גבירותיי ורבותיי, אני שמח להכריז כי עונת הטניס של 2022 נפתחה בסערה. אמנם לא נשבר שום שיא, לא התחוללה סנסציה במגרשים וגם לא הודיעו על איחוד בין תחרויות הנשים והגברים, אבל למשך שבוע שלם הכותרות הראשיות בכל אתרי החדשות עסקו בטניס, או יותר נכון בטניסאי.
אם לא שמעתם, נובאק ג'וקוביץ', כיום מספר 1 בעולם ולדעת רבים הטוב בהיסטוריה, לא הורשה להשתתף בתחרות הגראנד סלאם הראשונה לשנה עקב סירובו להתחסן כנגד נגיף הקורונה. בלי להיכנס לדיון סביב מי צודק ומי שיקר למי, אפשר להסכים שהקורונה היא הנושא החם ביותר בשנתיים האחרונות, וכאשר משלבים בינה, רכילות וספורט מקבלים את האייטם התקשורתי החלומי. כמובן שרוב הדיונים בפרשה עסקו בשאלות על חופש הפרט, פאשיזם וקונספירציות, אבל פה ושם גם המילה "טניס" הועלתה בלשונם של ההמונים. לא אגזים כשאטען שאם הקורונה כבר הייתה מאחורינו, רוב האוכלוסייה, ובתוכה חובבי ספורט רבים, הייתה יודעת רק עוד כשבוע עם הכרזת המנצחים בתחרות, שאליפות אוסטרליה כלל התקיימה.

1 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ' בפעולה
ג'וקוביץ' בפעולה
ג'וקוביץ' בפעולה
(צילום: AFP)

אבל למה בעצם טניס עולה לכותרות הראשיות רק כשמדובר בשערוריות, או כשניצת מחדש הדיון מי הגדול בהיסטוריה עם כל חזרה למגרשים של פדרר ונדאל? יכול להיות שזה פשוט ספורט משעמם? אם תשאלו את אתרי חדשות הספורט בישראל, התשובה היא כן. בואו לאתגר. כנסו למספר אתרים שכאלו ובדקו איפה נמצאת קטגורית הטניס. למי שאין כוח לבדוק ולמי שחוזר אלינו אחרי גלילה ארוכה למטה, נגלה שבחלק מהאתרים היא כלל לא קיימת, אלא נמצאת תחת כותרות כמו - "ספורט אחר" או "ענפים אחרים". כן, טניס הוא באותה רמת עניין בישראל כמו תחרויות פוקר או טיפים לכושר לגיל השלישי.
אבל בשאר העולם זה ממש לא המצב. כנסו לדוגמה לאתר יורוספורט האירופי לחדשות ספורט, וספק אם תמצאו כתבה שאינה קשורה לטניס בכותרות הראשיות, כי למרות שאליפות אוסטרליה מתקיימת ביבשת אחרת היא כרגע אירוע הספורט החשוב ביותר, אפילו יותר מאליפות אפריקה בספורט האהוד ביותר, כדורגל.
ולמען האמת, זה לא הוגן. אנחנו, הישראלים, דווקא טובים בטניס. יש לנו זוכי גראנד סלאם (גם באוסטרליה), העפלנו לחצי גמר גביע דייויס עם הנבחרת הלאומית, ששום הישג של נבחרת ישראל בכדורגל לא יכול להשתוות לזה, והיו לנו מספר שחקנים בטופ 30 העולמי – בסבב הגברים והנשים. יותר מזה, בניגוד לענפי ספורט אחרים, גם קטגוריית הנשים פופולרית במיוחד עם אצטדיונים מלאים, חסויות של מיליונים ושחקניות ששמן מוכר יותר מכמה מהגברים מהטופ 10 העולמי.
טניסאים ישראלים מביאים כבוד רב למדינה, אבל מקבלים מינימום תמיכה וסיקור מהתקשורת. אז אולי תקציבים מהמדינה זה מסובך וייקח זמן עד שנמצא את אנדיוני ושחר פאר הבאים, אבל לתת כבוד לספורט מרתק, מרגש ואהוב באתרי הספורט זו התחלה, ואם לא בשביל הטניס אז בשביל האצבעות הכואבות של האוהדים שכבר כואב להם לגלול.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.