2022 ממשיכה לחייך לניק קיריוס, מי שנחשב ל"לילד הרע" של הטניס שבר הלילה (בין ראשון לשני) בצורת של שלוש שנים בלי זכייה בטורניר עם ניצחון 4:6, 3:6 על יושיהיטו נישיוקה בגמר וושינגטון. התואר האישי השביעי בקריירה שלו.
האוסטרלי, שגם הגיע לגמר ווימבלדון (שם לא היה דירוג), זינק השנה בדירוג העולמי: בפברואר הוא היה במקום ה-137 בעולם והיום הוא במקום ה-37 אחרי שעלה 27 מקומות בזכות הזכייה בוושינגטון. "המוטיבציה שלי הרבה יותר גבוהה מבעבר", אמר קיריוס אחרי הזכייה. "יש לי חלון קטן, אני צריך לנצל אותו. לא אכפת לי מה אנשים חושבים עליי. אומרים שאני מזלזל בטניס, זה לא נכון. אני יודע את האמת, אני יודע שאני עושה את הכי טוב שאני יכול. אני נותן השראה למיליונים ברחבי העולם".
2 צפייה בגלריה
קיריוס והתואר
קיריוס והתואר
קיריוס והתואר
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
קיריוס לוחץ יד לנישיוקה
קיריוס לוחץ יד לנישיוקה
קיריוס לוחץ יד לנישיוקה
(צילום: EPA)
קיריוס עלה גם לגמר הזוגות יחד עם ג'ק סוק, וגם בו ניצח. בכך הפך האוסטרלי לראשון אי פעם בטורניר וושינגטון שזוכה גם בטורניר היחידים וגם בזוגות. "זה מאוד מרגש עבורי לעשות את ההיסטוריה הזאת". קיריוס היה מצוין לאורך כל הטורניר ולא איבד אפילו מערכה אחת, אף טניסאי גם לא הצליח לשבור את ההגשה שלו.
"לא הצלחתי לפצח את המשחק שלו, אמר היפני נישיוקה אחרי ההפסד לאוסטרלי בן ה-27, "אני גם חושב שהוא יותר מפוקס עכשיו מאשר בתחילת הקריירה שלו". היפני, שמדורג במקום ה-96 בעולם, הצליח להדיח בחצי הגמר את אנדריי רובלב הרוסי, שהיה מדורג ראשון בטורניר והפייבוריט לזכייה.
אליפות ארה"ב תתחיל ב-29 באוגוסט, אך שבוע לפני כן קיריוס צפוי להעיד בשימוע בבית משפט באוסטרליה, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין תקיפת חברתו לשעבר. אם יורשע, הוא עלול לשבת שנתיים בכלא.