אמבאפה, אנחנו באים. מעבר למעקב המסורתי אחרי הנציגים כחול־לבן והציפייה למדליות, באולימפיאדת פריז תחכה לצופים הישראלים אטרקציה נוספת ולא שגרתית: טורניר הכדורגל – בונוס על הקמפיין החלומי של הנבחרת הצעירה באליפות אירופה.
48 שנה חיכה הכדורגל הישראלי כדי להגיע למעמד הנוצץ, ובהתאחדות לא רוצים להסתפק רק בעצם ההופעה. הנבחרת תשובץ בדרג הרביעי, ותהיה אחת מארבע נציגות אירופיות בלבד – המארחת צרפת, ספרד ואוקראינה. אז איפה עומדות ההכנות?
3 צפייה בגלריה
דניאל פרץ
דניאל פרץ
48 שנה חיכה הכדורגל הישראלי. שחקני נבחרת ישראל הצעירה חוגגים
(צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
הנבחרת תחל את אימוניה בארץ ב־25 ביוני. הסגל האולימפי כולל 22 שחקנים, שמתוכם 18 יירשמו לכל משחק. והמאמן גיא לוזון יצטרך להכין את שחקניו לקצב של משחק בכל שלושה ימים. כל נבחרת רשאית לרשום שלושה חריגי גיל, מה שהופך את הטורניר לאטרקטיבי יותר, בתקווה שיופיעו בו שמות כמו קיליאן אמבאפה ולאו מסי. זה לא תלוי רק בכוכבים, מאחר שהטורניר האולימפי אינו מחייב את המועדונים לשחרר שחקנים. זו גם אחת הבעיות של לוזון: הנבחרת שלו מתבססת על שחקני מכבי ת"א ומכבי חיפה, שאמורות להתכנס באותו זמן להכנות לקראת משחקיהן באירופה.
צו השעה. בינתיים, ההתאחדות והמינהלת הוציאו הנחיה גורפת לכל קבוצות הליגה לשחרר את כל השחקנים, גם אם זה אומר שחלקם ייעדרו מסיבובי המוקדמות הראשונים במפעלים השונים. אחרים לא יהיו חלק מההכנות של קבוצותיהם בפרק זמן קריטי לקראת פתיחת העונה. המסע של הצעירה יסתיים לכל המוקדם ב־30 ביולי, מועד סיום השלב הראשון, ועלייה לרבע הגמר תיקח אותנו לתוך אוגוסט.
3 צפייה בגלריה
מאמן הנבחרת הצעירה של ישראל גיא לוזון
מאמן הנבחרת הצעירה של ישראל גיא לוזון
המשימה שלו היא לגייס כמה שיותר שחקני מפתח. לוזון
(צילום: עוז מועלם)
מסע שכנועים. השלב השני בהכנות יחל ב־3 ביולי, אז תצא הנבחרת למחנה אימונים של עשרה ימים בפולין, ותקיים שם משחקים מול קבוצות מהליגה הבכירה. בהתאחדות מנסים לתאם גם מפגשים עם נבחרות שייקחו חלק בטורניר האולימפי וישהו באזור.
כאמור, המשימה של לוזון היא לגייס כמה שיותר שחקני מפתח, כולל אלה המשחקים בחו"ל. בהתאחדות כבר פנו לארבע קבוצות אירופיות, מספר שעשוי לגדול אם ענאן חלאילי יעבור לסן ז'ילואז הבלגית, כדי להודיע כי הם מעוניינים בישראלים. אחת מהן היא טוטנהאם. בנבחרת ישנה פסימיות לגבי האפשרות שמנור סולומון ישוחרר, בעיקר כי התרנגולים מעדיפים שיעשה הכנה אידיאלית אחרי שלא שיחק תקופה ארוכה. צריך לקחת גם בחשבון שהמאמן האוסטרלי שלו, אנג' פוסטקוגלו, כבר סירב לשחרר בתקופתו בסלטיק את ליאל עבדה, ניר ביטון וחאתם אל־חמיד. בינתיים עבדה שריין את מקומו במשחקים האולימפיים כחלק מהחוזה בשארלוט.
באיירן מינכן לא צפויה להערים קשיים על שחרור דניאל פרץ, לאור העובדה כי מדובר בשוער שלישי, אך במקרה שייצא להשאלה הדבר יהיה תלוי בקבוצתו החדשה. גם זלצבורג נוטה להסכים לוותר על אוסקר גלוך למשך כמה שבועות, אך גם במקרה של הקשר עדיין לא ברור אם יישאר שם. בנבחרת מקווים לקבל תשובה חיובית משחטאר לגבי סתיו למקין. יחד עם פרץ וסולומון, בנבחרת סימנו את קשר גנט עומרי גאנדלמן כמועמד להשתתף כחריג גיל.
3 צפייה בגלריה
שחקן גנט עומרי גאנדלמן
שחקן גנט עומרי גאנדלמן
אמור להיות אחד משלושת חריגי הגיל. גאנדלמן
( JASPER JACOBS / AFP)
כאב ראש למארגנים. הנבחרת תמריא לצרפת ב־20 ביולי, ארבעה ימים לפני פתיחת הטורניר, ותזכה לאבטחה של יחידה מיוחדת. כל בית יתקיים בשלוש ערים, כשישראל תגלה הערב מה היעד שלה. רק בשניים מהבתים יתקיימו משחקים בפריז, כך שייתכן שהנבחרת כלל לא תגיע לעיר המארחת של האולימפיאדה, מה שהופך את משימת האבטחה לעוד יותר מסובכת, מפני שהמשלחת לא תוכל לשהות במתחם סטרילי כמו הכפר האולימפי.
פורסם לראשונה: 01:30, 20.03.24