אחרי שכבר ניצחה את אלבה ברלין בהיכל מנורה מבטחים במחזור הראשון של העונה, מכבי ת"א סגרה אמש בגרמניה דאבל יפה ביורוליג - אבל הפעם זה פשוט לא היה כוחות. מכת הקורונה נחתה בעוצמה על אלבה, שמתמודדת בתקופה של עומס משחקים רציני עם סגל חסר. ואלו לא רק ארבעת השחקנים המושבתים בגלל המגפה, אלא גם המוח שמאחורי הקבוצה, המאמן הספרדי האדיר אאיטו רנסס שנדבק בנגיף.
זה לא שלמכבי הייתה לגיטימציה לזלזל במשחק הזה - בטח אחרי איך שנראתה בהפסד הביתי לזניט במחזור הקודם - ויאניס ספרופולוס ידע להביא את השחקנים שלו מוכנים. החששות של מכבי היו מובנים, כי למרות הסגל המוחלש, אלבה ניצחה את באסקוניה באותו אולם מפואר וריק (פשוט מדכא לראות כדורסל נטול ביתיות מול יציעי ענק ללא אוהדים) רק ביום שלישי, ולפני כן את באיירן מינכן בליגה.
2 צפייה בגלריה
עומרי כספי
עומרי כספי
עומרי כספי לעיני היציעים הריקים בברלין
(צילום: getty images)
בסופו של דבר הכל פעל לטובת מכבי והיא עשתה את שלה בצורה יפה, אבל לא צריך לקחת את הניצחון כמובן מאליו. כל ניצחון חוץ משמעותי, המאזן קרוב להיות מאוזן וזו דרך מצוינת לפתוח את הסיבוב השני שנותנת אופטימיות לקראת המשחקים מול אולימפיאקוס ובאסקוניה, בסיומם הקבוצה תוכל למצוא עצמה ב-10:10 – הרגשה של דף חדש. זה שבוע של פרשת דרכים. הסיבוב הראשון, בעדינות, לא היה מהמוצלחים, בשני אפשר לזנק קדימה.
אבל יש משהו שכואב לראות. ה"ישראלי" הכי פעיל על הפרקט היה ישראל גונסאלס, עוזר המאמן הספרדי של אאיטו שעביר את המשחק בהיעדרו של הבוס. בקבוצה הישראלית באמת ראינו עוד משחק נפל של יובל זוסמן שלא מצליח לחזור לעצמו, בעונה בה היה אמור להיות שם מוביל בקבוצה, את הזריקות המוזרות של עומרי כספי שהפכו אותו מקלע חם ב-NBA לשחקן שמתקשה לייצר נקודות, ואת עוז בלייזר ששיחק קרוב לרבע שעה ולא לקח זריקה אחת. לא נעים לראות את מכבי מצליחה כאשר הישראלים כ"כ שוליים.
2 צפייה בגלריה
טים שניידר מול אנג'לו קלויארו
טים שניידר מול אנג'לו קלויארו
מחצית ראשונה אדירה. קלויארו
(צילום: getty images)
נקווה שבהמשך נקבל יותר מהם, ובינתיים אפשר היה ליהנות ממשחק ענק של טיילר דורסי שחזר לעצמו אחרי המון זמן, מה שהיה חשוב בערב בו סקוטי ווילבקין לא תורם, מאנג'לו קלויארו שנתן מחצית ראשונה אדירה והיה משמעותי בבריחה, ומדראגן בנדר שמתאמץ מאוד להשתלב בקבוצה, אחרי פתיחה גרועה, ובעקבות הארכת החוזה עד לסיום העונה נראה טוב יותר.
אני לא יכול לסיים את השבוע בלי להתייחס למעבר הצפוי של עודד קטש לפנאתינייקוס. הוותיקים בין אנשי המועדון היווני ואוהדיו לא שוכחים לו את הופעת הענק שלו בגמר האירופי ב-2000, בו הצטיין בניצחון על מכבי ת"א בסלוניקי, וזה עוד אחרי שבקבוצה חששו שיתקשה לתפקד נגד האקסית שלו. עודד, כאשר יחתום, יגיע לקבוצה באחת העונות הכי גרועות שלה. על הנייר זה נראה כמו קידום מבחינתו, אבל אם הקבוצה לא תתאושש הוא יהיה בצרות. באופן אישי, יהיה לי חבל שבגלל המעבר לאתונה הוא יפסיק לאמן את הנבחרת, אותה הצעיד קדימה בתקופתו.
פורסם לראשונה: 05:57, 08.01.21