כבר ברור לכולם שזה עניין של זמן עד שג'יימס הארדן יעזוב את יוסטון. המזוקן מאס ברוקטס, לא התלהב מההחלפה של ראסל ווסטברוק בג'ון וול, ורוצה לנסות ללכת על האליפות הקבוצה. אנחנו פה כדי לחשוב על כל האפשרויות שיובילו את הקלע המוביל בליגה לקבוצות הבכירות - וגם רעיונות רדיקליים יותר.

ברוקלין

יוסטון מקבלת בתמורה את: קאריס לברט, ג‘ארט אלן, ספנסר דינווידי, לאנדרי שאמט, בחירות דראפט לא מוגנות ב-2024 ו-2026, אפשרות החלפת בחירות ב-2025.

2 צפייה בגלריה
הארדן בפעולה
הארדן בפעולה
הארדן בפעולה
(צילום: AP)

במהלך זה, ברוקלין משחזרת במידה מסוימת את הסיוט מהטרייד על קווין גארנט ופול פירס, אך הפעם היא יודעת כי היא מייצרת את שלישיית הכוכבים הטובה בליגה, כשהארדן מצטרף לקווין דוראנט וקיירי ארווינג. בכך היא הופכת למועמדת בכירה לאליפות, אך עדיין צריכה לענות על שאלות גדולות, בעיקר בשל מחסור בעומק ובהגנה.
מהצד השני, הרוקטס מקבלים שחקנים צעירים מוכשרים, שיכולים לשחק לצד וול וכריסטיאן ווד, או לעבור בטריידים נוספים עבור נכסים עתידיים. בנוסף, היא מקבלת שליטה על בחירות הדראפט של ברוקלין בשנים בהן הכוכבים שלה כבר לא יהיו תחת חוזה בקבוצה, מה שעשוי להפוך אותן לאטרקטיביות ביותר.

פילדלפיה

יוסטון מקבלת בתמורה את: בן סימונס וטייריז מאקסי.
בתרחיש זה, הארדן מתאחד במהרה עם הג'נרל-מנג'ר דריל מורי בקבוצתו החדשה, ומשמש ככוכב מתאים יותר לצידו של ג‘ואל אמביד. רק המחשבה על פיק אנד רול בין השניים צריכה להדיר שינה מכל קבוצות הליגה. בשל גילו ומצבו של הארדן, הייתי אומר כי טרייד מסוג זה הוא קביעה נחרצת כי השילוב של אמביד וסימונס נועד להיכשל, מכיוון שהמהלך נותן לפילי חלון הזדמנויות של שנתיים לזכייה באליפות, בעוד שמירה על סימונס תיתן לה חלון ארוך יותר באופן משמעותי.
מצידה של יוסטון, היא זוכה בכוכב צעיר יותר באופן משמעותי (24 לעומת 31), שחתום ל-4 שנים לפחות. טרייד זה ייתן לה את ההזדמנות להיבנות מחדש סביב סימונס, להישאר תחרותית ואולי תוך זמן קצר לחזור לתמונת המועמדות לאליפות.

מיאמי

יוסטון מקבלת בתמורה את: טיילר הירו, פרשס אצ‘יווה, גוראן דראגיץ’, קלי אוליניק, אנדרה איגודאלה, בחירות דראפט לא מוגנות ב-2025 ו-2027.
אחרי שיאניס אנדטוקומבו החליט להישאר במילווקי, מיאמי נדרשת לשנות כיוון במטרה להתחזק ולהפוך למועמדת לגיטימית לאליפות למשך שנים. המהלך הזה מעניק לה בדיוק את זה, כשהיא מעמידה שלישיית כוכבים מגוונת, לצד צוות מסייע מוכשר בדמות דאנקן רובינסון, קנדריק נאן ואריק גורדון שיגיע יחד עם הארדן. לטעמי, סגל ברמה כזו יהיה המוכשר ביותר במזרח, ויהפוך את מיאמי למועמדת בכירה ביותר לאליפות, במחיר לא גבוה במיוחד בהווה.
מצד יוסטון, הפרס הגדול הוא כמובן הירו, שנראה כאחד השחקנים הצעירים המוכשרים ביותר בליגה. בנוסף, טרייד זה מאפשר לה לשמור על גמישות גדולה, כאשר היא נפטרת מהחוזה הרע של גורדון (64 מיליון דולר ל-4 שנים) ומקבלת בחזרה רק חוזים גמורים לצד הירו ואצ‘יווה. בכך, החוזה הגדול היחיד שיישאר מעבר לעונה הקרובה הוא זה של וול, מה שיאפשר לרוקטס להיבנות מלמטה בצורה המיטבית.

