מחאת אוהדי בית"ר ירושלים מוצדקת, אך אסור שתחרוג מהחוק. הפגנות כן, חסימות כבישים והתפרעויות לא. למרות שחסימות כבישים באיילון מתקבלות בהבנה מסוימת בקרב ראשי המחאה נגד הרפורמה המשפטית, אסור שהן ישמשו מקור לחיקוי עבור אוהדי בית"ר.
התפרעויות וחסימות כבישים אינן ראויות. מארגני המחאות יגידו שהמטרה מקדשת את האמצעים, אבל זה עלול להפוך לכדור שלג מתגלגל. ומדוע מחאת אוהדי בית"ר מוצדקת? ראשית, משום שהם זכו בגביע המדינה על כר הדשא ובדרך ספורטיבית מרשימה. שנית, כי זהו עונש שאינו מידתי, עונש שפוגע בקבוצה ובשחקניה, בשם קוד אחריות שילוחית.
1 צפייה בגלריה
הכאוס על הדשא באצטדיון סמי עופר אחרי שאוהדי בית"ר פרצו וגרמו לביטול טקס הנפת הגביע
הכאוס על הדשא באצטדיון סמי עופר אחרי שאוהדי בית"ר פרצו וגרמו לביטול טקס הנפת הגביע
הפריצה לדשא בגמר
(צילום: עוז מועלם)
ואיזו אחריות שילוחית הייתה לבית"ר? שלא נעצרו מיידית עשרות אוהדים על ידי כוחות האבטחה והמשטרה? למה, בית"ר בכלל אירגנה את המשחק? הכל היה באחריות ההתאחדות לכדורגל שאירגנה את טקס הנפת הגביע בצורה שלומיאלית. אם יש אחריות שילוחית, היא של ההתאחדות. נכון, לא ניתן להרחיק את התאחדות מאירופה, אבל ראשיה צריכים לתת הסברים.
והיכן היו כוחות האבטחה והשיטור? הרי זהות הפורצים ומנהיגיהם ידועה להם. האם אחד מהם נעצר? לא בסמי עופר ולא בהפגנה הספונטנית במהלכה חלק מהאוהדים התפרעו וחסמו כבישים. מוטב שראשי התאחדות ישנו את העונשים המיושנים שמוטלים זה שנים. הגיע הזמן שיענישו את המתפרעים ולא את הקבוצה וקהל אוהדיה שרובו הגדול שומר חוק. בתי המשפט חייבים להחמיר עם מפרי החוק – הם ורק הם. עד שזה לא יקרה, המהומה הבאה היא רק עניין של זמן, כי אותם עבריינים יודעים שלא יעשו להם כלום.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.