בקיץ האחרון הגיע הרגע שאף אחד לא חשב שיקרה לעולם - הארי קיין עזב את טוטנהאם. הפרידה, בנוסף להחלפת מאמנים שנויה במחלוקת שהביאה איתה זלזול רב מקרב האוהדים, ועונה נוראית לפני כן, גרמה לנו לחשוב שפתיחת העונה של התרנגולים תהיה גרועה מתמיד.
אז איך אחרי שנים של כדורגל רע בלשון המעטה, עם נונו אספריטו סנטו, ז'וזה מוריניו ואנטוניו קונטה, הצליחה טוטנהאם להפוך את התסריט הרע לפתיחת עונה הכי טובה שלה בשנים האחרונות ואחת מפתיחות העונה הטובות שראינו בליגה? בשתי מילים - אנג' פוסטקוגלו. ההפסד לצ'לסי 4:1 קצת קלקל את הרושם, אבל צריך לזכור שהמארחת שיחקה בתשעה שחקנים.
1 צפייה בגלריה
התרנגולים חוגגים
התרנגולים חוגגים
התרנגולים חוגגים
(צילום: Reuters/Peter Cziborra)
המאמן שהגיע מסלטיק אחרי שתי עונות מוצלחות מאוד זכה להיות האדם שמקבל את מירב הקרדיט על השינוי הקיצוני. האוסטרלי הפך את הקבוצה למכונה התקפית שבועטת הכי הרבה לשער בליגה ועם מאזן שערים מהטובים שהיו לה בעשור האחרון – וכל זאת בלי הסקורר שהיה אחראי לרוב השערים שלה בעשור האחרון.
אנג' הוסיף לקבוצה מימד של אופי שהיה נראה שלא קיים אצלה. ניצחון דרמטי על ליברפול, מהפך בדקות 98 ו־100 על שפילד, הכי הרבה נקודות ב־10 המשחקים הראשונים בהיסטוריה של הליגה, והמון ניצחונות דחוקים.
טוטנהאם בקצב הכי טוב שהיה לה מאז 1961, בעונת האליפות ההיסטורית. היא מציגה הרכבים מגוונים, קישור חזק ומפתיע והגנה טובה בהרבה מהעונות האחרונות.
אצל קונטה, לדוגמה, טוטנהאם התבססה בעיקר על מעברים מהירים, ובעונה הנוכחית ההתמקדות היא בהחזקת הכדור. ביסומה הפך לשחקן דומיננטי ביותר בהובלת כדור ובבניית התקפות. היכולות הטכניות שלו משובחות, ופוסטקוגלו (בניגוד לקונטה) העניק לו יד חופשית להשתמש בהן, מה שנראה כהחלטה מעולה. וביחד עם מדיסון, אחד משחקני הרכש הטובים העונה בליגה, הוא משלים קישור מאוזן וחזק - כשמדיסון נותן את הפוש ההתקפי וביסומה מאזן אותו.
עוד אחד מהשחקנים המשמעותיים בפתיחת העונה הוא סון. "אני רואה אותו כמו שראו את רונאלדו ביונייטד", אמר עליו אנג'. שחקן הכנף שחשבו שיתקשה בלי קיין פורח כחלוץ מרכזי והוא כבר עם 8 שערים העונה – קטלני מתמיד ליד קולוסבסקי הנהדר ורישאלסון שכבר הצליח לעבור את כמות השערים שלו מהעונה שעברה.
כל זה בשילוב עם הגנה מפתיעה וחזקה יכולים להוביל את טוטנהאם ואוהדיה לחלום שנראה לא הגיוני לפני חודשיים.
הקבוצה של המאמן האוסטרלי נראית טובה מאי פעם. עם קצב נקודות טוב מהקצב של ארסנל בתחילת עונת ה"בלתי מנוצחים", אפשר להבין למה אנג' בעצמו אמר במסיבת עיתונאים שמתייחסת למאבק האליפות: "תנו לאוהדים לחלום".
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.