גל פרידמן, שחר צוברי וגידי קליגר מונו למאמני נבחרות השייט. שלושת שייטי העבר המעוטרים מונו לתפקידם במקום גור שטיינברג ויובילו את הספורטאים בקמפיין לקראת פריז 2024.
הנהלת איגוד השייט אישרה את המינויים של השלושה לקמפיין האולימפי הקרוב. פרידמן, מדליסט הזהב מאתונה 2004, ייאמן את נבחרת הגברים בגלישה בדגם הפויל. את נבחרת הנשים בפויל ייאמן צוברי, מדליסט הארד מביג׳ינג 2008.
3 צפייה בגלריה
ספורטאי ה-70
ספורטאי ה-70
גל פרידמן
(צילום: יובל חן)
3 צפייה בגלריה
שחר צוברי
שחר צוברי
שחר צוברי
(צילום: איגוד השייט)
מאמן צוותי סירות ה-470 יהיה גידי קליגר, שהשתתף בקליגר אולימפיאדות כשייט וזכה בשלוש מדליות ארד באליפויות העולם. בטוקיו 2020 הוא זכה במדליית ארד כמאמן הצוות הספרדי.
מאיגוד השייט נמסר: "שורת המינויים באה כחלק מתוכנית העבודה של איגוד השייט לקמפיין פריז 2024, ובמטרה מוגדרת להציב את ספורטאי העבר הבכירים של האיגוד בתפקידי מפתח על מנת להביא כמה שיותר הישגים לענף השייט".
3 צפייה בגלריה
גידי קליגר
גידי קליגר
גידי קליגר
(צילום: איגוד השייט)
יו"ר איגוד השייט, שי בובר, התייחס למינוי המאמנים: "אני מאחל הצלחה גדולה לצוותים המקצועיים ולכל הנבחרות. המטרות שלנו ברורות, אנחנו שואפים תמיד למדליות באליפויות עולם ואירופה וכמובן מדליה אולימפית. איגוד השייט הציב את הספורטאים הכי גדולים שלו כמאמנים, זהו מסר חשוב מאוד לספורטאים שלנו".
כזכור, במשחקים האולימפיים הבאים יערכו שינויים רבים בענף, עם כניסת דגם הפויל, אשר החליף את ה-RSX ומעבר לצוותים מעורבים בסירות בדגם 470, במקום צוותי הגברים והנשים המופרדים.