קופצת המשולשת חנה קנייזבה מיננקו והשחיין יעקב טומרקין נבחרו כנושאי הדגל של המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בטוקיו, כך הוחלט היום (ראשון) בישיבת הנהלת הוועד האולימפי הישראלי. הוועד האולימפי הבינלאומי איפשר הפעם למשלחות לבחור שני ספורטאים, גבר ואישה שיובילו את המשלחות שלהם.
כפי שפורסם ב-ynet בישיבת איגוד השחייה התקבלה החלטה שלמרות שטומרקין לא הצליח לעמוד בקריטריון הישראלי, שהוא מחמיר מהבינלאומי, הוא יתחרה בכל זאת בטוקיו - ואף יזכה לכבוד בפעם השלישית שלו באולימפיאדה.
3 צפייה בגלריה
כבוד גדול. יעקב טומרקין וחנה מיננקו
כבוד גדול. יעקב טומרקין וחנה מיננקו
כבוד גדול. יעקב טומרקין וחנה מיננקו
(צילום: הוועד האולימפי)
"אני נרגש מאוד", אמר טומרקין. "זוהי תחושת גאווה וזכות גדולה, מיוחדת במינה. אני מאושר ומודה לוועד האולימפי בישראל על הבחירה בי. אני מייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בפעם השלישית. בפעמיים הקודמות לא השתתפתי בטקסי הפתיחה, בגלל לו"ז מקצועי, כך שההתרגשות שלי גדולה פי כמה. אני גאה להוביל את המשלחת האולימפית הישראלית הגדולה ביותר בכל הזמנים יחד עם חנה מיננקו ואני בטוח שכולנו נעשה כל שביכולתנו כדי להיות גם האיכותית ביותר".
טומרקין רשם את ההישג האולימפי המרשים ביותר בשחייה הישראלית - מקום שביעי בגמר בלונדון 2012. כמו כן, סיים שלוש פעמים כסגן אלוף אירופה והוסיף עוד שתי מדליות ארד בתחרת היבשתית. הוא השתתף בחמש אליפויות עולם ועוד שמונה אליפויות אירופה, ועדיין מחזיק בשיאים הישראלים במשחי הגב (100 ו-200 מטר).
3 צפייה בגלריה
יעקב טומרקין בפעולה
יעקב טומרקין בפעולה
יעקב טומרקין. "נרגש מאד"
(צילום: אורן אהרוני)
חנה קנייזבה מיננקו תשתתף גם כן בפעם השלישית במשחקים האולימפיים. בריו היא סיימה במקום החמישי ובלונדון ב-2012 (עדיין במדי אוקראינה) הגיעה רביעית. "הייתי מופתעת מאוד כשקיבלתי את הבשורה המשמחת הזאת", הודתה הקופצת.
"רעדתי מהתרגשות. מאז שהגעתי לישראל ב-2012 אני מרגישה ישראלית לכל דבר. הכבוד הגדול לו אני זוכה מבטא את ההערכה וההוקרה כלפיי. כשאני בתחרויות בחו"ל אני תמיד חושבת איך אני יכולה לייצג את ישראל בצורה הכי טובה שאני יכולה וכך מבחינתי יהיה במשחקים האולימפיים בטוקיו".
3 צפייה בגלריה
חנה מיננקו
חנה מיננקו
חנה מיננקו
(צילום: אורן אהרוני)
טקס הפתיחה בטוקיו, שיתקיים ב-23 ביולי יהיה שונה בשל מגבלות הקורונה, שישפיעו גם על מספר הישראלים שייטלו בו חלק, כשנראה כי לכל היותר שליש מחברי המשלחת שצפויה להכיל 90 ספורטאים ישראלים, יצעדו בו.