גילוי נאות: אבי אבן ואני מכירים שנים, הוא בן אדם מדהים. אבל גם אבי אבן יודע שהוא לא האיש המתאים כדי לעמוד עכשיו על הקווים של מכבי תל אביב. הוא כמובן לא אשם במצב, אלא בסך הכל חייל של המערכת, שבכל פעם שנקרא למלא את הוואקום לתקופה במקום מאמן שעזב, עושה זאת באהבה. אבל מאבי אבן לא תבוא הישועה.
אמש (חמישי) מכבי תל אביב הציגה משחק נפל מהג'אמפ-בול והובסה בצדק רב 109:77 על ידי אלופת אירופה, אנאדולו אפס, שעוברת עונה בינונית למדי, ולא נמצאת בכלל במאבק על המקום הראשון או הביתיות ביורוליג, אלא על כניסה לפלייאוף.
4 צפייה בגלריה
אבי אבן
אבי אבן
ממנו לא תבוא הישועה. אבן
(צילום: אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א - עמוד האינסטגרם הרשמי)
4 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
מכבי הפסידה את המשחק לפני הג'אמפ-בול. ווילבקין
(צילום: אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א - עמוד האינסטגרם הרשמי)
109 נקודות. לספוג כמות כזאת של נקודות זה לא הגיוני, בטח בכדורסל האירופי בעידן הנוכחי. רק במשחק אחד בהיסטוריה שלה ביורוליג מכבי ספגה יותר, זה קרה דווקא בניצחון החוץ 110:113 על אא"ק אתונה ב-2 בדצמבר ב-2004. למעשה, הפעם האחרונה בה הצהובים ספגו 100 נקודות הייתה לפני קצת יותר מארבע שנים - בניצחון 102:111 על ארמאני מילאנו.
אבל עם כל הכבוד, ההיסטוריה לא מעניינת כרגע אלא ההווה, והוא נראה רע מאוד עבור מכבי ת"א. חלום ההשתחלות לפלייאוף היורוליג מתרחק, ואם איכשהו סקוטי ווילבקין וחבריו יצליחו לעשות זאת - יהיה מדובר בנס לא פחות גדול מנס ז'לגיריס.
את המשחק מכבי הפסידה עוד לפני הג'אמפ-בול, כשנודע שקינן אוואנס חיובי לקורונה. בהיעדרו, למכבי אין באמת רכז כשהאמון של המערכת ביפתח זיו שואף לאפס. אבל במקום לעלות עם עוד מוביל כדור לצד סקוטי ווילבקין, כדי להוריד ממנו את התלות, נניח ג'ון דיברתולומאו שנמצא בכושר לא רע, אבן בחר לפתוח עם קיירי תומאס, שברח מהכדור יותר מאשר ניסה לנהל משהו, דריק וויליאמס בשלוש, ג'ייק כהן ואנטה ז'יז'יץ'.
4 צפייה בגלריה
קיירי תומאס
קיירי תומאס
ברח מהכדור יותר מאשר ניסה לנהל משהו. תומאס
(צילום: אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א - עמוד האינסטגרם הרשמי)
ארגין עתמאן ראה, הרים גבה בפליאה ואמר תודה. מהר מאוד אנאדולו החלה בבריחה שלה, ונהנתה גם מהעובדה שמכבי הציבה מולה את כהן וז'יז'יץ' בקו הקדמי, שהגנה היא מילה גסה עבורם. מצד שני, במצבת הגבוהים הנוכחית של האלופה הישראלית אין גבוה אחד כשיר ששומר.
פעם אחר פעם, פיק-אנד-רול אחרי פיק-אנד-רול, או בתרגילים לקלעים, וסילי מיצ'יץ' (4 מ-5 לשלוש), שיין לארקין (4 מ-6) או רודריג בובואה (3 מ-5) נשארו עם הגבוה עליהם וצלפו בקלילות. בחצי השני זה כבר באמת היה מביך, ובסוף הטורקים סיימו עם מספרים מדהימים - 22 שלשות (שיא יורוליג חדש) מ-34 (64.7 אחוזים). מכבי היא קבוצת הגנה על קשת השלוש רעה מאוד, אבל זה שפל חדש.
מכבי אמנם סגרה את פרשיית הבילוי של ג'יילן ריינולדס, ג'יימס נאנלי ודריק וויליאמס, שהייתה או לא הייתה, בדוח שלא היה מבייש מסקנות של ועדת חקירה ממלכתית. גם אם השלושה לא אשמים במה שקרה, ובסך הכל היו רעבים אחרי ההפסד בדרבי בחצי גמר הגביע (אליו כזכור לא נרשמו), רעבים לכדורסל הם ממש לא. כנראה שאם היו שואלים אותם מה הם מעדיפים - לסיים את העונה עכשיו או להמשיך, רוב הסיכויים שהבחירה הייתה אופציה א'.
4 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
ההיסטוריה לא מעניינת כרגע, אלא ההווה. ז'יז'יץ'
(צילום: אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א - עמוד האינסטגרם הרשמי)
מנגד, קשה במידה מסוימת להאשים אותם, הם בקושי משותפים במסגרות המקומיות. מתי היה המשחק האחרון של נאנלי בליגה? אי שם ב-26 בדצמבר 2021, בהפסד 83:82 להפועל ת"א בדרבי. ו-וויליאמס? מצבו קצת יותר טוב. בליגה שותף נגד חולון לקראת סיום ינואר, וקיבל פחות מ-13 דקות בניצחון על גליל עליון ברבע גמר הגביע בתחילת פברואר. גם השחקן הכי טוב בעולם יהיה חלוד אחרי תקופה כל כך ארוכה ללא משחקים, או שעושים ממנו יו-יו.
הנהלת מכבי ת"א צריכה לקבל החלטה, ויפה שעה אחת קודם: להחתים מאמן, שזה הג'וב המרכזי שלו, ולהפסיק על החלטורה. בין אם יש לו תעודת זהות כחולה, או שצריך לסדר לו אשרת עבודה.
ומילה אחת אחרונה, הסאגה המוזרה עם עודד קטש, והשיחות שנוהלו איתו אחרי פיטורי יאניס ספרופולוס, לא מחמיאות למועדון. איזה מאמן בעל שיעור קומה כמו קטש, שאימן את נבחרת ישראל, זכה בתארים בארץ וכבר עבד ביורוליג, יסכים לבוא לארבעה חודשים? זה לא רציני מבחינת המועדון, ויותר מכל מראה על ההתנהלות והחשיבה שלו.