לקראת אירועי האולסטאר בתחילת השבוע, גורמים מטעם היכל התהילה של הכדורסל הודיעו על שמות 14 המועמדים להצטרף לחבורה נחשקת של כוכבים ומאמנים מכל העולם. ביניהם מופיע - ולא בפעם הראשונה - השם של בן וואלאס, שעל פי המספרים לא עומד בסטנדרטים, וכנראה זו הסיבה שלא נבחר בהזדמנות קודמת. למרות זאת, מי שצפה בו בשנות האלפיים יודע שהמקום שלו בהיכל התהילה לא אמור להיות מוטל בספק.
וואלאס שיחק בנבחרות של האוניברסיטאות קייהוגה ו-וירג'ניה יוניון בין השנים 1992-96, קטף מספר תארים אישיים לא נחשבים, לא נבחר בדראפט וחתם על חוזה עם וושינגטון בולטס. הסיבות בגללן לא נבחר נבעו מחוסר ההכרה מצד אנשי המקצוע (שיחק במכללות אנונימיות) ומחוסר הביטחון של הסקאוטים ביכולות שלו. וואלאס נחשב סנטר נמוך יחסית לעמדה (2.06 מ') והכלים ההתקפיים שלו לא היו מפותחים. בהתקפה הוא אף פעם לא היה מוכשר, בהגנה הוא היה לא פחות מאגדי.

1 צפייה בגלריה
וואלאס והמשפחה
וואלאס והמשפחה
וואלאס והמשפחה
(צילום: mct)

בשנת 2000, לאחר עונה לא מרשימה באורלנדו, וואלאס הועבר יחד עם צ'אקי אטקינס לדטרויט עבור הכוכב גרנט היל. מהר מאוד וואלאס הוכיח שהוא לא סתם עוד שחקן והפך לכוכב בעצמו באמצעות יכולות הגנתיות גבוהות במיוחד. יחד עם ריפ המילטון, צ'ונסי בילאפס, ראשיד וואלאס וטיישון פרינס, הפיסטונס הפכו להיות הקבוצה ההגנתית הקשוחה ביותר בליגה, והם גברו במפתיע על קבוצת לייקרס מפוצצת בכוכבים בגמר ה-NBA בעונת 2004. במהלך משחקי הפלייאוף וואלאס הוביל את כל השחקנים עם 328 ריבאונדים.
רק שני שחקנים בהיסטוריה של הליגה זכו בתואר שחקן ההגנה בארבע עונות שונות: וואלאס ודיקמבה מוטומבו. לקחו למוטומבו שש שנים להיבחר להיכל התהילה, בעוד וואלאס פרש ב-2012. אי אפשר להתעלם מהתרומה של שחקנים הגנתיים להצלחת הקבוצה. זה ברור לכל שחקן, מאמן ואוהד. למרות זאת, איכשהו, בעלי זכות ההצבעה מצליחים להתעלם מההיבט שנחשב לפחות מושך מהטבעה חזקה או שלשה מכריעה בסוף משחק.
לא מופרך לטעון שבהיעדרו של וואלאס, הפיסטונס לא היו מסוגלים לנצח את הלייקרס באותה סדרת גמר. וואלאס גם מציג סיפור הצלחה עם מוסר השכל חשוב: עבודה קשה משתלמת. הוא לא היה הכי גבוה, מוכשר או מהיר על המגרש והשקיע את כל מה שיכל כדי לוודא את הצלחת הקבוצה. להפוך משחקן שלא נבחר בדראפט לשחקן ההגנה המוביל בליגה זה לא דבר סביר. תורו של ביג בן הגיע להיכנס בדפי ההיסטוריה של הכדורסל.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.