסנל חוגגת ניצחון
ארסנל חוגגת ניצחון
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)

ואז זה התחיל: התפוצצות לרשת של קריסטל פאלאס וניצחון יוקרתי על ה"טוענת לכתר" ליברפול. ארסנל מוכיחה שאליפות היא לא מילה גסה ועם העובדות אי אפשר להתווכח: היא הקבוצה היחידה העונה שהצליחה לנצח גם את ליברפול וגם את סיטי, מה שלא מאפיין את ארטטה שבעונה הקודמת פיספס את האליפות במאבקים עם קבוצות הצמרת. מאזן של 31 שערי זכות לעומת 3 שערי חובה, וארטטה מוכיח שבכדורגל המודרני אפשר להסתדר גם ללא חלוץ. כמות השיאים שהתותחנים ניפצו במשחקם האחרון נגד שפילד יונייטד רק מחזקת את העונה הגדולה של הקבוצה:
• הפעם הראשונה בתולדות הפרמייר ליג שבה קבוצה מבקיעה לפחות חמישה שערים בשלושה משחקי חוץ רצופים. • הקבוצה היחידה בפרמייר ליג שמבקיעה 2 שערים לפחות ב-8 מחציות רצופות. • הפעם הראשונה בהיסטוריה שארסנל כובשת חמישייה במחצית הראשונה.
וישנם עוד כמה מספרים שאמנם הם לא שיאים אבל הם מספרים היסטוריים:
• השער השלישי במשחק היה ה-300 בעידן ארטטה. רק פפ גווארדיולה (120), יורגן קלופ (142) ומנואל פלגריני (149) נזקקו לפחות משחקים כדי להגיע למספר. • השער ה-6 במשחק היה ה-10,000 בהיסטוריה של ארסנל. • ארסנל כבשה העונה 68 שערים, הכמות הכי גדולה שכבשה בשלב כזה בעונה. • דקלן רייס בעונת שיא מבחינתו עם מעורבות בעשרה שערים, 5 שערים ו-5 בישולים. • וויליאם סאליבה השלים יותר מסירות מוצלחות (80) מאשר שפילד יונייטד כולה (74) במחצית הראשונה של המשחק.
אז אוהדי ארסנל יכולים להיות מרוצים, אבל השאלה היא אם הם יכולים לחגוג? תיירי הנרי, שחקן העבר, התראיין והחמיא: "ארסנל משחקת בצורה יוצאת דופן, הקבוצה מציגה כדורגל התקפי והמון כובשים שונים, אין ספק שרואים את הסגנון של ארטטה. אבל אם זה לא ייגמר בתואר, אין כאן מה לחגוג".
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.