2 צפייה בגלריה
מיאמי היט
מיאמי היט
מיאמי היט
(צילום :AP)

גולדן סטייט

יוסטון מקבלת בתמורה את: קליי תומפסון, ג‘יימס ווייזמן, קוון לוני ובחירת הדראפט של מינסוטה ב-2021.
גם במקרה הזה גורדון יצטרף להארדן, והווריורס מפצים על פציעתו של קליי עם מלך הסלים של 3 העונות האחרונות. אפשר להתמוגג רק מהדמיון של קו אחורי המורכב מקרי והארדן, שביחד עם גרין יחזירו את הווריורס אל קדמת הבמה ואולי שוב אל פסגת הליגה. הרוקטס שומרים על גמישות יחסית, ומקבלים את הטוב משני העולמות: כוכב ברמה גבוהה, ושני נכסים עתידיים גדולים. טרייד זה מאפשר להם לעשות ריסטארט של עונה אחת ולהשיג בחירת דראפט גבוהה, שתתפתח לצד תומפסון, וול ו-ווייזמן.

דנבר

יוסטון מקבלת בתמורה את: מייקל פורטר, בול בול, אר-ג‘יי המפטון, גארי האריס, וויל בארטון ובחירות דראפט לא מוגנות ב-2025 ו-2027.
כאן, במהלך ששובר את השורות ובהחלט לא מרגיש מתאים לקבוצה כמו דנבר, הנאגטס הולכים על כל הקופה בשנתיים הקרובות. אמנם ההתאמה של הארדן וניקולה יוקיץ‘ עלולה להיות בעייתית בצד ההגנתי, אך התקפה שכוללת את השניים ואת ג'מאל מארי בהחלט עשויה להיות הטובה בליגה. הטרייד מעלה את התקרה של הנאגטס ושם אותם באותה נשימה עם הלייקרס והקליפרס. בדומה לטרייד עם מיאמי, גם כאן הרוקטס זוכים לקבל את אחד מהשחקנים הצעירים הטובים בליגה, בנוסף למספר צעירים נוספים ובחירות דראפט.

דאלאס

יוסטון מקבלת בתמורה את: קריסטפס פורזינגיס, ג‘וש גרין, טיירל טרי, טים הארדוויי ובחירת דראפט לא מוגנת ב-2025.
לאחר שגם היא הבינה שיאניס כבר לא יחתום אצלה, דאלאס פונה אל המזוקן (בתוספת של גורדון), ומעמידה קו אחורי אדיר איתו ועם לוקה דונצ‘יץ'. בנוסף, היא שומרת על רוב העומק שלה, ומנסה ללכת על כל הקופה כבר בשנותיו הראשונות של לוקה בליגה. אמנם טרייד זה יוצר עבורה בעיות הגנתיות לא קלות, אך דאלאס מחזיקה במספר שחקני הגנה נהדרים שישלימו את הצמד הקטלני. מבחינת הרוקטס, הם יתחילו בנייה מחדש סביב פורזינגיס, וול והצעירים שהגיעו מדאלאס, וגם במקרה הזה ישמרו על גמישות תקציבית יחסית.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.